ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک قصد ساخت یک «تله پورتر» را دارد

فیسبوک همانند بسیاری از خوره های تکنولوژی، همواره رویای ساخت یک دورنورد (تله پورتر) را در سر داشته است. مایک شروپفر مدیر فنی ارشد این شرکت اظهار داشته که فیسبوک ایده تولید یک «دورنورد کابردی» ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

فیسبوک همانند بسیاری از خوره های تکنولوژی، همواره رویای ساخت یک دورنورد (تله پورتر) را در سر داشته است. مایک شروپفر مدیر فنی ارشد این شرکت اظهار داشته که فیسبوک ایده تولید یک «دورنورد کابردی» را در سر دارد.

او که روز گذشته برای شرکت در اجلاس وب به دوبلین سفر کرده بود در این رابطه اظهار داشت: فیسبوک می خواهد دستگاهی بسازد که به شما امکان می دهد فارغ از مرزبندی های جغرافیایی به هر نقطه ای که می خواهد و با هرکسی که دوست دارید سفر کنید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته دستگاه مورد نظر فیسبوک معنا و مفهوم سنتی اش را ندارد با این همه این شرکت قصد دارد تا به واسطه آن، تجربه کاربران از واقعیت مجازی را با افزودن بازخوردهای فیزیکی بهبود بخشیده و به نوعی احساس فرد را فریب دهد تا حس کند که واقعا در مکان دیگری حضور دارد.

سال گذشته این شبکه اجتماعی شرکت آکیلس را خریداری کرد و تصمیم دارد که تا سال آینده هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را عرضه نماید. در ماه ژوئن نیز، آکیلس دستگاهی به نام تاچ را رونمایی کرد که حرکات طبیعی انسان را در قالب واقعیت مجازی تقلید میکند. کنترلرهای تاچ به شما امکان می دهند که دستان خود را ببینید و به تجربه خود عمق بیشتری ببخشید.

زمانی که عرضه تاچ از اواسط سال 2016 آغاز گردد، ابزاری به نام Medium همراه با آن ارائه می شود. آکیلس این ابزار را digital clay یا خاک دیجیتالی خوانده و اعلام داشته که به لطف آن و کنترلرهایش، میتوانید اجسام سه بعدی را ایجاد نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پارسا
    پارسا | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    همیشه از بچگی آرزو داشتم بتونم برم توی یک دنیای مجازی و توی اون کارهایی که دوست دارم بکنم. بیشتر برای بازی

مطالب پیشنهادی