ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون نخستین کتابفروشی فیزیکی خود را افتتاح کرد

آمازون بالغ بر 20 سال است به صورت آنلاین و مجازی کتاب می فروشد اما اکنون پس از این همه سال تصمیم گرفته کتاب فروشی فیزیکی داشته باشد و به روش سنتی به کار خود ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

آمازون بالغ بر 20 سال است به صورت آنلاین و مجازی کتاب می فروشد اما اکنون پس از این همه سال تصمیم گرفته کتاب فروشی فیزیکی داشته باشد و به روش سنتی به کار خود ادامه دهد. این درست برعکس موجی است که بیشتر نشریات و مجلات در پیش گرفته اند، یعنی آنها از چاپ کاغذی به نسخه های دیجیتال روی آورده اند و اکنون آمازون دارد خلاف جهت شنا می کند.

کتابخانه فیزیکی این شرکت مشهور، با نام «آمازون بوکز» در سیاتل واقع شده و نه تنها نخستین حضور فیزیکی آمازون به شمار می رود، بلکه نخستین کتاب فروشی آن نیز هست.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته به گفته این کمپانی، این کتاب فروشی کاملا هم سنتی نیست و مسئولان آن با توجه به اطلاعات وب سایت مبنی بر رتبه کاربران، نرخ فروش و محبوبیت در Goodread، تصمیم می گیرند کدام کتاب را در معرض فروش بگذارند.

بزرگ ترین شرکت تجارت الکترونیک در دنیا، تصمیم دارد در کنار فروش کتاب، وسایل الکترونیک خود را نیز به نمایش بگذارد. یعنی بازدیدکننده ها می توانند انواع کتاب خوان های الکترونیک کیندل، Echo، Fire TV و تبلت های Fire را آزمایش و با آنها کار کنند. البته این بخش چیزی از هدف اصلی آمازون مبنی بر فروش کتاب کم نمی کند و فقط همانند «بارنز و نابل»، بخش جداگانه ای از تکنولوژی را در خود جای داده.

یکی دیگر از تفاوت های این فروشگاه نحوه قرار دادن کتاب هاست، به طوری که جلد کتاب رو به بیرون است یعنی برعکس آنچه در بیشتر کتابفروشی ها دیده می شود. قیمت کتاب های موجود در فروشگاه با نمونه های آنلاین فرقی نخواهند داشت.

این مغازه در پردیس دانشگاه سیاتل قرار دارد و هر هفت روز هفته به استثنای تعطیلات رسمی، باز خواهد بود. اگر فروش این فروشگاه برای کمپانی یاد شده قابل قبول باشد، احتمالا باید منتظر گشایش شعبه های دیگر آن نیز باشیم و آمازون در دنیای واقعی هم امپراطوری خود را راه اندازی کند.

جا دارد اشاره کنیم، سایت آمازون که به عنوان بزرگ ترین کتاب فروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد. این میزان فروش رکوردی جهانی بود که یک فروشگاهی وبسایتی به آن دست یافت.

2_FINAL_WTEXT._V289768024_.0

3_FINAL_WTEXT._V289768024_.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بیک بابا
    بیک بابا | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    مدیر محترم کتاب آمازون. آیا امکان فروش کتاب به صورت امانی با تخفیف ویژه درکتابفروشی فیزیکی شما وجود دارد؟
    چگونه می توانم کتابم را برای مطالعه و انتخاب به شما برسانم.
    از پاسخگویی ممنون خواهم شد.

  • عباس
    عباس | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    به به، کتابفروشی یکی از بهترین مکان های دنیا

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    عااااشق اینجام

مطالب پیشنهادی