ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از این پس چینی ها مالک برند لوکس Vertu خواهند بود

اخبار حکایت از آن دارند گروه تجاری و سوئدی EQT مالکیت کمپانی Vertu، برندی که به تولید موبایل های لوکس دست ساز اشتغال دارد را، به هولدینگی چینی با نام "گادین" که مقر اصلی آن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اخبار حکایت از آن دارند گروه تجاری و سوئدی EQT مالکیت کمپانی Vertu، برندی که به تولید موبایل های لوکس دست ساز اشتغال دارد را، به هولدینگی چینی با نام "گادین" که مقر اصلی آن در کشور هنگ کنگ واقع شده واگذار کرده اند.

برند یاد شده در سال ۱۹۹۸ توسط نوکیا پایه گذاری گشت، اما در ۲۰۱۲ و درست در روزهایی که فنلاندی ها در تلاش برای نجات از بحران بودند تصمیم گرفتند این زیر مجموعه ی خود را به گروه تجاری EQT واگذار کنند و البته حالا نیز EQT سند مالکیت آن را به نام چینی ها زده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بد نیست یادآور شویم اولین موبایل Vertu در سال ۲۰۰۲ و تحت پلتفرم سمیبیان به بازار آمد و روند تولید محصول با این سیستم عامل طی سال های بعدی نیز ادامه یافت تا اینکه در ۲۰۱۲ مالکین جدید سوئدی تصمیم گرفتند راهکارهای نرم افزاری فنلاندی ها را بازنشسته و اندروید گوگل را در تولیدات زیر مجموعه ی جدیدشان جایگزین کنند؛ هر چند که این تصمیم هم هرگز نتوانست اهداف تعیین شده را برآورده سازد.

گفته می شود مابین سال های ۲۰۰۲ الی ۲۰۱۵ کمپانی مورد بحث در حدود ۴۵۰.۰۰۰ موبایل را در سطح جهان به فروش رسانده و قیمت متوسط هر یک از محصولات به فروش رفته این شرکت نیز طی سال گذشته برابر ۵.۰۰۰ پوند انگستان بوده است.

می بایست خاطر نشان کنیم که Vertu از همان ابتدا با هدف تولید دیوایس هایی برای قشر مرفه و ثروتمند جامعه تاسیس شد اما ترکیب محصولاتی که بدنه ای گرانقیمت داشتند ولی مشخصه های سخت افزاری شان چنگی به دل نمی زد منجر گشت تا این برند به موفقیتی که از آن انتظار می رفت دست پیدا نکند.

البته آخرین تولیدات آنها در زمینه ی ویژگی های فنی شامل به روز رسانی های مطلوب و قابل توجهی شدند تا بتوانند خود را به محصولات رده بالای بازار نزدیک کنند و از سوی دیگر قیمت آنها نیز قدری کاهش یافته. با این وجود بازهم باید در نظر داشت که وقتی می توانید برترین امکانات روز را با هزینه ای مابین ۵۰۰ الی ۷۰۰ پوند تهیه کنید بعید است که بخواهید ۵۰۰۰ پوند برای دستگاهی با همان مشخصه ها که صرفاً شکل و شمایلی لوکس دارد بپردازید.

آخرین اسمارت فون تولید شده توسط Vertu بر چسب قیمتی ۷۰۰۰ پوندی را یدک می کشد که البته هزینه خرید این محصول می تواند بر حسب سفارش کاربر به ۱۷.۰۰۰ پوند نیز برسد، ضمناً نمونه دیوایس های ویژه ای نیز وجود دارند که ۲۰۰.۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده اند.

شرکت یاد شده علیرغم تغییر کردن مالکانش کماکان در مقر اصلی خود واقع در شهر همپشایر انگلستان به فعالیت ادامه خواهد داد و باید منتظر ماند و دید چینی ها که تخصص اصلی شان ساخت اسمارت فون های مقرون به صرفه است چطور می توانند حال و روز یک برند لوکس که موبایل هایی بسیار گران می سازد را دگرگون کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • BlackBerry Forever
    BlackBerry Forever | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    فقط همون امضای سازنده و Handmade in England رو داشته باشه کافیه،حالا مهم نیست مالکش کی باشه،خیلی از باشگاه های اروپایی هم مالک عرب و چینی دارن نمیشه بگیم بدن که

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    واقعا اصلا از این شرکتا خوشم نمیاد یعنی طراحیشکن صفره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی