ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

بزرگان حوزه ی کسب و کار در 25 سالگی چه می کرده اند؟

نگاهی به زندگی برخی از موفق ترین انسان های روی زمین ثابت می کند که مسیر های موفقیت هیچکدام مثل یکدیگر نیستند. با اینکه استیو جابز و ریچارد برانسون در سن 25 سالگی در دنیای ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

نگاهی به زندگی برخی از موفق ترین انسان های روی زمین ثابت می کند که مسیر های موفقیت هیچکدام مثل یکدیگر نیستند. با اینکه استیو جابز و ریچارد برانسون در سن 25 سالگی در دنیای کسب و کار وجهه ای برای خود به هم زده بودند و کسب و کار بسیار پر رونقی داشته اند، قدم های دیگران برای رسیدن به موقیت کمی بیشتر طول کشیده است و 25 سالگی بیشتر نقطه ی عطف زندگی شان بوده است تا اوج.

اگر دوست دارید بدانید برخی از موفق ترین انسان های دنیای کسب و کار در سن 25 سالگی مشغول چه کاری بوده اند، مطالعه ی ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

با دیجیاتو همراه باشید.

ایلان ماسک

ایلان ماسک در سن 25 سالگی اولین شرکت اینترنتی خود را اداره می کرد.

ماسک وقتی حدوداً 24 سال سن داشت دوره ی دکترای خود در دانشگاه استنفورد را کنار گذاشت تا به موج محبوبیت اینترنت بپیوندد و اولین شرکت اینترنتی خود به نام Zip2 را تأسیس کند. Zip2 که به ارائه ی نام و نشان و آدرس کسب و کار ها می پرداخت، چهار سال بعد به قیمت 307 میلیون دلار توسط Compaq خریداری شد. ماسک از این پول برای راه اندازی استارتاپ بعدی خود یعنی PayPal استفاده کرد.

اریک اشمیت

رئیس هیئت مدیره ی گوگل در این سن مشغول ساختن رزومه ای قوی در حوزه ی علوم کامپیوتر برای خود بود.

اشمیت پس از 6 سال تحصیل در دانشگاه یو سی برکلی، در سن 27 سالگی مدارک فوق لیسانس و دکترای خود را در زمینه ی شبکه های کامپیوتری و مدیریت توسعه ی نرم افزار دریافت کرده بود. او آن زمان تابستان های خود را به کار در آزمایشگاه های معروف Xerox PARC می گذراند که این به شکل گیری شمایل کامپیوترهای امروزی کمک کرد.

جف بزوس

مدیر عامل آمازون، جف بزوس، در آن زمان شغل بی دردسری در زمینه ی امور مالی داشت.

بزوس در 24 سالگی برای توسعه ی یک نرم افزار انقلابی برای مؤسسات بانکی به Bankers Trust پیوست و دو سال بعد، جوان ترین معاون شرکت خود بود.

لری الیسون

لری الیسون، مدیر عامل اوراکل، در آن زمان به کارهای متفرقه ی برنامه نویسی می پرداخت.

این برنامه نویس خودآموخته ی کامپیوتر پس از اینکه در سن 22 سالگی به برکلی کالیفرنیا نقل مکان کرد، 8 سال در شرکت هایی مثل فایرمنز فاند، ولز فارگو و امپکس از این شغل فنی به سراغ شغل فنی بعدی می رفت تا اینکه بالاخره در شرکت امدال ماندگار شد. او در آنجا روی اولین سیستم پردازنده ی مرکزی سازگار با IBM کار می کرد.

ماریسا مِیِر

ماریسا میر در سن 25 سالگی بیستمین کارمند گوگل محسوب می شد.

اودر سن 24 سالگی به عنوان بیستمین کارمند و اولین مهندس زن گوگل به استخدام این شرکت در آمد. میر پیش از آنکه به عنوان مدیر عامل در اختیار یاهو قرار بگیرد به مدت 13 سال در گوگل مشغول فعالیت بود.

مارک کوبان

مارک کوبان در دالاس متصدی کافه بود.

کوبان در سن 25 سالگی از دانشگاه ایندیانا فارغ التحصیل شده و به دالاس نقل مکان کرده بود. او ابتدا به عنوان متصدی کافه و سپس به عنوان فروشنده ی یک خرده فروشی نرم افزار های کامپیوتری مشغول به کار شد.

مارک زوکربرگ

زوکربرگ در این سن بالاخره شرکتی سودده داشت.

مارک زوکربرگ در حالی به 25 سالگی رسید که پنج سال از عمر خود را سخت مشغول کار کردن روی فیسبوک بود. شرکت او در آن سال (2009) برای اولین بار به سوددهی رسیده بود و 300 میلیون کاربر داشت.

ریچارد برانسون

مؤسس ویرجین در آن زمان مشغول اداره ی شرکت موفق و بین المللی خود بود.

برانسون در سن 20 سالگی اولین فروشگاه صفحه فروشی خود را افتتاح کرد. بعد از آن در 22 سالگی اولین استودیوی خود را راه انداخت و در 23 سالگی لیبل خود را تأسیس کرد. او زمانی که به 30 سالگی رسید صاحب یک شرکت بین المللی محسوب می شد.

شریل سندبرگ

سندبرگ در این سن مشغول گرفتن فوق لیسانس خود از مدرسه ی کسب و کار هاروارد بود.

مدیر ارشد عملیات فیسبوک، در سن 25 سالگی با رتبه ی برتر از دانشکده ی اقتصاد دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بود و در بانک جهانی زیر نظر استاد سابق و مربی خود لری سامرز کار می کرد و سپس برای گرفتن مدرک MBA به دانشگاه هاروارد بازگشت. سندبرگ مدرک MBA خود را در سال 1995 دریافت کرد.

استیو جابز

جابز شرکت خود را سهامی کرد و میلیونر شد.

شرکت کامپیوتری اپل، در دسامبر 1980 ارزشی معادل 1.2 میلیارد دلار داشت. جابز به زندگی نامه نویس خود یعنی والتر آیزاکسون گفته بود آن موقع با خودش عهد کرده بود که هیچ وقت اجازه ندهد پول، زندگی اش را خراب کند.

وارن بافت

بافت 25 ساله در اوماها مسئول فروش یک شرکت سرمایه گذاری بود.

بافت در اوایل دهه ی سوم زندگی خود در اوماها به عنوان مأمور فروش شرکت سرمایه گذاری بافت-فالک و شرکا کار می کرد. او سپس در سن 26 سالگی برای کار به عنوان تحلیلگر اوراق بهادار به نیویورک نقل مکان کرد. وی در همان سال شرکت سرمایه گذاری بافت را با مسئولیت محدود در اوماها تأسیس کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • hhh
    hhh | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    بزارین من از بچگیم بگم تا بیست پنج.من در ۶سالگی عاشق کنسول شدم که برام جز کتک چیزی نداشت .بعد عاشق فهمیدن چطوری ساختن بازیهاش شدم که هیچ جا نمیتونستم حرفی بزنم چون نه کسی میدونست و اخرش باز کتک میخوردم خلاصه این چیزا بهش میگفتن بچه بازی نه کتابی نه نشریه ایی نه سوادی نه فرهنگ تکنولوژی باعث شد در بیست پنج سالگی جز کارگری به هیچ چیزی فکنکم و لی باز هم هر طور شده تکنیسین اکترونیک شدم خداروشکر ولی حالا در سی وسه سالگی دنبال رویاهای کودکیم هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی