ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلیپس رسما دو تلفن هوشمند بهره مند از تکنولوژی «ضد نور آبی» را معرفی کرد

خستگی چشم بعد از خیره شدن به نمایشگر تلفن های همراه و نور آبی رنگ ساطع شده از آنها مساله ایست که کاربران مرتبا نسبت به آن گله داشته اند. اما حالا فیلیپس دو تلفن هوشمند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

خستگی چشم بعد از خیره شدن به نمایشگر تلفن های همراه و نور آبی رنگ ساطع شده از آنها مساله ایست که کاربران مرتبا نسبت به آن گله داشته اند. اما حالا فیلیپس دو تلفن هوشمند تازه را در چین معرفی کرده که هر دویشان از تکنولوژی تازه ای به نام SoftBlue بهره می برند.

نمایشگرهای اصطلاحا «ضد-نور آبی رنگ» این موبایل ها قادر است میزان نور آبی رنگ ساطع شده از نمایشگر اسمارت فون را به میزان 86 درصد کاهش دهد و این قابلیتی است که صرفا تلفن های هوشمند Sapphire S616 و Sapphire Life V787 فیلیپس از آن برخوردارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تلفن هوشمند Sapphire S616 دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی IPS با رزلوشن 1080 در 1920 پیکسل است. از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای آن می توان به چیپست  MT6753 اشاره نمود که یک CPU هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Mali-T720 را در خود جای داده است.

2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز امکانات ذخیره سازی این محصول را تشکیل می دهند که در صورت نیاز می توان آن را از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی به 128 گیگابایت ارتقاء داد.

یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز  f/2.0 نیز برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده و برقراری تماس های تصویری و گرفتن سلفی نیز به لطف دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی این دستگاه امکان پذیر خواهد شد.

این موبایل یک باتری قابل تعویض 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و از دو سیم کارت و شبکه ارتباطی 4G LTE نیز پشتیبانی می کند. موبایل Sapphire S616 از اندروید 5.1 بهره می برد که به رابط کاربری اختصاصی فیلیپس نیز مزین گردیده است.

انتظار می رود که این موبایل در ماه نوامبر به بازار عرضه شود و قیمت آن نیز احتمالا در حدود 222 دلار خواهد بود. محصول معرفی شده دیگر Sapphire Life V787 نام دارد که پیش بینی شده در اواخر ماه نوامبر از راه برسد هرچند که قیمت آن هنوز هم مشخص نشده است.

این دستگاه همان امکانات S616 را دارد صرفا و چند تغییر مهم و قابل توجه در آن دیده می شود: برای نمونه این مدل یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که از تکنولوژی اختصاصی فیلیپس به نام Xenium بهره می برد تا 47 ساعت زمان مکالمه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

نمایشگر این مدل نیز در قیاس محصول معرفی شده دیگر کوچک تر بوده و از نوع 5 اینچی با رزلوشن 1080 در 1920 پیکسل است. کوچک بودن ابعاد نمایشگر با همان رزلوشن بدان معنا خواهد بود که تراکم پیکسلی آن بیشتر شده و به رقم 441ppi می رسد.

در نهایت هم باید به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی این موبایل اشاره نماییم که به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی مجهز گردیده و به آن امکان می دهد که در کمتر از 0.2 ثانیه عمل فوکوس را انجام دهد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که در ایالات متحده آمریکا فیلیپس را بیشتر به خاطر تجهیزات صوتی و لامپ هایش می شناسند و به همین دلیل انتظار نمی رود که در آینده شاهد عرضه این دو موبایل در بازار این کشور باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سینا
    سینا | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    خیلی ایده خوبیه.
    ولی خیلی بده که هر شرکتی داره گوشی و تبلت می زنه و هر سال چند ده شرکت تولیدی جدید به وجود میاد.

مطالب پیشنهادی