ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست کایرین ۹۵۰ از هوآوی رسماً معرفی شد

هوآوی عاقبت امروز به صورت رسمی از مشخصه های فنی چیپست کایرین ۹۵۰ خود پرده برداشت. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای هفته ی جاری بر اساس آنچه در پایگاه داده ابزار بنچ مارک ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۴

هوآوی عاقبت امروز به صورت رسمی از مشخصه های فنی چیپست کایرین ۹۵۰ خود پرده برداشت. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای هفته ی جاری بر اساس آنچه در پایگاه داده ابزار بنچ مارک گیری GFXBench به ثبت رسیده بود گمان می رفت با تراشه ای طرف باشیم که در آن امور پردازشی به هشت هسته ی Cortex A72 سپرده شده باشند. اما حالا و بر اساس اعلام کمپانی چینی مشخص شده کایرین ۹۵۰ از معماری معروف big. LITTLE پیروی می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم-روی-چیپ مورد بحث دارای ۴ هسته ی قدرتمند A-72 با حداکثر فرکانس کاری ۲.۵۳ گیگاهرتز است که وظایف پردازشی بسیار سنگین را به سرانجام می رسانند. چهار هسته ی A-53 نیز در این تراشه تعبیه شده اند که با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز پردازش های سبک تر را سر و سامان خواهند داد و در مصرف انرژی صرفه جویی خواهند کرد.

از دیگر خواص چیپست مورد اشاره نیز می توان به یک تراشه کمک پردازشی و کم مصرف i5 اشاره کرد که سبب می شود موبایل کاربر همواره گوش به زنگ بوده و با دریافت دستورات خاصی فعال گردد.

huawei-kirin-950-4

کایرین ۹۵۰ توسط فناوری ۱۶ نانومتری FinFET شرکت TSMC به تولید رسیده و با خود یک پردازشگر گرافیکی Mali-T880MP4 و مودم LTE Cat.6 را نیز به همراه دارد، ضمناً در چیپست بهبودهایی نیز صورت داده شده که منجر با بالا رفتن کیفیت پخش موسیقی و برقراری تماس های صوتی می شوند.

روز گذشته سیستم-روی-چیپ قدرتمند و تازه ی هوآوی یکبار دیگر حضور خودش را در پایگاه داده GFXBench به ثبت رسانده بود و نتایج به دست آمده از توان پردازشی بالاتر آن نسبت به اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ حکایت داشتند. کایرین ۹۵۰ توانسته بود در آزمون های تک و چند هسته ای به ترتیب امتیازهای ۱۷۱۰ و ۶۲۴۵ را به دست آورد و این در حالی بود که تراشه کره ای پیش از این به امتیازهای ۱۴۶۸ و ۴۹۷۰ بسنده کرده بود.

گفته می شود اسمارت فون Mate 8 از هوآوی اولین موبایلی خواهد بود که از چیپست مورد بحث در بالا بهره خواهد گرفت و مطابق تیزرهایی که تا به حال منتشر شده اند به احتمال زیاد این تلفن هوشمند در روز ۲۶ نوامبر مصادف با ۵ آذر ماه به شکل رسمی رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • amo
    amo | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    خیلی خوشم اومد با این پردازنده ولی باید ببینیم سامسونگ تو S7 چه عکس العملی نشون میده

  • ajab
    ajab | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

    اخه چرا چیپست 6 ماهه پیشه سامسونگو که رو Cortex a57 کار میکنه با این مقایسه میکنی دجیاتو این باید با پردازنده S7 مقایسه بشه نه S6

    • هواوی
      هواوی | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

      قدرش از نوت5 هم بیشتره اقای عجب

  • 100جاد
    100جاد | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    mali880 mp4؟چرا هواوی تعداد هسته های GPU رو بیشتر نمیکنه؟

  • mohamad
    mohamad | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    منتظر میت8 هستم فکر کنم بهترین فبلت سال بشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی