ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در حال نابود کردن پروژه «اندروید وان» و اهداف اولیه آن است

پروژه Android One از گوگل دست کم روی کاغذ آمده بود تا اهدافی عالی را دنبال کند؛ اهدافی که شامل ارائه دستگاه های اندرویدی با استانداردهای بالای این شرکت و البته قیمت پایین در بازارهای در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

پروژه Android One از گوگل دست کم روی کاغذ آمده بود تا اهدافی عالی را دنبال کند؛ اهدافی که شامل ارائه دستگاه های اندرویدی با استانداردهای بالای این شرکت و البته قیمت پایین در بازارهای در حال توسعه می شدند.

این پروژه اگرچه در ماه های اولیه توانست موفقیت های بسیاری کسب نماید اما پس از مدتی، روند رو به رشد آن کاملا متوقف گشت و حالا به نظر می رسد که گوگل تصمیم دارد به سازندگانی که در پروژه یاد شده همکاری داشته اند، اختیار عمل بیشتری داده تا بلکه بتواند از همین طریق، رشد فروش چنین محصولاتی را دوباره بالا ببرد؛ اختیاراتی که البته شاید منجر به مرگ پروژه اندروید وان و اهداف اولیه آن شوند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده، خبر می رسد از این پس سازندگانی که با گوگل در زمینه توسعه پروژه اندروید وان همکاری داشته و کار تولید دستگاه ها را بر عهده دارند، اختیار عمل بیشتری در دست خواهند داشت و می توانند برخی اجزای سخت افزاری را خودشان انتخاب کنند.

همچنین ذکر گشته که سازندگان محصولات سخت افزاری اجازه دارند تا نقش پر رنگ تری در بحث قیمت گذاری داشته و بهای طلب شده برای چنین دستگاه هایی که تا پیش از این معمولا زیر ۱۰۰ دلار بود را اندکی بالاتر ببرند.

مهم ترین بخش از تغییرات جدید، شامل نحوه بروز رسانی شدن محصولات مبنتی بر پروژه اندروید وان می شود. تا پیش از این، چنین دستگاه هایی به شکل مستقیم بروز رسانی را از خود گوگل دریافت می کردند اما اکنون به نظر می رسد که گوگل می خواهد این موضوع را به خود سازنده واگذار کرده و البته بر روی کار آنها نیز نظارت خواهد داشت تا ارائه بروز رسانی ها و وصله های امنیتی، با سرعت بالایی و طبق استانداردهای این شرکت انجام شوند.

گفته شده که این بخش به دلیل شکایت سازندگانی که در پروژه مذکور با گوگل همکاری می کنند انجام شده. بر اساس گزارش ها، این سازندگان قادر نبوده اند دستگاه های خود را از همدیگر متمایز کرده و امکانات جانبی به آنها اضافه کنند، بر همین اساس گوگل توافق نموده تا بروز رسانی ها، از سوی خود سازندگان ارائه شوند.

یکی از نقاط تمایز پروژه اندروید وان با اندروید، این بود که بروز رسانی از سوی خود گوگل ارائه می شد و این موضوع، سرعت بسیار بالایی داشت. حالا ولی بروز رسانی از طرف سازنده ارائه خواهد شد و این یعنی زیر سوال رفتن کلی پروژه اندروید وان و اهداف اولیه اش.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آرمان
    آرمان | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام این اولین کامنت من توی دیجیاتو هست،
    بعد از فرار از زومیت، فرار به خاطر جو شدیدا داغون بار علمی کاربران و دید جانب گرا در برخی پست ها، و مخصوصا ترول ها!
    و الان که به کامنت بهمن نگاه کردم یه جورایی مایوس شدم!
    شما به مایکروسافت میگید شرکتی که نوآوری داره؟!
    و اسمش رو کنار گوگل میاری؟!
    نمیدونم تعریف شما از نوآوری چیه؟!!
    اصلا میدونی اندروید وان چیه؟
    یکم یواش تر برید، اینجوری سهمیه بنزینتون تموم میشه ها!

  • bahman
    bahman | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    صبح همگی بخیر
    تا زمانی که ویندوزفون هست،هیچکس سمت اندروید وان نمیره
    سیستم عاملی که پشتیبانی و سرعت بسیار بالا و عالی داره و اپدیت ها منظم و دائم براش میاد و بدون کندی و لگ و پر قدرت روی سخت افزارهای ضعیف هست و مهم تر از همه اینکه پایدار هست و هیچ ویروسی برای اون وجود نداره.
    خب چرا باید این سیستم عامل رو با اینده درخشان پیش رو کنار بذارن و اندروید وان رو انتخاب کنند..
    به زودی همین مسئله دامن اندروید رو هم خواهد گرفت
    همونطور که دامن اپل رو در برخی از کشور ها گرفته و اپل رو به رتبه ی دوم تنزل داده

    • M.s
      M.s | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

      اپل فقط رشد میکنه! طوری صحبت نکنید که انگار اپل شکست خورده هستش! نود درصد سود بازار موبایل رو در دست داره نا سلامتی! حتی اگه سهم ویندوز فون 80 درصد هم بشه عمرا سود بیشتر از اپل در بازار موبایل داشته باشه!
      مطمئن باش تعداد کسایی که از اپل میرند به ویندوز فون خیلی کمتره از کسایی که از ویندوز فون به سمت اپل میان!
      از سه سال پیش همه میگن اپل داره ورشکست میشه و... کلی حرف های دیگه ولی اپل.مرتبا آیفون های بیشترمی فروشه و سود بیشتری بدست میاره و آمار کاربران ios هم مرتبا رشد میکنه!

      • bahman
        bahman | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

        اپل به رشدش ادامه میده..اما همون طور که حتی سامسونگ هم پیشبینی کرده بود،ویندوزف از اپل پیشی خواهد گرفت
        من گوگل و مایکروسافت(مخصوصا مایکروسافت) رو شرکتایی میبینم که عاشقانه و از روی علاقه ی بسیار کارشون رو انجام میدن و دنبال نواوری ها و سرویس هایی برای راحتی کاربران هستند و دوست دارند که پیشرفت کنند و دامنه ی کارشون رو گسترش بدن...
        اما اپل اینطور نیست
        اپل بیشترین چیزی که براش مهمه سود هست و میبینید که بیشترین سود عملیاتی رو داره و سود بسیار بالایی رو از کاربرانش میگیره در صورتی که گوشی هاش هیچ چیز اضافی و یا خاصی نسبت به بقیه ندارن
        اگه میگید توسعه ی سیستم عامل هزینه داره،پس حتما اینو میدونید که اپل شاید نصف مایکروسافت هزینه ی توسعه ی سیستم عامل نکنه،اما باز هم هزینه ی کمتری رو میگیره...
        اپل فقط دنبال پول هست
        یعنی تمام کاراش برای پول هست
        من اون علاقه به کاری که تو مایکروسافت و گوگل میبینم رو در اپل نمیبینم...
        میدونی اپل داره چکار میکنه؟ شما تا حالاwow بازی کرذی؟
        گیمر ها میگشتن توی بازی باگ پیدا میکردن و نهایت استفاده رو ازش میکردن
        اپل هم همین کارو میکنه
        یه چیزی گیر اورده و میبینه که عقل مردم تو چشمشونه...بازاریابی خوبی هم داره...پول مفت میگیره
        مگه تولید یک ساعت چقدر هزینه داره که یک مدل رو ۱۰۰۰۰ دلار میفروشه؟
        داش اپل پول میخواد فقط
        این اوج گرفتنش...باعث میشه محکم تر به زمین بخوره

  • bahman
    bahman | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    صبح همگی بخیر
    تا زمانی که ویندوزفون هست،هیچکس سمت اندروید وان نمیره
    سیستم عاملی که پشتیبانی و سرعت بسیار بالا و عالی داره و اپدیت ها منظم و دائم براش میاد و بدون کندی و لگ و پر قدرت روی سخت افزارهای ضعیف هست و مهم تر از همه اینکه پایدار هست و هیچ ویروسی برای اون وجود نداره.
    خب چرا باید این سیستم عامل رو با اینده درخشان پیش رو کنار بذارن و اندروید وان رو انتخاب کنند..
    به زودی همین مسئله دامن اندروید رو هم خواهد گرفت

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۴ شهریور ۱۳۹۵

      اره حتما میگیره ... خخخخ واقعیت رو ببین هیشکی حاضر نیست برای سیتستم عامل موبایل مایکروسافت اپ بده بیرون... طوری شده که مایکروسافت پروژه اوردن اپ های ای او اس رو به ویندوز موبایل داره دنبال میکنه در ضمن ویندوزفون مرد الان ویندوز موبایل 10 هستش به جاش.. سیستم عاملی که از 2013 اومد الان چیشده جایگاهش تو جهان چقدره؟ تو زمینه امنیت برا شرکت های امنیتی و کمپانی های کاری سیستم عامل خوبیه ولی نه برای کاربران ... اندروید وان گوشی های ارزون قیمت بودند که اپدیت ها رو مثل سری نکسوس میگرفتند ولی رو وشی ارزون قیمت .. ولی اندروید اضلی متفاوته... در ضمن عزیزم شرکت ها دارن به سمتی میرن که حتی لپ تاپ ها رو هم دیگه با ویندوز ارایه نمیکنند و به سمت کروم بوک و اندرونیوم میرن ... دور نیست زمانی که نرم افزارهای دسکتاپی برای ای او اس و اندروید ارایه بشن و این یعنی سیستم عامل مایکروسافت به فراموشی سپرده میشه...اپدیت های سریع؟ 2.5 سال از زمانی که مایکروسافت وعده ویندوز موبایل 10 رو به ویندوزفون 8.1 لومیا 1520 من داد گذشت تا بالاخره اپدیتشو ارایه کرد ... بهتره چشمهاتو باز کنی ببینی واقعیت چیه

مطالب پیشنهادی