ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی DJI از کامپیوتری به نام Manifold برای کنترل پهپادها پرده برداشت

سیستم های کار گذاشته شده درون پهپادها برای اینکه کار کنند به توان پردازشی نیاز دارند و شرکتی به نام DJI نیز با در نظر داشتن همین مساله کامپیوتر جدیدی ساخته است که مشخصا برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

سیستم های کار گذاشته شده درون پهپادها برای اینکه کار کنند به توان پردازشی نیاز دارند و شرکتی به نام DJI نیز با در نظر داشتن همین مساله کامپیوتر جدیدی ساخته است که مشخصا برای بازار این محصولات طراحی شده.

این کامپیوتر که Manifold نام دارد در اصل نوعی سیستم توکار با توان پردازشی بالاست که به طور مشخص برای همراهی درون ها در زمان پرواز ساخته شده است. سیستم مورد بحث سازگاری خوبی با سنسورهای سوم شخص دارد و می توان آن را به طیف گسترده ای از دستگاه ها متصل نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از جمله این دستگاه ها می توان به دوربین های مادون قرمز، دستگاه های تحقیقات جوی، تجهیزات تفحص جغرافیایی و موراد دیگری از این دست اشاره نمود. این کامپیوتر دارای سیستم عامل اوبونتو است با این همه از CUDA، OpenCV و ROS نیز پشتیبانی می کند.

توان پردازشی Manifold از یک پردازنده Cortex A-15 محصول ARM و همچنین پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری کپلر تامین می شود که توسط شرکت انویدیا ساخته شده. از جمله وظایفی که این سیستم قادر به انجامشان است می توان به پردازش تصاویر و محاسبات موازی اشاره نمود. پردازنده گرفیکی این کامپیوتر هم از توان کافی برای استفاده در حوزه هوش مصنوعی نظیر یادگیری عمیق و دید کامپیوتری برخوردار است.

dji-manifold-2

امکانات اتصالی این کامپیوتر عبارتند از USB، اترنت، HDMI و انواع دیگری از پورت ها که برای نصب سنسور، نمایشگر و اینترفیس به کار گرفته می شوند. manifold از سیستم عامل  Ubuntu 14.04 LTS بهره می برد و از تاریخ خرید به مدت 5 سال خدمات پشتیبانی برایش ارائه می شود. امکان سفارش گذاری برای این محصول از همین حالا با قیمت پایه 499 دلار فراهم است و کار ارسالش هم از 15 نوامبر آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    خیلی کامپیوتر کاملی هست، اما وزنش هم باید در نظر گرفت.
    یا این وجود خیلی کارهارو راحتر کرده.
    از فردا تیم های کوادراتوری می رن دنبالش، بعنوان اینکه رباتمونو اتوناموس کنیم.

مطالب پیشنهادی