ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعاتی تازه از توان پردازشی چیپست کایرین 950 هوآوی در پایگاه داده گیک بنچ

بر اساس شایعات منتشر شده، واحد تولید محصولات نیمه هادی هوآوی یعنی HiSilicon، تا اوایل هفته آینده از جدیدترین سیستم-روی-چیپ این شرکت به نام کایرین 950 رونمایی خواهد کرد. کایرین جدید با هشت هسته مجزا ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

بر اساس شایعات منتشر شده، واحد تولید محصولات نیمه هادی هوآوی یعنی HiSilicon، تا اوایل هفته آینده از جدیدترین سیستم-روی-چیپ این شرکت به نام کایرین 950 رونمایی خواهد کرد.

کایرین جدید با هشت هسته مجزا در دو دسته چهارتایی ساخته شده. دسته اول، مجموعه ای از چهار هسته کم مصرف ARM Cortex-A53 هستند که برای فعالیت های محاسباتی سبک تر کاربرد دارند. دسته دوم نیز شامل چهار هسته ARM Cortex-A72 (جانشین چیپست قبلی کورتکس A57 ) خواهند بود که در نسل جدید چیپ ها همانند اسنپدراگون 810 و اگزینوس 7420 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته اند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مورد کایرین 950 باید بگوییم با فناوری 16 نانومتری به تولید می رسد و در مقایسه با بسیاری از چیپست های موجود، مصرف انرژی پایین تر و  عملکرد سریع تری دارد.

حداکثر سرعت کلاک این سیستم-روی-چیپ به طور مستقیم  به دستگاهی که در آن نصب خواهد شد بستگی دارد. اما بر اساس شایعات، سقف فرکانس کاری آن 2 گیگاهرتز خواهد بود. لازم به یادآوری است، کورتکس A72 از خیلی لحاظ بهینه سازی و بهتر از کورتکس A57 ظاهر شده که می تواند در بالا بردن رتبه بنچمارک پردازنده تاثیر مثبتی داشته باشد.

تا به این تاریخ امکان تست کایرین 950 و اندازه گیری دقیق سرعت و عملکرد آن وجود نداشت. اما امروز به گزارش پایگاه داده Geekbench این تراشه روی موبایل NXT-AL10 هوآوی نصب و آزمایش شده. این تلفن هوشمند که ظاهرا با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز پردازش ها را انجام می داده، در آزمایش تک هسته ای امتیاز 1934 و در تست چند هسته ای رتبه 8267 را کسب کرده.

با این امتیازها، کایرین از اگزینوس 7420سامسونگ بهتر ظاهر شده و گویا عملکرد بهتری دارد. شایان ذکر است که تراشه کره ای ها در دو آزمایش پیشتر اشاره شده به ترتیب امتیازهای 1327 و 4435 را کسب کرده بود.

با این تفاسیر، حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این چیپست در دنیای واقعی چگونه ظاهر خواهد شد. به ادعای ARM، هسته های کورتکس A72 حرارت کمتری تولید می کنند و در طولانی مدت تحت فشار محاسباتی سنگین کارایی بهتری خواهند داشت.

البته هنوز نمی توان به درستی گفت کایرین 950 دقیقا چقدر سریع تر از اسنپدراگون 810 و اگزینوس 7420 کار می کند و به همین دلیل قادر نیستیم آن را با چیپست های آینده سامسونگ، کوالکام و مدیاتک مقایسه کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آروین
    آروین | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    دیره هواوی دیره دیره الان واسه این کارا دیره،تو باید موقعی که اس 6 و ام 9 یا زد تری پلاس معرفی میشدند اینو معرفی میکردی،آخه الان چه فایده ای داره اگزینوس m1 و 820 داره میاد:-/

  • Siamak
    Siamak | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    لامصب این Cortex A72 چیکار میکنه.

  • همایون
    همایون | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    8200 خیلی خوبه :|
    ماشالا هواوی
    خوب داره میره جلو

  • سیاوش
    سیاوش | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    افرین هواوی.خیلی بهتر هر گوشی ساز یه سی پی یو خودش تولید کنه

مطالب پیشنهادی