ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن چت امن محبوب ادوارد اسنودن به زودی به اندروید خواهد آمد

اپلیکیشن چت و مکالمه رمزنگاری شده Signal، شش ماه پس از عرضه نسخه iOS بالاخره برای اندروید هم عرضه می شود. Open Whisper Systems، توسعه دهنده سیگنال تا چند روز دیگر با ترکیب قابلیت های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

اپلیکیشن چت و مکالمه رمزنگاری شده Signal، شش ماه پس از عرضه نسخه iOS بالاخره برای اندروید هم عرضه می شود. Open Whisper Systems، توسعه دهنده سیگنال تا چند روز دیگر با ترکیب قابلیت های چت و مکالمه اپلیکیشن های TextSecure و Redphone، این دو را در قالب یک اپ جدید در اختیار کاربران اندروید قرار خواهد داد.

درست مثل نسخه iOS، هر پیام متنی، ویدئو یا عکس در نسخه اندروید هم پیش از ارسال رمزنگاری می شوند و این بدان معناست که توسعه دهنده اپ هم نمی تواند بفهمد که شما در حال ارسال چه چیزی هستید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

کاربران RedPhone برای استفاده از سیگنال باید آن را دانلود کنند، این در حالیست که کاربران TextSecure تنها کافیست همین اپلیکیشن را طی یک بروزرسانی در روزهای آینده به نسخه جدید ارتقا دهند. با این کار قابلیت های مکالمه امن ردفون به TextSecure خواهد آمد.

کاربران سیگنال می توانند از طریق شماره تلفن و دفترچه مخاطبین با هم ارتباط برقرار کنند، و تیم Open Whisper وعده داده که کلیه مکالمات در این اپ به شکل رمزنگاری شده و end-to-end خواهد بود.

با کمک سیگنال، کاربران iOS و اندروید می توانند به یکدیگر پیام های رمزنگاری شده و غیر قابل ردیابی بفرستند. ضمنا به زودی انجام این کار از طریق نسخه دسکتاپ هم مهیا خواهد شد.

کدهای اپلیکیشن سیگنال به صورت متن باز در اختیار عموم مردم قرار گرفته و تیم توسعه دهنده ادعا کرده که کدنویسی این اپ با اپلیکیشنی همچون واتس اپ برابری می کند. بنابراین اگر به امنیت این اپلیکیشن مشکوکید، می توانید همین حالا به بررسی کدهای نوشته شده برای آن بپردازید.

برای این که شکتان به یقین تبدیل شود بهتر است بدانید که ادوارد اسنودن، فعال حوزه امنیت و کارمند سابق CIA صحت و ایمنی اپلیکیشن سیگنال را در حساب توئیترش تأیید و از آن به عنوان اپلیکیشن مورد علاقه اش یادکرده است: "من هر روز از سیگنال استفاده می کنم #یادداشتی_برای_FBI (اسپویلر: آنها همین الان هم می دانند)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    احتمالا FCSTT باشه مخفف . FBI Can See This Too
    :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی