ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روند تملک شرکت های دیگر توسط گوگل به کمترین میزان در ۶ سال گذشته رسیده است

گزارش مالی اخیر منتشر شده توسط گوگل نشان می دهد رقم خرید های این شرکت در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۵ به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که کمترین میزان در ۶ سال گذشته به شمار می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

گزارش مالی اخیر منتشر شده توسط گوگل نشان می دهد رقم خرید های این شرکت در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۵ به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که کمترین میزان در ۶ سال گذشته به شمار می رود.

این در حالی است که شرکت ساکن مانتین ویو ۷۲.۸ میلیارد دلار پول نقد در حساب های خود دارد و در سالهای اخیر به شکل هفتگی شرکت های دیگر را به تملک خود در می آورد.

برای مقایسه می توانید گزارش ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۴ را در نظر بگیرید که گوگل در آن ۲.۵ میلیارد دلار صرف خرید Nest، مبلغ ۵۱۷ میلیون دلار برای Dropcam، رقم ۴۷۸ میلیون برای Skybox Imaging و ۱.۱ میلیارد دلار دیگر نیز برای تملک شرکت های دیگر پرداخت شده بود که نامشان ذکر نشده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا میزان خرید های شرکت ساکن مانتین ویو در سال های گذشته را نیز مشاهده نمایید.

  • ۹ ماهه اول ۲۰۱۳: ۹۶۹ میلیون دلار برای Waze و ۳۶۹ میلیون دلار برای دیگر شرکت ها
  • ۹ ماهه اول ۲۰۱۲: ۱۲.۴ میلیارد دلار برای Motorola Mobility و ۱.۱ میلیارد دلار برای دیگر شرکت ها
  • ۹ ماهه نخست ۲۰۱۱: ۶۷۶ میلیون دلار برای ITA Software، مبلغ ۱۵۱ میلیون دلار برای Zagat، مبلغ ۱۱۴ میلیون دلار برای DailyDeals GmbH و ۵۰۲ میلیون دلار برای دیگر شرکت ها
  • ۹ ماهه نخست ۲۰۱۰: ۶۸۱ میلیون دلار برای AdMob، مبلغ ۱۷۹ میلیون دلار برای Slide، مبلغ ۱۲۳ میلیون دلار برای On2 Technologies و ۶۲۶ میلیون دلار برای دیگر شرکت ها

در گزارش مالی سال جاری اما حتی هیچ نام بزرگ یا مهمی وجود ندارد که نیاز باشد به شکل جداگانه مورد اشاره قرار گیرد و تنها به ذکر رقم کلی بسنده شده است. ضمناً باید توجه داشته باشید که موارد یاد شده تنها در زمینه خرید هستند و سرمایه گذاری های گوگل در شرکت ها و استارتاپ های دیگر را شامل نمی گردند.

یکی از دلایل کاهش خرید های گوگل را می توان تغییرات اخیر به حساب آورد، ساختار جدیدی که در آن کمپانی یاد شده زیر مجموعه گروه آلفابت به شمار آمده و هرکدام از بخش های آن نیز (مثل خدمات اینترنت فیبری یا Nest) به عنوان یک شرکت مستقل به حساب می آیند.

تغییر دیگر را نیز می توان مدیر ارشد مالی جدید به نام Ruth Porat در نظر گرفت که قصد دارد نظم بیشتری به خرید های گوگل بخشیده و با فروش مجدد موارد اضافی، هزینه آنها را به سهام داران بازگرداند.

شاید هم گوگل تنها به یک تنفس کوتاه برای هضم موارد پیشتر خریداری شده احتیاج دارد و پس از آن شاهد از سر گرفتن روند پیشین خواهیم بود.

در هر حال پیش از پایان لازم است به پاسخ یکی از مقامات گوگل اشاره کنیم که در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفته نمی توان برای خرید شرکت های دیگر روند و قاعده مشخصی متصور شد و کاهش یا افزایش مقطعی در این حوزه کاملاً طبیعی به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    ای کاش اچ تی سی رو میخرید اخه حیف این کمپانی هست که الکی متلاشی بشه

  • M.R.P
    M.R.P | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    تصویر خبر فوق العاده هست!!!

مطالب پیشنهادی