ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چگونه در Assassin’s Creed Syndicate یک قاتل تمام عیار باشیم؟

Assassin’s Creed Syndicate می تواند برای اغلب گیمرها، چه آن هایی که با این سری خو گرفته اند و چه آن هایی که برای اولین بار پا به میدان نبرد اساسین ها و تمپلار ها ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

Assassin’s Creed Syndicate می تواند برای اغلب گیمرها، چه آن هایی که با این سری خو گرفته اند و چه آن هایی که برای اولین بار پا به میدان نبرد اساسین ها و تمپلار ها می گذارند، سخت باشد. اگر اوایل بازی مدام توسط دشمنان تان تحقیر می شوید تقصیر شما نیست، ممکن است لول تان کمتر از لول دشمنان تان باشد یا شاید هم تجهیزات خوبی نداشته باشید.

چه بخواهید با Evie دزدکی به مقر تمپلار ها بروید و یکی یکی آن ها را از میان بردارید و چه با Jacob با پررویی تمام به خانه های آن ها قدم بگذارید و به خاک و خون شان بکشید، بازی شما را به چالش می کشد. برای همین در این مقاله به شما کمک می کنیم تا دشمنان تان فقط با شنیدن نام شما پا به فرار بگذارند.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Skill Point های تان را انباشته نکنید

xp

شاید خیلی مواقع هیچ Skill قابل توجهی برای گرفتن در Skill Tree شخصیت ها پیدا نکنید، در این هنگام با خود می گویید که "خوب فعلا این امتیاز ها را نگه می دارم و هر وقت لولم بالاتر رفت، اسکیل های جدید برای گرفتن باز می شوند و این امتیاز ها را صرف آن ها می کنم".

اما باید بدانید که در اشتباهید، چون بر خلاف خیلی عنوان های دیگر، لول شما با خرج کردن Skill Point ها بالا می رود نه با کسب XP. پس تا موقعی که امتیاز های تان را صرف مهارت های جدید برای ایوی و جیکوب نکنید، نه لول شان بالاتر می رود و نه مهارت های جدیدشان و نه تجهیزات بهتر برای شان آزاد می شود.

پس همیشه به Skill Tree دقت کنید و هر وقت توان پرداخت امتیاز لازم برای گرفتن اسکیل هایی که فعلا برای شما قابل خرید هستند را داشتید، از تلنبار کردن شان بپرهیزید و خرج شان کنید تا لول تان بالاتر برود.

از هر جایی و از هر کسی XP کسب کنید

Assassins_Creed_Syndicate_Navigation_Vehicles

درست است که گفتیم با گرفتن XP لولتان بالا نمی رود، ولی این امتیاز های برای چه هستند؟ به ازای هر 10,000 امتیاز تجربه ای که کسب می کنید، یک Skill Point می گیرید و در نهایت با خرج این Skill Point ها لول تان بالاتر می رود. اما خوش شناسی شما در این است که تقریبا هر فعالیتی در Syndicate از کشتن دشمنان گرفته تا جمع کردن آیتم ها و انجام دادن ماموریت ها به شما امتیاز تجربه پاداش می دهد.

اما ما می خوایم با انجام دادن کمترین فعالیت بیشترین تجربه ممکن را کسب کنیم. اولین راه پیش روی ما انجام دادن ماموریت های فرعی است. هر منطقه از لندن چند فعالیت فرعی دارد که با رنگ قرمز روی نقشه مشخص هستند. با انجام آن ها به راحتی 500 امتیاز تجربه کسب می کنید و این علاوه بر امتیازاتی است که از کشتن دشمنان در این فعالیت ها بدست می آورید.

دومین راه پیشنهادی ما به شما اهداف اختیاری هر ماموریت است. تمام مراحل، چه فرعی و چه اصلی شامل یک یا چند هدف اختیاری است که موفق شدن در آن ها نه تنها به XP Point هایی که در انتهای آن مرحله می گیرید می افزاید، بلکه به شما پول بیشتری هم می دهد.

پس همیشه این اهداف اختیاری را تحت نظر بگیرید و تا جایی که می توانید سعی کنید آن ها را انجام دهید. برای بازیکنانی که در اواخر بازی قدرتمند شده اند هم توصیه می کنیم نیم نگاهی به این اهداف داشته باشند تا بلکه بازی همچنان برای شان چالش داشته باشد.

در نهایت شما با کشتن Blighter ها، دشمنان گنگ مقابل تان، هم امتیاز می گیرید. پس به آن ها رحم نکنید و وقتی هم که با کالسکه از یک ماموریت به ماموریت دیگر می روید، تا جایی که امکان دارد چراغ برق ها و سایر اموال عمومی شهر لندن را نابود کنید. چون همان طور که گفتیم، هر چیزی در Syndicate به شما امتیاز می دهد.

Perk ها را جمع آوری کنید

perks

در منوی بازی، قسمتی تحت عنوان Assassin’s Perks می بینید. در این منو لیستی از فعالیت ها آورده شده که با تمام کردن همه ی آن ها، شخصیت های تان قدرتمند تر می شوند. برخی از این Perk ها به راحتی آب خوردن به دست می آیند اما سایرشان نیازمند صرف وقت و حوصله زیادی هستند.

پاداش انجام هر کدام از این Perk ها، منحصر به فرد است. مثلا یکی از آن ها از شما می خواد به یک تعداد مشخص، از دست دشمنان تان فرار کنید. وقتی موفق به گرفتن این پرک شدید، فرار کردن از دست Blighter ها ساده تر و سریع تر می شود.

همیشه نیم نگاهی به این منو داشته باشید تا ببینید در شرف گرفتن کدام پرک هستید و آن ها را از همان ابتدای بازی زیر نظر بگیرید تا از هر موقعیتی برای انجام اهداف شان استفاده کنید.

شخصیت های بازی را بشناسید

cover

در طول Syndicate باید از هر دوی شخصیت ها اسفاده کنید. پس باید بدانید که چگونه اسکیل ها و آیتم های مناسب هر کدام را بگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که جیکوب و ایوی را بشناسید. اگر به منوی اسکیل های هر شخصیت نگاه کنید، تفاوت آن ها را متوجه می شوید. ایوی اسکیل های مختص مخفی کاری دارد در حالی که جیکوب بیشتر در مبارزات رو در رو مهارت دارد.

در گرفتن Skill ها برای این شخصیت ها، ابتدا به شما توصیه می کنیم که دو و سه ردیف اول ستون مخفی کاری و مبارزه هر دو شخصیت را کامل بگیرید و بعد از آن، برای جیکوب اسکیل های بخش مبارزه و برای ایوی اسکیل های بخش مخفی کاری را بگیرید.

جدا از مراحل اصلی که مجبورتان می کند فقط از یک شخصیت استفاده کنید، در فعالیت های فرعی همیشه از تفاوت آن ها استفاده کنید. می توانید با Evie به مقر تمپلار ها حمله کنید و با صبر و حوصله تک تک آن ها را از میان بردارید، اما اگر می بینید این روش جواب گو نیست، Jacob را با خود ببرید و در یک مبارزه جانانه آن ها را به خاک و خون بکشید.

پول و منابع تان را برای خرید و ساخت سلاح و ارتقای آن ها هدر ندهید

money

Syndicate یک ویترین رنگارنگ پر از آیتم های مختلف دارد که همیشه شما را به خرید از آن وسوسه می کند. این وسوسه گاهی به قدری زیاد می شود که از مراحل می زنید و ماجراجویی خود را برای کسب پول و غارت منابع شروع می کنید.

اما نیازی به این نیست. تا وقتی یک آیتم از هر دسته متناسب با لول فعلی تان داشته باشید، به بقیه نیازی ندارید. بقیه مشخصات شان کاملا مشابه آیتم فعلی شماست و فقط ظاهرش فرق می کند. حتی به یک سلاح از هر دسته (عصا، کوکری و پنجه بکس) هم نیاز ندارید و فقط سلاحی را بگیرید که با سایر آیتم های تان بهتر ترکیب می شود. پولتان را نگه دارید تا به لول های بالاتر از پنج برسید و اگر هیچ آیتمی متناسب با لولتان نداشتید، آن گاه پول تان را خرج کنید.

در نهایت به شما گوشزد می کنیم که آیتم های لول پایین خودتان را ارتقا ندهید. چون در لول های پایین تر سریع تر لول آپ می شوید و آیتم های تان بی مصرف می مانند.

به لباس ها و ارتقای ابزارتان اهمیت دهید

henry

شاید سلاح و کمربند و شنل را راحت با انجام مراحل بدست بیاورید، اما در مورد لباس ها اوضاع کمی متفاوت است. پول و منابع زیادی که برای گرفتن لباس ها لازم است، با مزایای خوبی که دارند قابل بخشش است.

برای مثال یکی از لباس های جیکوب به قدرت ضرباتش با پنجه بکس اضافه می کند. پس اگر سلاح محبوب شما پنجه بکس است و زیاد از آن استفاده می کنید، این لباس را بپوشید. هر لباس مزیت خاص خودش را دارد، برخی، از شما بیشتر از حالت عادی حفاظت می کنند و برخی تعداد مهماتی که می توانید حمل کنید را افزایش می دهند. به روش بازی خود با هر شخصیت توجه کنید و لباسی را برای او انتخاب کنید که با آن روش بیشتر همخوانی دارد.

ارتقای تجهیزات تان هم کاملا ارزش صرف پول و منابع را دارد. در مراحل مخفی کاری، به همراه داشتن 20 چاقوی پرتابی بیشتر و حمل داروهای موثرتر در مبارزات، تفاوت بین مرگ و زندگی است.

گنگ تان را آپگرید کنید و از آن ها استفاده کنید

Assassins-Creed-Syndicate

بعد از رسیدن به Sequence چهارم، جیکوب به آرزویش می رسد و گنگ خودش،  Rooks را راه اندازی می کند. شاید افراد گنگ تان گاهی اوقات آزار دهنده و حواس پرت به نظر برسند، اما در حقیقت می توانید در هر شرایطی به خوبی از آن ها استفاده کنید.

می خواهید وارد ساختمانی شوید که نگهبانان تا بن دندان مسلح از آن مراقبت می کنند؟ افرادتان را صدا بزنید و یک درگیری ایجاد کنید، حالا خودتان می توانید به آن ها کمک کنید، یا از موقعیت پیش آمده استفاده کنید و مخفیانه وارد ساختمان بشوید.

در اویل بازی Rook ها چندان قابل اعتماد نیستند و سریع شکست می خورند. شما باید در منوی ارتقای گنگ در درخت سمت چپ، آن ها را قوی تر کنید. اعضای جدید با امکانات جدید به آن ها اضافه کنید یا لول آن ها را بالا ببرید.

اما شاید هم از آن دسته بازیکنانی باشید که بگویید با وجود روک ها، Syndicate از نسخه های پیشین فاصله گرفته و بیشتر به یک بازی با مضمون Gangs War بدل گشته. اما Syndicate به هیچ عنوان شما را مجبور به استفاده از آن ها نمی کند، می توانید تمام بازی را بدون استفاده از یکی از آن ها به اتمام برسانید.

از Rope Launcher استفاده کنید

Assassins_Creed_Syndicate_Navigation_RopeLauncher

بله بله، این Assassin’s Creed است نه Batman، یکی از نکات این سری از همان ابتدا بالا رفتن با پارکور از دیوار ها بوده نه زدن یک دکمه و طناب زدن به بالای ساختمان. اما باید بگوییم سازنده وقتی محیط بازی را عظیم می کند، اولین ابزاری که باید در اختیار گیمر قرار دهد یک مکانیزم خوب برای جابجایی در این محیط است.

موردی که متاسفانه نسخه قبل یعنی Unity از نبود آن رنج می برد. حال سازندگان Syndicate این مشکل را به نحو عالی حل کرده اند و دو ابزار فوق العاده کارآمد در اختیار ما قرار داده اند، یکی کالسکه هایی برای مسافت های طولانی و دیگر Rope Launcher، برای جابجایی سریع بین ساختمان ها و مسافت های کوتاه.

اگر از این ابزار درست استفاده کنید، گذشتن از سقف ها به مراتب ساده تر و لذت بخش تر خواهد شد. جدا از این، روپ لانچر در فرار کردن از Blighter ها هم به شما کمک فراوانی کند. با این ابزار می توانید بین دو نقطه یک زیپلاین ایجاد کنید که شما را در موقعیت برتری نسبت به حریف قرار می دهد، از روی این زیپ لاین می توانید روی سر دشمنان بپرید و آن ها را بکشید و یا حتی درون کاه ها شیرجه بزنید.

اما نحوه کار Rope Launcher چگونه هست؟ این ابزار فقط به لبه ها طناب می زند و برای طناب زدن به لبه ها، خودتان هم باید روی یک لبه یا دقیقا زیر آن ها قرار بگیرید.

در مبارزات ماهر شوید

combat

ظاهرا کمپانی یوبیسافت نمی تواند یک شیوه مبارزات خوب برای این سری انتخاب کند و سبک مبارزات Assassin's Creed در نسخه های اخیر مدام در حال تغییر است. پس آشنایی با مبارزات نسخه های قبلی فرقی به حال تان ندارد و حالا باید خودتان را با یک سبک جدید وفق بدهید.

در نگاه اول مبارزات Syndicate کمی حالت دکمه زنی به خود گرفته و مدام باید یک دکمه را بفشارید. اما حقیقت این است که اگر بیشتر حوصله به خرج دهید مبارزات بازی بسیار جذاب تر می شوند. شما به سه دکمه ی گیج کردن، جاخالی دادن و حمله کردن دسترسی دارید، سعی کنید به جای اینکه دشمنان تان را تک تک بکشید، بگذارید آن ها به شما حمله کنند و از ضربات آن ها جاخالی بدهید و سپس آن ها را وارد حالت نزدیک به مرگ کنید، یعنی نوار سلامتی شان را تقریبا خالی کنید که در این حالت مثل یک مورچه بی آزار می شوند.

وقتی بیشتر از یک دشمن وارد این حالت شد، حال با فشردن دکمه ی حمله، عمل Multi Kill را انجام دهید، که هم یک انیمیشن جذاب می بینید، هم امتیاز تجربه ای که دریافت می کنید زیادتر می شود و هم به گرفتن برخی پرک ها کمک می کند. Fight Club مکان خوبی برای تمرین مبارزات است.

سعی کنید سلاح های دسته های مختلف را امتحان کنید و از هر کدام که بیشتر خوش تان آمد و با آن راحت تر بودید بازی کنید. به علاوه دیدن انمیشن های آن ها هم خالی از لطف نیست.

کاور دوست شماست

cov

سیستم مخفی کاری هم در سندیکا دست خوش تغییراتی شده و کاورگیری دیگر مانند نسخه ی قبل به هم ریخته و آزار دهنده نیست. برخلاف یونیتی که شما با فشردن دکمه وارد کاور می شدید، این بار ایوی و جیکوب خود به خود وارد کاور می شوند و دشمنان تان به هیچ عنوان از پشت کاور شما را نمی بینند.

با سوت زدن در پشت کاور ها دشمنان تان به سمت شما می آیند و می توانید از پشت کاور آن ها را بکشید. همچنین می توانید با پرتاب چاقو دشمنان دورتر را از سر راه بردارید.

چاقو، چاقو و چاقو!

knifes

یکی از نمادهای همه ی بازی های مخفی کاری، سلاح های بی صدای آن هاست. یونیتی با فانتوم بلید این دسته از سلاح ها را وارد سری کرد اما Syndicate مکانیزم آن ها را به خوبی بهبود داده. پرتاب چاقو ها به سر دشمنان تقریبا بلافاصه آن ها را می کشد، اگر لول دشمنان تان هم پایین باشد، نیاز به نشانه گیری نیست و یک پرتاب سریع کار آن ها را می سازد.

این چاقو ها فقط در مخفی کاری کاربرد ندارند، در مبارزات هم همان اول به سمت همه چاقو پرتاب کنید تا نسبت به حریفان تان برتری کسب کنید.

این چاقو ها بیش از حد قوی هستند و تا حد زیادی بازی را آسان می کنند. برد آن ها هم به طرز عجیبی بالاست و در مراحل فرعی تصرف مقر تمپلار ها، اگر نقطه دید خوبی داشته باشید می توانید تمام کمپ را با پرتاب چاقو خالی کنید.

در نهایت با رعایت تمام این نکات، به شما قول می دهیم به قوی ترین فرد لندن تبدیل می شوید. اما لازمه رسیدن به قدرت در سندیکا صرف مقدار قابل توجهی پول است. اگر دنبال راه حل خوبی برای پول دار شدن در Syndicate هستید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    این بازی محشره
    من تو 4 روز به مرحله آخر رسیدم
    فردا میخوام مرحله اخر بازی کنم
    همه چی بازی عالیه
    مبارزه ها ،اسلحه ها،نیرو ها،مکان ها واز همه مهم تر داستان جذاب
    اولش شاید ضعیف باشید و پول نداشته باشید ولی کم کم که لولتان اومد بالا و راحت تر پول ومنابع به دست اوردید کلا شهر دست شما می افته
    حتما این بازیا امتحان کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی