ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S7 با دوربین 12 مگاپیکسلی خود سامسونگ راهی بازار خواهد شد [شایعه]

دیروز در خبرها نوشتیم که سامسونگ تحت تاثیر حسگر دوربین اکسپریا Z5 سونی به نام IMX300 قرار گرفته و قصد دارد از آن در پرچمدار آتی خود یعنی گلکسی S7 استفاده کند. اما امروز خبری ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

دیروز در خبرها نوشتیم که سامسونگ تحت تاثیر حسگر دوربین اکسپریا Z5 سونی به نام IMX300 قرار گرفته و قصد دارد از آن در پرچمدار آتی خود یعنی گلکسی S7 استفاده کند. اما امروز خبری در منابع مختلف انتشار یافته که این شایعه را رد می کند.

در همین راستا در شبکه اجتماعی چینی Weibo مطلبی درج شده که از ساخت دوربین موبایل سامسونگ توسط خود این کمپانی حکایت دارد. یعنی حسگر و سخت افزار مورد بحث را خود شرکت کره ای می سازد و از لنز و حسگر سونی بهره ای نخواهد گرفت.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ در نظر دارد به جای افزایش دایمی عدد پیکسل های دوربین، (گلکسی S6 حسگر 16 مگاپیکسل و S7 هم بر اساس شایعات، 20 مگاپیکسل هستند) بیشتر تمرکز خود را روی تولید حسگرهای بزرگ تر با رزولوشن پایین تر بگذارد.

اگر این شایعه درست باشد، حسگر بزرگ تر با رزولوشن پایین تر به این معنی خواهد بود که یا پیکسل ها بزرگ تر هستند یا فاصله میان آنها بیشتر شده، که از جنبه نظری قادر هستند نور بیشتری جذب کنند و کمترین نویز و اعوجاج را داشته باشند.

جا دارد اشاره کنیم، منبع این خبر ادعا می کند سامسونگ در مورد کیفیت یا همان رزولوشن سنسور دوربین جدید خود نیز به قطعیت رسیده و عدد 12 مگاپیکسل را در ذهن دارد. در صورت صحت داشتن این موضوع گمانه زنی می شود با حسگری طرف خواهیم بود که ابعاد آن برابر با 1/2.0 اینچ خواهد بود. بدین ترتیب اندازه پیکسل های سنسور مذکور نیز بزرگ تر از اندازه ی معمول 1.12 میکرونی پیکسل های دوربین های 16 یا 20 مگاپیکسلی موبایل های کنونی می شوند.

پیش از این هم گوگل از این روش در موبایل های جدید خود یعنی نکسوس 5X و 6P بهره گرفته بود یعنی یک دوربین 12 مگاپیکسل را با حسگر 1/2.3 اینچ در بدنه تلفن هوشمند کار گذاشته و کیفیت عکس های حاصله هم بسیار خوب هستند.

به ادعای منبع این خبر، حسگر جدید سامسونگ به مرحله تولید انبوه نزدیک شده و احتمالا در تلفن هوشمند گلکسی S7 شاهد حضور آن خواهیم بود. اما این در حالیست که تاکنون هر چه خبر و شایعه در مورد دوربین موبایل مذکور شنیده ایم، از حسگر 20 مگاپیکسلی حکایت دارند. مگر اینکه سامسونگ بخواهد پرچمدار آتی خود را با هر دو اندازه حسگر تولید و دستگاه را در مدل هایی مشابه روانه بازار کند، امری که از جانب این کمپانی کره ای چندان هم بعید به نظر نمی رسد. جالب اینکه بنا به شنیده ها، حسگر 12 مگاپیکسل با تکنولوژی dual-PD (ترانزیستور نوری دوگانه) نیز همراه خواهد بود.

حالا برای دانستن اینکه کدام یک از این ادعاها واقعی و موبایل آتی سامسونگ با کدام حسگر همراه خواهد بود، باید تا زمان رونمایی رسمی گلکسی S7 منتظر بمانیم. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید موبایل مورد اشاره و دوربین  آن عاقبت چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • مهان
    مهان | ۱ دی ۱۳۹۴

    اگه سامسونگ بخواد از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کنه قطعا هدفش به چالش کشیدن دوربین اپل هستش و میخواد ثابت کنه که در شرایط یکسان دوربینش از اپل سرتره! از طرفی هم صرفه اقتصادی زیادی میکنه و شایدم بخواد تو آینده قسمت تولید دوربین رو جدا و به سایر شرکت ها مث هواوی و شیائومی و ... سنسور بفروشه که با حال و روز اقتصادی سامسونگ هم جور در میاد.

  • Ehsan_total
    Ehsan_total | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    مغلطه نمیکنم، ولی بد نیس بدوني سنسور سری زد 5 بهترین دوربین موبایلی رو داره درحال حاضر، بشه که عیب و ایراد الکی نگیرین

  • Mr.EN
    Mr.EN | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    ینی بخاد هر دو مدل دوربینو بزنه؟؟؟اصلا عاقلا نیست.
    اس 7 با اسنپ 820 و دوربین دوزاده
    اس 7 با اسنپ 820 با دوربین 20
    اس 7 اگزینوس با دوربین 12
    اس 7 اگزینوس با دوربین 20
    اس 7 دوسیم کارت اسنپ 820 و دوربین دوازده
    و ...

    • Ehsan_total
      Ehsan_total | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

      خخخخ
      والا با این مدل هاش

      • همایون
        همایون | ۲۱ دی ۱۳۹۴

        کور شود هرانکه را نتوان دید

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    قابل توجه اونهایی که مرتب میفرماین فلان شرکت بد و فلان شرکت عالی هستن و فلان شرکت در فلان مورد بهترین هست وبدترین هست و دروغ میگه و...در همه موارد مخصوصا موبایل و فبلت و تبلت بهترین میتونه وجود داشته باشه اما هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی هم درکار نبود و همه چی بی معنی میشد و اینکه تکنولوژی درحال پیشرفت هس و ثابت نیس! هر محصولی و هر موردی از یک شرکت یه سری مزایا و یه سری معایب دارن ((تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی