ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD با شکایتی تازه مبنی بر «فریب کاربران» رو به رو شده است

همه شرکت های بزرگ از بخش های تبلیغاتی بهره می برند و چنین قسمت هایی نیز، عادت دارند ویژگی های یک شرکت را با حالتی اغراق آمیز به اطلاع افراد برسانند. کمپانی های تولید کننده چیپ های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

همه شرکت های بزرگ از بخش های تبلیغاتی بهره می برند و چنین قسمت هایی نیز، عادت دارند ویژگی های یک شرکت را با حالتی اغراق آمیز به اطلاع افراد برسانند. کمپانی های تولید کننده چیپ های پردازشی هم از این داستان مستثنی نیستند و گاهی پیش می آید که قدرت پردازشی چیپ هایی که توسعه داده اند را بالاتر از آنچه واقعا هست ذکر می کنند. در این میان ولی کمپانی AMD به تازگی با یک شکایت بسیار خاطره انگیز و بی سابقه رو به رو شده است.

در یک شکایت عمومی [پرونده ای Class Action که در آن، یک شخص حقیقی یا حقوقی به نمایندگی از عده ای از مصرف کنندگان از یک کمپانی شکایت می کند] اظهار شده که شرکت AMD خریداران خود را گمراه نموده و تعداد هسته های پردازنده هایش را به دروغِ، ۸ عدد اعلام کرده در حالی که آن چیپ، واقعا ۴ هسته داشته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این پرونده در واقع برای پردازنده هایی تشکیل شده که از معماری و نام Bulldozer بهره برده اند و اولین بار در سال ۲۰۱۱ به دست کاربران رسیدند.

هسته های پردازشی در سری پردازنده های «بولدوزر»، نوعی طراحی یکتا داشتند که به شکل کامل از سوی خود AMD و از پایه توسعه یافته بودند. در چنین حالتی، هر دو هسته می توانستند روی یک پکیج قرار بگیرند که البته AMD این پکیج ها را ماژول خطاب می کند.

در ویندوز، هر ماژول به عنوان دو هسته شناخته می شود اما در واقع این ساختار یک خط سیگنال پردازشی در اختیار هر ماژول قرار می دهد که باعث می شود هسته ها نتوانند به شکل جداگانه به کار مشغول شوند و به همین دلیل، پردازنده های سری «بولدوزر» نمی توانستند عملکردی پویا همچون پردازنده های هشت هسته ای واقعی داشته باشند. در نتیجه اگر پردازنده های مورد اشاره را برای استفاده در کامپیوترهای گیمینگ یا سرور تهیه می کردید، واقعا نا امید می شدید.

کمپانی AMD در مورد این شکایت، هنوز اظهار نظر نکرده و با هیچ رسانه ای گفتگو ننموده است، هر چند که این شرکت تصمیم گرفته بهره گیری از چیپ های ماژولار را کنار بگذارد. نسل بعدی پردازنده های AMD موسوم به «Zen»، رویکردی کاملا آشنا نسبت به استفاده از هسته های پردازشی دارد و هر یک از آنها قادر است به شکل مستقل به کارکرد مشغول گردد. در هر صورت، اکنون انتظار می رود که دادگاه، AMD را برای فریب کاربران در امر تبلیغات، به پرداخت جریمه ای سنگین محکوم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Soryash
    Soryash | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    AMD فولکس واگن دنیای سخت افزار

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    من هیچوقت نفهمیدم چرا یه عده می رفتن لپتاپ یا پی سی AMD می گرفتن؟ یعنی هیچوقت هیچ برتری تو پروسسورهای AMD ندیده بودم و واقعا برام سوال بود که چرا بعضی ها اینتل و ول کردن و AMD باز شدن، هنوز هم جوابش رو نگرفتم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی