ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در نیمه اول ۲۰۱۶ منتظر آیفون ۴ اینچی با بدنه فلزی و چیپست A9 باشید

یکبار دیگر Ming-Chi Kuo، تحلیل گر برجسته ی شرکت KGI Securites، طی گزارشی پیش بینی خود را از دستگاه های آیفونی که به عقیده ی او در سال ۲۰۱۶ توسط اپل رونمایی و عرضه خواهند شد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

یکبار دیگر Ming-Chi Kuo، تحلیل گر برجسته ی شرکت KGI Securites، طی گزارشی پیش بینی خود را از دستگاه های آیفونی که به عقیده ی او در سال ۲۰۱۶ توسط اپل رونمایی و عرضه خواهند شد منتشر کرده است.

گزارش یاد شده همچون همیشه در خود نکات قابل توجهی را جای داده و Kuo اعلام نموده که کمپانی ساکن کوپرتینو هنوز هم در حال آماده سازی نسخه ای ۴ اینچی از تلفن های هوشمند خود است تا آن را به عنوان یک نمونه ی جایگزین برای آیفون ۵ اس راهی بازار سازد. وی می افزاید از این اسمارت فون جدید که مجهز به چیپست A9 خواهد بود در نیمه ی اول سال آتی پرده برداری خواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در یادداشت مورد بحث آمده

از آنجایی که هنوز برای آیفون های ۴ اینچی حجم قابل توجهی از تقاضا وجود دارد، ما بر این باوریم اپل به زودی یک ارتقا را روی این خط تولید محصولاتش اعمال خواهد کرد. مطابق آمارهای پیشین آیفون ۵ اس توانسته محبوبیت بیشتری نسبت به آیفون ۵ سی کسب کند، بنابراین محصول جدید به یقین نسخه ای ارتقا پیدا کرده از همین دستگاه خواهد بود یا با هدف جایگزینی آن رونمایی خواهد شد. پیش بینی می شود اهالی کوپرتینو آیفون ۴ اینچی جدید با بدنه ای فلزی را در نیمه ی اول سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه برسانند و برای اینکه این دیوایس بتواند تجربه ی کاربری مطلوبی از iOS 9 ارائه کند در آن چیپست A9 به کار بسته شده باشد.

Kuo در بخشی دیگر از توضیحات خود خاطر نشان ساخته که نباید از موبایل مورد بحث انتظار مجهز بودن به تکنولوژی "لمس سه بعدی" را داشته باشیم و شاید این نکته مهم ترین تفاوت آن نسبت به آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به حساب آید.

ضمناً وی گمانه زنی کرده اپل قادر باشد تا پایان سال آینده میلادی، ۲۰ الی ۳۰ میلیون عدد از اسمارت فون دارای صفحه نمایش کوچک تر خود را به بازار عرضه نموده و به فروش برساند. آقای Kuo توقع دارد در همان تاریخ مرسوم و طی سه ماهه سوم شاهد معارفه ی آیفون ۷ با طراحی بازنگری شده و چیپ قدرتمند A10 باشیم که احتمالاً بازهم سبب بهبود کارایی محصول نهایی خواهد شد.

البته او معتقد است این بار اپل از نظر مقدار حافظه ی رم میان دو تلفن هوشمند اصلی خود تفاوت قائل خواهد شد و نسخه ی دارای نمایشگر ۴.۷ اینچی از ۲ گیگابایت رم و نمونه ی مجهز به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از سه گیگابایت رم بهره خواهند گرفت.

Kuo در پایان اظهار داشته در سال پیش رو فاکسکان یکی از بیشترین سودها را از تولید آیفون های ۲۰۱۶ به دست خواهد آورد زیرا ظاهراً این برند به شکل اختصاصی نقش تامین کننده اصلی قطعات مورد نیاز موبایل های اپل را عهده دار خواهد بود و نقشی جدی و بزرگ را نیز در مونتاژ‌ شان ایفا خواهد کرد، ضمناً TSMC هم باید چیپ A9  مدل ۴ اینچی و چیپ های A10 مدل های نسل هفتم را آماده کند و به همین خاطر منفعت کلانی نصیبش خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    به به پس ساله دیگه 2 انتخاب کوچیک و جم و جور خواهیم داشت Z5Compact و iPhone 4"Inch ولی خب قابلیت های Z5Compact همین الان از iPhone 6s بیشتره و در حیث اندازه هم جمع و جور تره سونی

  • حسین
    حسین | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    تولید گوشی ۴ اینچی میتونه فروش خوبی داشته، ورای بحث ios و اندروید، واقعا گوشیهای 5s آیفون از لحاظ خوشدستی برای همه قشری مناسب بود و تولید مجدد ۴ اینچی منطقی بنظر میاد، من شخصا نظر به علاقه ای که برای ارتقا 5s خودم به 6s داشتم اما کوچک بودن و خوشدست بودن 5s نسبت به 6s همیشه مانع این جایگزینی بود، البته در گوشیهای اندروید کوچک و خوشدست هم گوشیهای زیادی از جمله سونی z5 compact هم وجود دارن که اپل برای جا نماندن از قافله تولید ۴ اینچی ها، تصمیمش برای تولید این گوشی منطقی است.

  • armin
    armin | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    اقا/خانم محترم هه اپل میخواد دوباره جلب مشتری های 4اینجی شو جلب کنه برای مثال یه نفر ایفون 4اس داره که امکاناتش کمه و از ایفون های بزرگ خوشش نمیاد برای همین نخریده حالا اپل می خواد که اونا گوشی اپگرید کنند

مطالب پیشنهادی