ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

چرا یادگیری کدنویسی برای بنیانگذاران استارتاپ ها مفید است

اگر یک توصیه باشد که در طول دوران کارآفرینی به درد همه بخورد شاید توصیه به وقت گذاشتن برای کدنویسی و یاد گرفتن آن باشد. خیلی ها این روز ها سخت مشغول یاد گرفتن کدنویسی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگر یک توصیه باشد که در طول دوران کارآفرینی به درد همه بخورد شاید توصیه به وقت گذاشتن برای کدنویسی و یاد گرفتن آن باشد. خیلی ها این روز ها سخت مشغول یاد گرفتن کدنویسی هستند و اگر شما هنوز این کار را انجام نداده اید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید.

مطمئن باشید از داشتن چنین مهارتی پشیمان نخواهید شد چرا که به شش دلیل زیر، هم خودتان و هم استارتاپتان را توانمند تر و بهره ور تر خواهید کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1- باعث صرفه جویی در زمان و پول استارتاپ شما خواهد شد

حتی اگر مقداری کدنویسی ساده هم بلد باشید می توانید اندکی در هزینه های استارتاپ خود صرفه جویی کنید. به عنوان مثال به جای آنکه برای رفع یک اشکال فنی در وبسایت، تغییر فونت ایمیل و یا حتی برطرف کردن اشکالات اساسی در محصول خود مجبور باشید منتظر یک برنامه نویس شوید و هزینه کنید، می توانید این کار ها را خودتان انجام دهید.

به علاوه، اگر قادر باشید مسائل و مشکلات اینچنینی را حل کنید، به جای آنکه لازم باشد کس دیگری این توضیحات را به شما بدهد، خودتان درک بهتری از محصول خود خواهید داشت.

2- مغز شما را برای حل مسئله آموزش می دهد

یادگیری کدنویسی توانایی های حل مسئله ی شما را تقویت خواهد کرد. بیل گیتس در این باره می گوید: «یادگیری برنامه نویسی ذهن شما را باز تر می کند و کمک می کند بهتر فکر کنید. کدنویسی شیوه ی تفکر جدیدی به شما می بخشد که فکر می کنم در تمام حوزه ها مفید باشد».

تونی شِی، مدیرعامل زاپوز نیز با این موضوع موافق است و می گوید: «به نظرم هر کسی باید تا حدی با علوم کامپیوتر آشنایی داشته باشد چرا که انسان را مجبور می کند تا اندازه ای متفاوت فکر کند. شما می توانید این مهارت را درکل زندگی خود به کار ببندید، چه در علوم کامپیوتر به جایی برسید، چه نرسید». شاید برایتان جالب باشد بدانید ماریسا مِیر یاهو نیز زمانی که در استنفورد مشغول تحصیل بود از پزشکی به علوم کامپیوتر تغییر رشته داد، چون می خواست چیزی بخواند که باعث شود انتقادی فکر کند و توانایی های فوق العاده ای در حل مسئله کسب کند.

3- کدنویسی به شما اجازه می دهد خیلی سریع ایده ها را بیازمایید

همه ی ما خوب می دانیم که استارتاپ ها از نظر زمان و پول در مضیقه هستند. اگر استارتاپی دارید و هنوز به این موضوع پی نبرده اید، احتمالاً به زودی متوجه این حقیقت خواهید شد. اما یکی از راه هایی که می توانید در هر دوی این منابع صرفه جویی کنید این است که در دوره ای که استارتاپ شما از یک طرح کسب و کار به یک کسب و کار واقعی بدل می شود، خودتان قادر باشید ایده هایی که دارید را بیازمایید. به جای آنکه برای استخدام یک برنامه نویس وقت و هزینه ی مالی صرف کنید، می توانید خودتان برنامه نویسی آن را انجام دهید.

به این ترتیب اگر ایده ای که داشته اید نتیجه نداد، لا اقل برای رسیدن به این نتیجه وقت و پول زیادی هزینه نکرده اید.

4- باعث می شود واقع بینانه بودن یا نبودن زمانبندی ها را بهتر تشخیص دهید

با بزرگ شدن استارتاپ ها، مؤسسان آن ها شروع می کنند به محول کردن وظایف مختلف به دیگران؛ چه با استفاده از نیروهای خود استارتاپ و چه به صورت برون سپاری. اگر با برنامه نویسی آشنایی داشته باشید می توانید زمان مورد نیاز برای انجام کارهای مختلف را بهتر تشخیص دهید و به عنوان مثال، دیگر هیچ برنامه نویسی نمی تواند با بهانه های واهی دستتان را در رنگ بگذارد و مدام مهلت تحویل کارش را به تعویق بیندازد. فراموش نکنید که زمان حکم طلا را دارد. اگر برنامه نویس شما پروژه هایش را به موقع انجام نمی دهد، فرصتِ طلاییِ رساندن محصول خود به بازار را از دست خواهید داد.

5- باعث می شود برای سرمایه گذاران و استعداد ها جذابیت بیشتری پیدا کنید

در برنامه های شتاب دهی معمولاً درباره ی توانایی های کدنویسی شما یا شریکتان سؤال می شود. پائول گراهام، یکی از مؤسسین وای کامبینیتور، در توضیح اهمیت کدنویسی برای سرمایه گذاران دو دلیل می آورد. اول اینکه اگر با کدنویسی آشنایی داشته باشید در صورت نیاز می توانید بدون کمک گرفتن از دیگران مشکلات احتمالی را برطرف کنید. دوم اینکه شناسایی بهترین استعداد های حوزه ی فناوری برای کسانی که با کدنویسی آشنایی ندارند دشوار تر است. برنامه نویسانی که واقعاً کارشان را حرفه ای انجام می دهند معمولاً دوست ندارند چشم انداز کسب و کاری داشته باشند و به همین دلیل ممکن است شناسایی استعدادشان برای کسی که تنها دید کسب و کاری دارد دشوار تر باشد.

واقعیت این است که کدنویس ها حرف همدیگر را بهتر می فهمند. همانگونه که بن پار روی سی نت اشاره کرده است «همه ی کسانی که شرکتی تأسیس می کنند باید کد بنویسند، اما نه به اجبار. بلکه به این خاطر که تجربه نشان داده است کارمندان فنی، به مدیری که تجربه ی فنی دارد اعتماد بسیار بیشتری نشان می دهند».

حتی آشنایی مقدماتی با کد نویسی نیز به استعدادهای برتری که به استخدامشان نیاز پیدا می کنید نشان خواهد داد برای یادگیری مهارت های فنی وقت گذاشته اید. این باعث می شود احترام بیشتری به شما بگذارند و برای پیوستن به تیم شما ترغیب شوند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pouya
    pouya | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    من که بلدم راحت میگم تو ایران بعد 15 سال کار پول توش نیست
    مردم بیرون ایران طراحی قالب میکنند پول یک زندگی درمیارند
    توایران کار میکنم هیچی پول توش نیست
    همش هزینه هست
    همه برنامه نویسان تو ایارن دیدم همه کاره هستند همه زبانی بلدن و خدا هستندولی
    هیچ نرم افزاری جهانی نداره ایران پروژهای بزرگ تو دنیا هم شرکت نمیکنند
    دانشگاه ها زبان انگلیسی را جدی نمیگیرند دانشجوی با مدرک لیسانس میادبیرون بلد نیست انگلیسی
    میخواد برنامه نویسی کنه خخخ

    • بهادر
      بهادر | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

      شگفتا از اینهمه بد بینی :(

      اگه به برنامه نویسی فقط به عنوان وسیله پول درآوردن نگاه کنی بهت اطمینان میدم نهایتا بجز تدریس برنامه نویسی تو چند تا آموزشگاه چیزی گیرت نمیاد! باید به برنامه نویسی به شکل هنر نگاه کرد که توش ایده داشته باشی یه چیزی جدید رو خلق کنی منتشر کنی و به بلوغ برسانی! وقتی به اینجا رسیدی اون وقته که میتونی روی کسب درآمد از این راه فکر کنی.راه رو از آخر به اول اومدن نتیجه ای نداره حداقل تو این راه

  • علی
    علی | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    در کل برنامه نویسی و طراحی خیلی آرامش بخشه اینکه خودت میبینی داری یچیز خلق میکنی که کسی از اون نداره یا مشابش نیست حس خوبی داره. ولی این قانون کپی رایت تو ایران نیست یکم رو مخه .

  • mahmood
    mahmood | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    درود بر شما، واقعن برنامه نویسی دانشیه که...چیزه...خوبه :) ممنون

  • رایموند
    رایموند | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    درود...من قصد تاسیس شرکت در آینده نزدیک دارم و در حال یادگیری برنامه نویسی وب و نرم افزار هستم که به مشکل بر نخورم... :)

مطالب پیشنهادی