ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت فکتوری ریست پروتکشن در تلفن های هوشمند سامسونگ به سادگی قابل دور زدن است

در نسخه 5.0 اندروید به نام آبنبات چوبی نوعی امکان امنیتی به نام فکتوری ریست پروتکشن در نظر گرفته شده است که به کاربران این دستگاه ها امکان می دهد داده های خود را ایمن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در نسخه 5.0 اندروید به نام آبنبات چوبی نوعی امکان امنیتی به نام فکتوری ریست پروتکشن در نظر گرفته شده است که به کاربران این دستگاه ها امکان می دهد داده های خود را ایمن نگه دارند.

عملکرد قابلیت مذکور هم به این صورت است: اگر فکتوری ریست پروتکشن روشن باشد و دستگاه اندرویدی خود را از منوی بازیابی ریست نمایید، لازم است که اطلاعات اولیه اکانت گوگل خود را مجددا به موبایل بدهید. این یعنی اگر کسی موبایل شما را سرقت کند و از طریق منوی یاد شده آن را ریست نماید، دیگر نمی تواند از دستگاه سرقت شده استفاده کرده و به اطلاعات آن دست پیدا کند.

اما در این قانون کلی یک استثنا هم وجود دارد که در ادامه به ذکر آن می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

اگر برحسب تصادف موبایل شما محصول سامسونگ باشد، می توانید با استفاده از یک درایو OTG و APK (یا پکیج اپلیکیشن اندروید) مد موسوم به فکتوری ریست پروتکشن را دور بزنید. در ویدئویی که در ادامه می بینید، RootJunky موفق می شود ظرف تنها 10 دقیقه چنین کاری را روی موبایل سامسونگ خود انجام دهد.

همانطور که می بینید، تلفن های هوشمند ساخت سامسونگ قابلیتی دارند که به صورت خودکار پس از وصل شدن درایوهای OTG، فایل منیجر دستگاه را حتی در صورتی که قفل باشد فعال می کند.

بنابراین زمانی که موبایل از شما می خواهد اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد نمایید، تنها کافیست که یک درایو OTG را به آن متصل کرده و APK ذکر شده را نصب نمایید (که به توضیحات ویدئو ضمیمه شده است). با این کار، منوی تنظیمات برای شما گشوده می شود و میتوانید آن را به پایین اسکرول کرده و گزینه فکتوری ریست را انتخاب کنید.

زمانی که دستگاه شما مجددا بوت شد، دوباره به همان بخش فکتوری ریست پروتکشن که بار اول دیده بودید بر نمی خورید.

این ویژگی البته هم مصارف خوب دارد و هم بد اما به احتمال زیاد بیشتر برای مورد دوم به کار گرفته خواهد شد. اگر از منوی ریکاوری یا بازیابی تلفن هوشمند خود، گزینه ریست را انتخاب کرده اید و نمی توانید اطلاعات اکانت گوگل خود را به یاد بیاورید تنها کافیست که ظرف چند ثانیه APK آن را نصب نمایید.

روشن است که مد فکتوری ریست پروتکشن بنابر دلایلی در اندروید گنجانده شده، با این همه، وجود این آسیب پذیری در محصولات سامسونگ کمی نگران کننده است. در حال حاضر تنها کاری که از دستمان بر می آید این است که امیدوار باشیم، موبایل سامسونگ شما در صورت سرقت شدن به دست افراد مطلع و آگاه از فناوری نیافتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Marooned
    Marooned | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    تا اونجایی که یادمه وقتی از طریق ریکاوری ، ریست فکتوری کرد و گوشی بالا اومد اگه به وای فای وصل نشه دیگه لازم نیست اون برنامه رو نصب کنه و مراحل ستاپ گوشی بدون نیاز به ایمیل گوگل پیش میره و بعد میتونه بره تو تنظیمات و ریست فکتوری کنه

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    خیلی از گوشی ها ی سام سونگ هم OTG ندارن

  • خشايار جان
    خشايار جان | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    با اين اطلاع رسانى هاى شما، درصد افراد مطلع بيشتر ميشه!

مطالب پیشنهادی