ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ایجاد تحول در دنیای تلویزیون های Curved

تقریباً دو سالی می شود که تلویزیون های Curved توسط برند های مختلف وارد بازار شده اند و طبق معمول سامسونگ یکی از پیشتازان در زمینه ی ساخت این محصولات محسوب می شود. کمپانی مذکور ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۴

تقریباً دو سالی می شود که تلویزیون های Curved توسط برند های مختلف وارد بازار شده اند و طبق معمول سامسونگ یکی از پیشتازان در زمینه ی ساخت این محصولات محسوب می شود. کمپانی مذکور به تازگی و طی سال جاری تحولی را در دستگاه های یاد شده پدید آورده و حالا آنها را بر حسب ابعاد صفحه نمایش با میزان شعاع انحنای متفاوتی به تولید می رساند.

جهت آگاهی بیشتر در این زمینه و مزایایی که این شیوه از تولید به همراه دارد از شما دعوت به عمل می آوریم تا بیانیه خبری که دفتر روابط عمومی سامسونگ در تهران برای دیجیاتو ارسال نموده را در ادامه ی مطلب مطالعه فرمائید.

نزدیک دو سال از ورود اولین تلویزیون‌های Curved تولید شده توسط سامسونگ به ایران می‌گذرد. تلویزیون‌هایی که با صفحه نمایش Curved خود توجه تعداد زیادی از منتقدان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کردند. این تلویزیون‌ها با انحنای صفحه نمایش‌شان قصد دارند تا سینمایی کوچک را به خانه مصرف کنندگان بیاورند. اما تولید یک تلویزیون به شکل Curved چه امکانات جدیدی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌آورد؟

با اینکه تنها چند سال است که تلویزیون‌های Curved وارد بازار شده‌اند، ولی استفاده از این نوع صفحه نمایش قدمتی به مراتب بیشتر دارد و پیشینه آن به اویل دهه 1950 میلادی باز می‌گردد. صفحه نمایش Curved در آن زمان برای اولین بار در Cinerama که سینماهایی بزرگ شامل سه پروژکتور برای پخش تصویر و صفحه نمایش Curved عریضی برای نمایش تصویر بودند، استفاده شد.

تکنولوژی نمایش تصویر بر روی صفحه Curved از آن زمان تا به امروز سیر تکاملی خود را طی کرده است و در مکان‌های متنوعی همچون مجموعه سینماهای IMAX، درون کابین خلبان هواپیماها و سالن‌های مبادلات بورس از این نوع صفحه نمایش استفاده می‌شود. به دلیل تطابق صفحه‌های نمایش Curved با شکل چشم انسان و اینکه زاویه دید بیشتری از بیینده را پوشش می‌دهد و یا به عبارت دیگر به دلیل خاصیت پانوراماتیک بودن، حس غوطه‌وری در تصویر و هیجان تماشا را افزایش می‌دهد.

pic

علاوه بر این فاصله بیننده از صفحه نمایش و بزرگی صفحه نمایش نیز حائز اهمیت است. یعنی به میزانی که ابعاد صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌شود فاصله بهینه بیننده از صفحه نمایش نیز افزایش می‌یابد. این همان تجربه‌ای است که در سینما برای تماشاگران پدید می‌آید.

سامسونگ در سال 2015 با بررسی این مساله دست به ابتکار جالبی زد و این بار با توجه به بزرگی صفحه نمایش، شعاع انحنای تلویزیون های Curved خود را تغییر داده است. طبق مطالعات صورت گرفته توسط سامسونگ، در تلویزیون‌های بالای 50 اینچ میانگین فاصله بیننده از تلویزیون برای تجربه بهترین تماشا،4200 میلی‌متر و در تلویزیون‌های سایز کوچک‌تر از آن، فاصله موردنظر 3000 میلی‌متر است که این امر در طراحی و ساخت تلویزیون‌های Curved سامسونگ موردتوجه قرار گرفته است. گفتنی است که تکنولوژی ساخت تلویزیون‌ با شعاع انحنای متنوع و متناسب با فاصله بیننده تنها در اختیار سامسونگ است.

pic2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BuBo
    BuBo | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    مگه همه میشینن دقیقا جلو TV ؟
    همه ش واسه خالی کردن جیب مردمه مثل 3D که جز پول الکی خرج کردن و سر درد بعد استفاده 15 دقیقه ای هیچی نداشت.

مطالب پیشنهادی