ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آینه عقب هوشمند نیسان امکان مشاهده آنسوی موانع را برای خودروهای مسابقه ای آن فراهم می کند

معمولا رسم بر این است که تکنولوژی های طراحی شده برای ماشین ها اسپورت به شکلی ساده تر به خودروهای معمولی هم راه پیدا می کنند و مثال خوب در این باره، ترمزهای پیشرفته ساخته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

معمولا رسم بر این است که تکنولوژی های طراحی شده برای ماشین ها اسپورت به شکلی ساده تر به خودروهای معمولی هم راه پیدا می کنند و مثال خوب در این باره، ترمزهای پیشرفته ساخته شده از کربن-سرامیک است.

در مقابل به ندرت پیش می آید که تکنولوژی و امکانات به خدمت گرفته شده در ماشین های معمولی به خودروهای مسابقه ای راه پیدا کند و این اتفاق نادر حالا در آینه عقب نیسان به نام نمایش کامل (Full Display Mirror) رخ داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این تکنولوژی نخستین بار در آینه عقب هوشمند خودروی مفهومی ماشین های مسافری نیسان رویت گردید و به لطف آن، راننده می توانست وضعیت آینده خود را با فشار تنها یک دکمه از نوع بازتابی معمولی به LCD مبتنی بر دوربین تغییر دهد.

این تکنولوژی به خصوص زمانی که خودروی شما با جعبه های در حال حرکت تا سقف پر شده و دید خوبی از ناحیه عقب آن ندارید سودمند واقع می شود.

پس از اندک زمانی مشخص شد که فناوری یاد شده به خصوص در ماشین های اسپورت و مسابقه مفید واقع می شود. داستان از این قرار است که ماشین مسابقه ای اخیر نیسان که برای تور لو مان فرانسه ساخته شده و GT-R LM Nismo نام دارد، صرفا با اکتفا به آینه های کناری اش دید مناسبی را از فضای عقب خودرو نداشت و شکل خاص صندوق عقب آن هم مزید بر علت می شد.

بنابراین نیسان Gentex را به خدمت گرفت تا سیستمی مشابه به این آینه ها را برای ماشین های مسابقه ایش طراحی کند.

ایده هر دوی این آینه ها یکی است و شامل بدنه و قاب یک آینه معمولی می شود که یک نمایشگر LCD در داخل آن کار گذاشته شده است. دوربینی که در قسمت عقب ماشین تعبیه شده نیز ویدئوهایی را به صورت زنده برای این نمایشگر ارسال می کند و در نتیجه راننده ها نمایی واقعی از فضای پشتی خود خواهند داشت.

برای آنکه از باب شفافیت این تصاویر نیز اطمینان حاصل گردد، دوربین کار گذاشته شده روی بدنه مجهز به قابلیت HDR شده که به صورت همزمان تصاویری با اکسپوژرهای مختلف را تهیه می کند.

این دوربین همچنین در هنگام شب نور اضافه ای را روی مسیر می اندازد و در هنگام روز هم که نور خورشید زیاد است، نمی گذارد عکس ها شکلی غیرقابل تشخیص و بی نهایت روشن داشته باشند.

این تکنولوژی قطعا در پیست های مسابقه که جمعیتی عظیم از خودروهای دیگر، راننده را تعقیب می کنند و هر یک سطح عملکردی متفاوتی دارند سودمند واقع می شوند. در تورهای 24 ساعته ای نظیر لو مان، لازم است که راننده بیشترین میزان آگاهی را از خودروهای پشت سری خود داشته باشد چراکه کوچکترین اشتباه سانحه ای بزرگ را رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    بیا بعد میگین نیسان بده خداییش حال کنین .منظورش همون نیسان خو دمونه اینا خواستن کلاس بزارن و گرنه هیچ ماشینی به نیسان(اسب آبی)خودمون نمیرسه

  • محمد
    محمد | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    نیسانه خودمونه یکم تکنولوژیش کمتره loooooooooool

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    چه عجب این شرکتای ژاپنی هم یه نوآوری کردن.همیشه که به مرسدس بنز وفولکس واگن متکی بودن

    • کیوان
      کیوان | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

      داداش اولین کامنت دارم میزارم فقط بخاطر تو ولی حرفی زدیاااااااا خخخخخخ
      ژاپن متکی؟؟؟؟؟؟؟????

    • احسان
      احسان | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

      جک سال 2015

مطالب پیشنهادی