ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای خرید حسگر دوربین اکسپریا Z5 در حال مذاکره با سونی است

پیشتر در شایعات آمده بود که پرچمدار آتی سامسونگ با نام گلکسی اس 7 مجهز به یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی خواهد بود و از سنسور ایزوسل اختصاصی این شرکت بهره می برد که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

پیشتر در شایعات آمده بود که پرچمدار آتی سامسونگ با نام گلکسی اس 7 مجهز به یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی خواهد بود و از سنسور ایزوسل اختصاصی این شرکت بهره می برد که در قیاس با دوربین 16 مگاپیکسلی نسخه پیشین پیشرفت قابل ملاحظه ای محسوب می شود و دست کم از لحاظ رزلوشن تصویر که اینگونه است.

حسگر جدید سونی به نام IMX300 اما آنقدر چشم بادامی های کره ای را تحت تاثیر قرار داده است که مهندسانش را مجاب نموده به جای استفاده از ایزوسل، از آن در گلکسی اس 7 استفاده نمایند.

برخی تصور می کنند که سامسونگ احتمالا از هر دوی این حسگرها استفاده می کند و در نتیجه احتمال دارد که بسته به منطقه و مدلی که خریداری می کنید، حسگر موبایل کهکشانی شما فرق داشته باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر از IMX300 در سه مدل مختلف تلفن هوشمند اکسپریا زد 5 استفاده شده است و اگر خاطرتان باشد در تست های انجام شده توسط شرکت DxOMark عملکرد دوربین آنها بالاترین جایگاه جدول را به خود اختصاص داد.

مشکلی که وجود دارد این است که سونی دوست دارد حسگر یاد شده را به صورت اختصاصی صرفا در سری اکسپریای خود مورد استفاده قرار دهد و آنطور که گفته می شود سامسونگ سخت در حال مذاکره با سونی است تا آن را برای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 خود خریداری نماید.

با در نظر داشتن فروش بالای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 در آینده، احتمال آنکه سونی وسوسه شود و قرارداد همکاری اش را با سامسونگ به امضا برساند بسیار بالاست و نکته دیگر اینکه، در حال حاضر، کسب و کار این شرکت ژاپنی در زمینه حسگرهای دوربین موبایل یکی از درخشان ترین نقاط در کارنامه مالی اش محسوب می شود.

براساس ارزیابی های صورت گرفته، IMX300 در اصل یک سنسور 25 مگاپیکسلی است که عکس های گرفته شده با آن زمانی که دوربین در وضعیت پورتره باشد نسبت تصویر 4 به 3 دارند و از نوع 21 مگاپیکسلی هستند. وقتی هم که دوربین را در حال عمودی قرار دهید، نسبت تصویر 16 به 9 دارند و 23 مگاپیکسلی خواهند بود.

همین مساله سامسونگ را که حسگر خودش 20 مگاپسکلی است با مشکل روبرو کرده و نمی تواند موبایل گلکسی اس هفت را با بهره مند از یک سنسور 21 و 23 مگاپیکسلی تبلیغ کند و از همین رو تصمیم گرفت که با استفاده از پاره ای ترفندهای هوشمندانه فشرده سازی این رقم را از 20 مگاپیکسل فراتر ببرد.

xperia-sensor

IMX300 دارای یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی 192 نقطه است که به موبایل گلکسی اس 7 و سایر نسخه های آن امکان می دهد در کوتاه ترین زمان ممکن (حداقل 0.03 ثانیه) روی سوژه فوکوس کند. اما حسگر ایزوسل سامسونگ با استفاده از فرایند کم مصرف 28 نانومتری ساخته شده و دارای یک الگوی رنگ جدید RWB است تا حساسیت نوری دوربین را افزایش داده و نسبت سیگنال به نویز را در شرایط محیطی کم نور بهبود ببخشد. بنابراین، این شرکت هر نوع سنسوری را برای دستگاه تولیدی اش در نظر بگیرد نتیجه خوب از آب در می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • سینا >m
    سینا >m | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من اگه با هم همکاری داشته باشن (نه فقط سر موضوع دوربین وصفحه نمایش ) جفتشون به فروش بالایی میرسن و موفق ترین شرکت ها میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی