ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تنها 35 درصد طرفداران ورزش های الکترونیکی پی سی گیمر هستند

ورزش های الکترونیکی یا به عبارتی دیگر eSport ها، عمدتا به بازی های ویدیویی که در فرمی حرفه ای صورت می پذیرند لقب داده می شود. طی چند سال اخیر، با دخالت شرکت های توسعه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

ورزش های الکترونیکی یا به عبارتی دیگر eSport ها، عمدتا به بازی های ویدیویی که در فرمی حرفه ای صورت می پذیرند لقب داده می شود. طی چند سال اخیر، با دخالت شرکت های توسعه دهنده ی بازی ها در سبک های مختلف نظیر MOBA، شوتر آنلاین، استراتژی و ... شاهد پیشرفت چشمگیر ورزش های الکترونیک بودیم.

حالا محبوبیت این شاخه به حدی رسیده که کمیته المپیک در نظر دارد تا برای این ورزش هم مدال در نظر بگیرد. طی سال های گذشته، تماشاگران آن به اثبات رسانده اند که اگر بحث رکوردشکنی در میان باشد، دست کمی از تماشاگران Super Bowl ندارند.

esports-chart

بستر این ورزش عمدتا روی پی سی است و مسابقات حرفه ای روی این پلتفرم صورت می پذیرد اما جالب است بدانید که طبق آخرین آمار حاصله از بازار آمریکا، صرفا 35 درصد از طرفداران و تماشاگران ورزش های الکترونیکی پی سی گیمر هستند و باقی از کنسول به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده می کنند.

سازمان معتبر تحقیقاتی Nielsen می گوید تقریبا نیمی از این کاربران، روی اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و یا Wii U به انجام بازی می پردازند و ده درصد دیگر اصلا اهل بازی و بازی کردن نیستند، بلکه صرفا مسابقات را از سر جذابیت تماشا می کنند. Nielsen این تحقیق را براساس پرسش و پاسخ از 1200 داوطلب صورت بخشیده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ocmax
    Ocmax | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من دلیل این که این رقم کاهش یافته به خاطر قیمت یک پی سی هست چون برای اجرای بازی ها در پلتفرم پی سی احتیاج به سیستم قدرت مندی هست که حداقل برای جمع کردن سیستم گیمر حدود 5میلیون مایه بزارین که این رقم در برابر کنسول ها خیلی نجومی هست

  • kazuhira morteza
    kazuhira morteza | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

    ولی هیچی بازی با PC نمیشه...چقدر آزادی...!؟

    • MoR
      MoR | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

      آره واقعا هیچی PC نمیشه. کنسول بازا هیچ وقت لذت بازی شوتر رو با موس درک نمیکنن.

      • BOZORG#
        BOZORG# | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

        کسی که کنسول داره مطمعن باش قبلش هزار بار روی پی سی شوتر زده
        بنظرم فقط کسی از کنترلر ایراد میگیره که سر جمع یه ماه با کنترلر بازی نکرده ، اگرم کرده محدود به فوتبال بوده ، اتفاقا ار موس خیلی بدم میاد چون تفاوت حرفه ای و تازه کتر چندان مشهود نمیشه ، ولی کسی که با انالوگ هد شات میزنه رو‌نمیشه به این اسونی دست کم گرفت ، انالوگ برای حرفه ای هاست (موس و کیبورد هم برای پلی استیشن تو راهه ولی بشخصه نمیگیرم)

مطالب پیشنهادی