ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال حضور خدمات Samsung Pay در محصولات دیگر تولید کنندگان اندرویدی

تنها چند ماهی از شروع به کار سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ موسوم به "Samsung Pay" می گذرد، در طول این چند ماه خدمات یاد شده توانسته بخش نسبتاً بزرگی از بازار را در اختیار گیرد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

تنها چند ماهی از شروع به کار سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ موسوم به "Samsung Pay" می گذرد، در طول این چند ماه خدمات یاد شده توانسته بخش نسبتاً بزرگی از بازار را در اختیار گیرد و اکنون نیز شنیده می شود قرار است به روز رسانی هایی قابل توجه بر روی آن صورت پذیرد تا امکانات تازه ای همانند بهره گیری از کارت های هدیه برای پرداخت نیز به آن افزوده شوند.

تا به امروز "سامسونگ پی" تنها در چند تلفن هوشمند گلکسی کمپانی کره ای در دسترس بود، اما ظاهراً شرایط به گونه ای است که بعید نیست در آینده ای نزدیک شرکت مورد بحث امکان بهره گیری از خدمات مذکور در دیوایس های سایر تولید کنندگان اندرویدی را نیز فراهم آورد، یا به زبان ساده تر دیگر سازندگان تلفن های هوشمند تحت سیستم عامل موبایلی گوگل نیز قادر خواهند شد دستگاه هایی مجهز به امکانات مربوط به پلتفرم پرداخت موبایلی سامسونگ را راهی بازار کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این احتمالات در اصل توسط Injong Rhee، که در سمت ریاست راهکارهای تجاری بخش موبایل سامسونگ قرار دارد مطرح شده و وی طی مصاحبه ای نکاتی جالب را در رابطه با خدمات پرداخت موبایلی کمپانی متبوعش عنوان داشته.

Rhee می گوید "سامسونگ پی" بنا ندارد تا کیف پول کاربران را حذف کند، بلکه می خواهد با کنار گذاشته شدن کارت های اعتباری حجم کیف پول افراد را کاهش دهد. کیف پول و خدمات پرداخت سامسونگ در اصل مکمل یکدیگر خواهند بود.

وی در ادامه می افزاید فناوری "تراکنش های امن مغناطیسی" که پایه اصلی "سامسونگ پی" هستند در آینده ای نزدیک به دستگاه های غیر پرچمدار کمپانی کره ای نیز خواهند آمد. سرویس یاد شده در ماه گذشته توانسته به مرز یک میلیون کاربر برسد و طی همین ماه ۸۸ میلیون دلار تراکنش را سرانجام بخشد.

در پایان از Rhee سئوال شده آیا شرکتی که وی در آن مشغول است قصد دارد امکان به کارگیری "سامسونگ پی" را در دستگاه های دیگر تولید کنندگان نیز فراهم آورد؟ او در پاسخ می گوید آنها این موضوع را مدنظر دارند ولی هنوز با هیچ برندی وارد همکاری نشده اند و فعلا تمام حواسشان روی تکامل محصول قرار گرفته.

همه ی ما می دانیم که چه تعداد انبوهی از برندها در زمان حاضر مشغول ساخت اسمارت فون های اندرویدی هستند، گفته های Rhee حکایت از آن دارند که دیر یا زود شرکتش درب های خدمات پرداخت موبایلی خود را به روی سایرین خواهد گشود تا این راهکار در دستگاه های آنها نیز حاضر باشد.

بدین ترتیب کره ای ها این فرصت را خواهند داشت تا پلتفرمی بسیار گسترده را رقم بزنند و رقبایی همچون اپل را با فاصله ای بسیار زیاد جا بگذارند، هر چند که هنوز باید منتظر ماند و دید چه زمان چنین اتفاقی رخ می دهد و آیا در صورت به واقعیت پیوستنش آینده آنطوری که گمانه زنی می شود خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    یعنی ممکنه که مثلا سونی یا هوآوی بیان از سامسونگ پی استفاده کنن ؟ من بعید میدونم

    • آروین
      آروین | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

      اگه خوب کار کنه چرا که نه

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    ما هم همچنان منتظر شروع کار nfc ایرانسل!!

مطالب پیشنهادی