ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ژوپیتر آشنا شوید؛ تلفن هوشمندی که جای سیگار را برای شما می گیرد

این روزها یافتن نوآوری های قابل توجه در بازار تلفن های هوشمند بسیار دشوار است. نمایشگر ثانویه، دوربین دوم، صفحه نمایش های انعطاف پذیر و مقاوم در برابر خش، همگی از ابداعاتی هستند که شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

این روزها یافتن نوآوری های قابل توجه در بازار تلفن های هوشمند بسیار دشوار است. نمایشگر ثانویه، دوربین دوم، صفحه نمایش های انعطاف پذیر و مقاوم در برابر خش، همگی از ابداعاتی هستند که شرکت ها برای جذب هر چه بیشتر کاربران به سمت محصولاتشان ارائه می کنند.

اما نابغه های شرکتی به نام  Vaporcade اخیرا با هم متحد شده اند تا دو تکنولوژی پیشتر نامرتبط به یکدیگر را در قالب دستگاهی واحد به کاربرانشان عرضه کنند.

این دستگاه یک تلفن هوشمند 499 دلاری است که ژوپیتر نام دارد و مجهز به نوعی بخارساز داخلی است که به شما امکان می دهد همزمان با برقراری تماس های صوتی، از دود و دمتان هم دور نمانید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت سازنده این اسمارت فون در وبسایت خود اشاره ای مستقیم به تاریخچه درخشانش داشته و مدعی گردیده که با هربرت گیلبرت همکاری دارد؛ همان فردی که در سال 1965 میلادی نخستین سیگار الکتریکی دنیا را ابداع کرد و پتنت آن را به نام خود ثبت نمود.

در این سایت همچنین نام سیموس بلکلی به عنوان یکی از بنیانگذارانش ذکر گردیده که نامش با بازی های ویدئویی قدیمی نظیر Ultima Underworld و System Shock و در نهایت تولید کنسول بازی اکس بازی عجین شده است.

برای آنکه درک بهتری از عملکرد ژوپیتر داشته باشیم شاید بهتر آن باشد که نگاهی گذرا بر گفته های تیم سازنده اش بیاندازیم. جان کامرون مخترع، سیموس بلکلی دانشمند، پل راک کارآفرین و پیشگام حفاظت از حقوق معنوی یعنی دین بکر افرادی هستند که در راه اندازی شرکت سازنده این محصول مشارکت کرده اند.

ماموریت آنها این است که با ایجاد جامعه ای با محوریت فناوری، قهوه، سلامت و همه چیزهای دودزا، بازار را دستخوش تغییراتی نمایند. هدف نهایی اما، آنطور که در سایت این شرکت آمده این است که با تغییر عادات انسان ها و جایگزین کردن محصولات تنباکویی سنتی، جان میلیون ها انسان را نجات دهند.

البته این را هم باید یادآور شویم که Vaporcade بخشی از یک شرکت بزرگ تر به نام سازمان سلامت انسان (Human Health Organization) یا H2O است که Vapebot (ربات طراحی شده برای تست ایمنی سیگارهای الکتریکی) و سیگارهای الکتریکی NeUll (که برای استفاده در زندان ها طراحی شدند) را در کارنامه خود دارد.

اما باز گردیم به سراغ Vaporcade؛ این شرکت پیشتر سیگارهای الکتریکی و قهوه های بهینه سازی شده برای تکمیل کردن رایحه این سیگارها را تولید کرده و حالا هم موبایلی را ساخته که می توانید برای دود کردن نوشیدنی ها، داروها و مواد مخدر دیگر از آن بهره گرفت.

Jupiter_Tech_011

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد ژوپیتر در دست نیست اما سایت شرکت مورد بحث قیمت 499 دلاری را برای آن تعیین کرده و اعلام نموده که این موبایل از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند.

سیستم عامل این تلفن هوشمند هنوز هم مشخص نیست؛ ممکن است اندروید باشد یا هر سیستم عامل شبه اندرویدی دیگر که براساس داینامیک مایعات طراحی شده باشد.

شاید این موبایل یک چیپست بی نهایت سریع داشته باشد و شاید هم توان پردازشی اش را از نیکوتین مایع می گیرد! در هر صورت، ژوپیتر یک تلفن هوشمند اندرویدی است که یک سیگار الکتریکی را در راس خود دارد. البته این را هم باید یادآور شد که طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول هنوز هم مجوز سازمان FCC را دریافت نکرده و امکان خرید آن در ایالات متحده آمریکا فعلا وجود ندارد.

در حال حاضر هرچیزی در مورد این محصول بیشتر شبیه به یک شوخی به نظر می آید که با هدف جلب توجه خبرنگاران انجام شده و شرکت سازنده هم از دادن نسخه تستی این موبایل به خبرنگاران خودداری کرده است و صرفا به انتشار رندرهایی از آن اکتفا نموده.

همین گمانه زنی های مطرح شده از سوی برخی منابع خبری Vaporcade بر آن داشت تا ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر نماید و عملکرد دستگاه ابداعیش را در واقعیت نیز نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    ایول بابا سیگاری ها خیلی هوادار دارن همه به فکرشون هستن کل تکنولوژی داره بر پایه دود پیش میره فردا یه گوشی میسازن طعم روش میزاری قیلون میزنی خداییش عجب تکنولوژی

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    خنده داره!

مطالب پیشنهادی