ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ودافون از سرقت اطلاعات حدود 2000 مشتری خود خبر داد

روز گذشته ودافون اعلام کرد که هکرها توانسته اند به حساب های کاربرانش دست پیدا کنند. در این اتفاق که دومین حمله هکی علیه این اپراتور انگلیسی محسوب می شد، اطلاعات 1827 کاربر به سرقت رفت. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

روز گذشته ودافون اعلام کرد که هکرها توانسته اند به حساب های کاربرانش دست پیدا کنند. در این اتفاق که دومین حمله هکی علیه این اپراتور انگلیسی محسوب می شد، اطلاعات 1827 کاربر به سرقت رفت.

مهاجمان با استفاده از اطلاعاتی که خارج از سیستم های ودافون به دست آورده بودند، موفق شدند از طریق آدرس ایمیل و پسورد مشتریان این اپراتور به داخل پورتال آنها نفوذ کنند. از آن مرحله به بعد، هکرها به اطلاعات مهمی نظیر بخشی از شماره حساب های بانکی افراد، نام و شماره تلفن آنها دست پیدا کردند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

خبر خوب در این باره آن است که در نتیجه این سرقت، از اعتبار بانکی این افراد کم نشده و شماره کارت های اعتباری شان نیز به سرقت نرفته است. با این همه، مهاجمان به لطف اطلاعات جمع آوری شده شان قادر خواهند بود که فعالیت های جاعلانه خود را روی اکانت های ودافون انجام دهند یا اینکه دست به کلاهبرداری های فیشینگ بزنند.

به دنبال این اتفاق، اپراتور یاد شده با مشتریانی که اطلاعاتشان به سرقت رفته بود تماس گرفت و آنها را در جریان ماجرا قرار داد. این شرکت همچنین اعلام نمود که اطلاعات سایر مشتریانش در امن و امان است و هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند.

در جریان حمله دیگری که همین ماه علیه اپراتور مجازی تحت مدیریت ودافون به نام Talk Talk انجام شد، اطلاعات 20 هزار کاربر به سرقت رفت و در ادامه مراجع قانونی انگلستان دو نوجوانی که تصور می شد در این اتفاق دست داشته اند را دستگیر کرد.

در حمله هکی اخیر اما، آدرس های ایمیل و پسوردهای به دست آمده از منابعی غیر از ودافون نقش قابل توجهی را در سرقت اطلاعات یاد شده ایفا کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    دوستان پس داستان این دیتا بیس های اپراتورهای خودمون چیه؟

  • saeid049
    saeid049 | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    من لومیا 1520 دارم موقع روشن شدن گوشی همین ارم ودافون میاد ولی گوشی رامش ایتالیا هستش اینجا زده اپراتور انگلیسی جریانش چیه

مطالب پیشنهادی