ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک هکر باور دارد که ویندوز فون امن ترین پلتفرم موبایلی است

فروش اندک، اپلیکیشن های کم، عدم وجود قابلیت های کلیدی و متمایز کننده، خلاصه ای هستند از افکاری که با شنیدن نام ویندوز فون، به ذهن بیشتر کاربران سرازیر می شوند. در این میان ولی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

فروش اندک، اپلیکیشن های کم، عدم وجود قابلیت های کلیدی و متمایز کننده، خلاصه ای هستند از افکاری که با شنیدن نام ویندوز فون، به ذهن بیشتر کاربران سرازیر می شوند. در این میان ولی به نظر می رسد که دست کم این سیستم عامل از لحاظ امنیت، از اندروید و iOS پایدار تر است.

یک هکر معروف به نام Steve Lord، باور دارد که در میان سه سیستم عامل برتر موبایل، ویندوز فون پایدارترین بوده و به سختی می توان به آن نفوذ کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

زمانی که از Steve Lord پرسیده می شود کدام سیستم عامل آسیب پذیری کمتری دارد و به سختی می توان به آن نفوذ کرد، وی می گوید:

«هر سه پلتفرم نکات مثبت و منفی بسیاری دارند اما در حال حاضر نفوذ به ویندوز فون از اندروید و iOS مشکل تر است. این در حالیست که ما معمولا نام بلک بری را به عنوان سازنده ای می شناسیم که توجه ویژه ای بر بحث امنیت دارد. به طور کلی اگر من دسترسی فیزیکی به یک موبایل داشته باشم، می توانم بگویم که آسیب پذیری اندروید از همه بیشتر است. سپس نوبت به آیفون می رسد و بعد از آن نیز، دستگاه های قدیمی تر بلک بری. اما اگر دسترسی فیزیکی به دستگاه وجود نداشته باشد و حمله از طریق ایمیل یا پیام کوتاه صورت گیرد، باز هم اندروید ساده ترین هدف است.»

Steve Lord همچنین ویندوز ۱۰ موبایل را ستوده و آن را امن ترین سیستم عاملی می داند که مایکروسافت تا کنون توسعه داده. وی البته اظهار نموده که نسخه های قدیمی تر سیستم عامل موبایلی ویندوز نیز از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند:

«معمولا این ذهنیت وجود دارد که تلفن های هوشمند قدیمی تر، از امنیت اندکی برخوردار هستند. اگر تمایل دارید از موبایل های قدیمی استفاده کنید، بهتر است به طور کلی به سراغ تلفن های همراه غیر هوشمند بروید اما اگر هوشمند بودن موبایل برایتان مهم است، از دستگاه های مبتنی بر پلتفرم بلک بری ۱۰ استفاده کرده و یا به سراغ ویندوز فون ۸ یا نسخه های جدیدتر آن بروید.»

البته یک فرضیه دیگر نیز وجود دارد: استفاده کنندگان از پلتفرم های اندروید و iOS بسیار بیشتر از کاربران ویندوز فون هستند و همین موضوع باعث می شود تا هکر ها توجه ویژه ای به این دو سیستم عامل، مخصوصا اندروید داشته باشند. این همان فرضیه ای است که در مورد ویندوز و OS X نیز مطرح شده؛ جایی که کاربران ویندوز بیش از ۷ الی ۸ برابر پلتفرم اپل برای کامپیوترهای شخصی هستند و بیشتر ویروس های کامپیوتری نیز برای ویندوز نوشته می شوند.

ویندوز فون اکنون ۳ درصد از بازار تلفن های همراه را در دست دارد و در هر صورت، از امنیت بالایی برخوردار است؛ همین موضوع می تواند باعث شود افرادی که این مبحث برایشان اهمیت ویژه ای دارد، به سراغ پلتفرم مورد بحث بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • pouya
    pouya | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    وایییی خدا چقد کل کل میکنین :| خودتون خسته نمیشین؟ :|

  • Soryash
    Soryash | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    حالا یه جوجه هکر شکری میل کرده قرار نیس با این خبر همه هجوم ببرن واسه خرید گوشی ویندوزی ، زهی خیال باطل

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی