ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندازه حسگرهای تشخیص اثر انگشت کوچک تر و دقتشان بیشتر می شود

در سال های اخیر در بسیاری از موبایل های پرچمدار، شاهد حضور حسگرهای تشخیص اثر انگشت هستیم. باید گفت این سنسورها به یکی از مزیت های قابل ذکر تلفن های هوشمند تبدیل شده اند و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در سال های اخیر در بسیاری از موبایل های پرچمدار، شاهد حضور حسگرهای تشخیص اثر انگشت هستیم. باید گفت این سنسورها به یکی از مزیت های قابل ذکر تلفن های هوشمند تبدیل شده اند و عموما هم در زیر صفحه نمایش یا پشت دستگاه تعبیه می شوند.

اندازه این حسگر ها در حال حاضر چندان بزرگ نیست  اما می تواند کوچک تر هم باشد و این دقیقا همان هدفی است که شرکت CrucialTec برای خود تعریف کرده و در دستور کار خود قرار داده؛ یعنی تولید حسگرهای اثر انگشت با اندازه بسیار کوچک تر و البته، سرعت و دقت بیشتر.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی کره ای CrucialTec که عنوان بزرگ ترین تولید کننده ترک پد اپتیکال (OTP) برای موبابایل را با خود دارد، الگوریتم تازه ای به نام Muon برای تشخیص اثر انگشت در اندازه میکرو توسعه داده و به زودی آن را در اختیار شرکت های داخلی و خارجی قرار خواهد داد.

الگوریتم یاد شده می تواند اثر انگشت را با ضریب خطای کمتر از 1/50,000 تشخیص دهد و این کار را در حداقل فضای ممکن، یعنی 8 میلی متر مربع انجام می دهد. تا پیش از تولید این محصول، برای تشخیص کامل جزئیات اثر انگشت به فضای بزرگ تر نیاز بود اما الگوریتم جدید این توان را دارد تا با دقت بسیار زیاد در فضای خیلی کوچک و محدود، این ماموریت را به انجام برساند.

در حال حاضر حسگرهای یاد شده در قاب پشتی موبایل یا زیر نمایشگر آن جای داده می شوند، اما با کوچک شدن اندازه شان می توان انتظار داشت در بخش های دیگر تلفن هوشمند مثل کلیدهای کنترل صدا، پاور یا حتی حاشیه نمایشگر هم تعبیه شوند.

الگوریتم ساخته شده توسط شرکت «کروشیال تک» از ماژولی به کوچکی 18.72 میلی متر مربع (5.2×3.6 میلی متر) استفاده می کند. در حالی که  حسگر موجود در موبایل های کنونی همانند نکسوس 5X و 6P اندازه 64 میلی متر مربعی (8.0×8.0 میلی متر) دارند.

کمپانی کره ای مورد بحث فقط روی اندازه محصول جدید خود کار نکرده، بلکه دقت و سرعت تشخیص حسگر را نیز تا اندازه زیادی افزایش داده. به ادعای خود کمپانی سازنده، سه مرحله کار این سنسور یعنی عکس گرفتن، استخراج مشخصات و رمزگذاری/ذخیره فقط در 0.3 ثانیه انجام می شوند که بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

از آنجا که نسخه 6 اندروید، مارشملو به طور پیش فرض از فناوری اسکن اثر انگشت پشتیبانی می کند، انتظار می رود بیشتر موبایل های آتی به این قابلیت تجهیز شوند و تولیدکننده هایی که به دنبال امکانات به روز و جدید هستند، احتمالا به استفاده از الگوریتم پرسرعت Crucialtec علاقه زیادی نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی