ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ ATIV Book 9 Pro معرفی شد؛ اولین نوت بوک سامسونگ با نمایشگر 4K

شاید برای شرکتی که توان تولید نمایشگرها در هر سایز و رزولوشنی را دارد قدری بیش از اندازه طول کشیده باشد، ولی امروز بالاخره سامسونگ از اولین لپ تاپ خود که به نمایشگر 4K مجهز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

شاید برای شرکتی که توان تولید نمایشگرها در هر سایز و رزولوشنی را دارد قدری بیش از اندازه طول کشیده باشد، ولی امروز بالاخره سامسونگ از اولین لپ تاپ خود که به نمایشگر 4K مجهز شده پرده برداشته.

ATIV Book 9 Pro آخرین محصولی است که به خط تولید نوت بوک های قدرتمند کره ای ها اضافه شده. این دستگاه از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می برد و به قابلیتی با عنوان «بهبود لحظه ای HDR» مجهز شده که ظاهراً ویژگی تجملی محسوب می شود و می تواند به صورت آنی روشنایی و کنتراست تصویر را بهینه سازی کند.

با تفاسیر صورت گرفته و مانورهایی که شرکت سازنده انجام می دهد به نظر می رسد لپ تاپ مورد بحث در میان سایر مدل هایی که توسط کره ای ها تولید شده به بهترین صفحه نمایش ممکن مجهز گشته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ در جدیدترین دستاورد خودش نسل ششم پردازنده های Core i7 اینتل را به همراه ۸ گیگابایت حافظه ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی SSD و چیپ گرافیکی GeForce GTX 950M به کار گرفته.

به همراه موارد ذکر شده دیوایس از چهار اسپیکر و یک خروجی HDMI از نوع 4K نیز بهره می برد و در ازای چنین مشخصه های فنی شما می بایست هزینه ای ۱۵۹۹ دلاری را متقبل شوید.

یک نکته ی منفی در مورد ATIV Book 9 Pro که وزنی ۲.۰۱ کیلوگرمی دارد به طول عمر باتری آن باز می گردد؛ سامسونگ می گوید نوت بوک اش تقریباً ۶.۵ ساعت می تواند در وضعیتی که به برق وصل نیست روشن بماند، چنین بازه ی زمانی احتمالاً ناشی از نمایشگر با رزولوشن بسیار بالای محصول است.

NT940Z3LI_017_Dynamic_Black.0-w600

کره ای ها امروز از یک لپ تاپ دیگر با نام ATIV Book 9 Spin نیز پرده برداشته اند. همانطور که از اسم این نوت بوک بر می آید نمایشگر آن توان چرخش ۳۶۰ درجه ای دارد.

مدل اسپین بر خلاف همتای خودش یعنی پرو به صفحه نمایش 4K تجهیز نشده، ولی نمایشگر ۱۳.۳ اینچی لمسی اش رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را فراهم می آورد و کماکان قابلیت «بهبود لحظه ای HDR» را نیز دارا است.

سامسونگ یک وضعیت ویژه ی به کار گیری دستگاه در فضای باز را نیز در محصول پیاده سازی کرده، با فعال سازی این وضعیت یا ویژگی نور صفحه نمایش به ۷۰۰ نیت می رسد تا بتوانید در جایی که خورشید در حال تابیدن است هم به راحتی امور خود را پیش ببرید (مدل پرو هم چنین قابلیتی دارد ولی در آن نور صفحه نمایش فقط به ۵۰۰ نیت می رسد).

دستگاه با پردازنده ی ۲.۵ گیگاهرتزی Core i7 نسل ششم به تولید خواهد رسید و با طول عمر باتری ۷ ساعته از مقدار حافظه ی رم و SSD مشابه نمونه ی پرو برخوردار خواهد بود.

عرضه ی هر دو لپ تاپ از همین ماه و از طریق فروشگاه های بست بای در ایالات متحده ی آمریکا آغاز خواهد شد.

تصاویر ATIV Book 9 Spin

NT940Z3LI_001_Front_Black.0-w600

NT940Z3LI_003_L-Perspative_Black.0-w600

NT940Z3LI_014_Dynamic_Black.0-w600

NT940Z3LI_015_Dynamic_Black.0-w600

NT940Z3LI_017_Dynamic_Black.0-w600

NT940Z3LI_019_Dynamic_Black.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Russi
    Russi | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    مشخصات نسبتا قوی و خوبی داره اما در کل نوت بوکا تو ایران بازار زیاد خوبی ندارن یکی از دلایل مهم همین نبود سی دی رامش هست...

    • rezash13
      rezash13 | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

      از این dvd رام پورتابل پره تو بازار یه دونه بخره تموم بشه بره

      • Mohammad Reza
        Mohammad Reza | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

        اره.مدل های با کیفیتش هم 150-100 تومن هستن.خییلی گرون نیستن.

مطالب پیشنهادی