ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین اظهار نظرهای رسمی لری پیج در مورد آلفابت و طرح های گوگل برای چین

آیا شرکتی مانند آلفابت در دنیا وجود دارد؟ آنطور که لری پیج می گوید خیر. روز گذشته در انجمن جهانی فورچون در سانفرانسیسکو از بنیانگذار گوگل که حالا سمت مدیر عاملی شرکت مادرتخصصی آن به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

آیا شرکتی مانند آلفابت در دنیا وجود دارد؟ آنطور که لری پیج می گوید خیر. روز گذشته در انجمن جهانی فورچون در سانفرانسیسکو از بنیانگذار گوگل که حالا سمت مدیر عاملی شرکت مادرتخصصی آن به نام آلفابت را در اختیار دارد سوال شد که آیا آلفابت را با در نظر داشتن الگویی خاص راه اندازی کرده یا خیر؟ او نیز پاسخ داد: «خیر.»

وی در ادامه گفت: البته چیزهایی هستند که واقعا از نظر ما اهمیت دارند اما به لحاظ سرمایه و مقیاس کاری که ما انجام می دهیم دوست داشتم شرکت دیگری مثل ما بود تا میگفتم که آیا کارمان یکیست یا خیر؟

پیج در ادامه صحبت هایش به ذکر توضیحاتی در مورد آلفابت و فلسفه مدیریت آن پرداخت و از سبک مدیریتی اش و برخی از دستاوردها و پروژه های بزرگش حرف زد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او که بعد از اعلام موجودیت آلفابت نخستین مصاحبه اش را انجام می داد، اطلاعات تازه ای در حرف هایش نداشت با این همه صحبت های پبج به خوبی طرز فکرش بعد از ترک گوگل و تکیه زدن بر مسند قدرت آلفابت را به تصویر می کشیدند و بر نقش آلفابت به عنوان شرکت کارآفرین مادری اشاره دارشتند که باید جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد. او در گفته هایش تاکید کرد که گوگل باید حضور خود را در کشورهای مختلف دنیا از جمله چین توسعه دهد.

از پیج سوال شد که آلفاتب چطور می خواهد خیل انبوه شرکت هایی که را مدیریت نماید که به چنین صنایع نامحدود و گسترده ای وارد می شوند و او نیز در پاسخ گفت: من هم در این رابطه نگرانی هایی دارم. اینکه تلاش کنیم شرکتی برای کارآفرینان بسازیم بسیار مهم است و ما نیز تلاشمان عملیاتی ساختن همین مساله است.

پیج از جلمه پروژه های جاه طلبانه گوگل به پروژه ماشین های خودران آن اشاره نمود و مدعی شد رقابتی که این پروژه ایجاد کرده (بدون اشاره به نام رقبایش) هم خوب است و هم بد. از دیگر طرح های اشاره شده توسط پیج می توان به پروژه لون، گوگل اکس و شرکت های فعال در صنعت پزشکی اشاره نمود.

گفتنی است مدیرعامل آلفابت اخیرا بررسی توالی ژنوم هایش را به یکی از این شرکت های پزشکی تابعه سپرده تا محدودیت های قانونی در مورد چنین داده هایی را شناسایی کند و آنطور که خودش می گوید از نتیجه کار به شدت ناامید شده است.

پیج اظهار داشت: ما آنقدر درگیر حریم خصوصی شده ایم که به اعتقاد من البته، دیگر برای یک پژوهشگر دانشگاهی راهی وجود ندارد که به صورت ناشناس با شما تماس بگیرد و درخواست کند در بخشی از مطالعه ژنتیکی اش مشارکت نمایید.

زمانی که خبرنگاران آلفابت را با موسسه برکشایر هاتاوی مقایسه کردند، پیج ادعا نمود که این دو به هیچ وجه قابل مقایسه با هم نیستند اما بعضا از مدیر این شرکت مشاوره می گیرد و کار او را تحسین می کند.

پیج اظهار داشت که از ماه آگست تا به الان، اجرا و پیاده سازی آلفابت بخش زیادی از زمانش را گرفته است و تنها مساله ای که از او وقت نگرفته هجوم گوگل به بازار چین بوده.

وی اظهار داشت که هم اکنون گوگل با تعداد زیادی از کسب و کارهای چینی مراوده دارد و دوست دارد که پای را از این هم فراتر بگذارد و به نحوی حرف های سرگی برین و اریک اشمیت را نقل میکرد.

در همین حین، پیج صحبتهایش را تمام کرد و اظهار داشت: سوال شما را به ساندار واگذار می کنم که حالا جایزگین من در گوگل است. من نباید به این سوال پاسخ دهم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سالار
    سالار | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    اپل خیلی کوچیکتر از آلفابت و پروژه هاشه

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    تا به حال تو عمرم یه قسمتِ نظراتِ یه سایت اینقدر فرک ام رو مشغول نکرده بود :|
    اگه مشکلِ فنی هست برش‌ دارین یه مدت.. درست که شد دوباره بزارینش.. خیلی بهتره.. خیلی رو اعصابه...

مطالب پیشنهادی