ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظرسنجی دیجیاتو به بهانه جدال لفظی همراه اول و شاتل: آیا نسبت به تعویض اپراتور خود تمایلی دارید؟

اپراتور مجازی یکی از داغ ترین بحث هایی است که این روز ها در فضای ICT کشور به آن پرداخته می شود. تا کنون شرکت های بسیاری جهت فعالیت در قالب MVNO تمایل نشان داده اند ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۵۷

اپراتور مجازی یکی از داغ ترین بحث هایی است که این روز ها در فضای ICT کشور به آن پرداخته می شود. تا کنون شرکت های بسیاری جهت فعالیت در قالب MVNO تمایل نشان داده اند و پیش بینی می شود با ورود این بازیگران جدید، عرصه رقابت با تحولاتی اساسی روبرو گردد و کاربران در نهایت حق انتخاب سرویس های متنوع تری را داشته باشند.

شرکت شاتل نیز یکی از مجموعه هایی است که برنامه های بسیاری را جهت فعالیت به عنوان یک اپراتور مجازی در سر می پرواند. این شرکت که به خوبی از بازار رو به رشد تلفن همراه در ایران آگاه است، قصد دارد در آینده با تمرکز بر روی ارائه سرویس های متنوع، فعالیت خود در قالب MVNO را آغاز نماید.

بر همین اساس جالب است بدانید که حرف های اخیر محمد میرطاووسی، عضو هیئت مدیره شاتل، در کنگره سالیانه شبکه های MVNO در لندن، حاشیه هایی را در بر داشته است. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

میرطاووسی در قسمتی از صحبت های خود در کنفرانس مذکور، چنین گفته است:

«براساس نظرسنجی های انجام شده بیش از 82 درصد از کاربران تلفن همراه ایران از سرویس‌های خود راضی نیستند. براساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از 41 درصد از کاربران همراه اول به مهاجرت به سمت ایرانسل و رایتل تمایل دارند که بیشتر آنها مشترکان با متوسط درآمد بالا هستند که به دنبال برخورداری از سرویس های مطلوب هستند.»

این صحبت های میرطاووسی اعتراض همراه اول را در بر داشته و باعث شده تا روابط عمومی این اپراتور، بیانیه زیر را در قالب پاسخی به این ادعا، در اختیار رسانه ها قرار دهد:

«به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در پی انتشار خبری در وبسایت شاتل به نقل از عضو هیأت مدیره آن شرکت، مبنی بر تمایل ۴۱درصد از کاربران همراه اول به مهاجرت به سمت سایر اپراتورها، اپراتور اول تلفن همراه کشور اعلام کرد یقیناً این ادعا نادرست بوده و با نتایج نظرسنجی های متعدد صورت گرفته مغایر است.

همراه اول در بیانیه خود اعلام داشته این اپراتور در بازه های زمانی منظم، اقدام به نظرسنجی های علمی از تمامی کاربران تلفن همراه و بخصوص مشترکین خود می کند و نتایج این نظرسنجی ها با ادعای مذکور کاملاً مغایر است و در شمار ادعاهایی قرار می گیرد که در راستای تخریب برندهای بزرگ طراحی می شوند.

همراه اول در پایان بیانیه خود، با اشاره به سهم خواهی ها و آمال مدعیان اپراتوری مجازی تلفن همراه، ضمن احترام به مذاکرات شاتل با دیگر اپراتورهای تلفن همراه، خواستار رعایت صداقت، منطق و انصاف در اظهارنظرها شد.»

پس از انتشار این بیانیه از سمت همراه اول، روابط عمومی شاتل نیز مجدد دست به کار شده و مطلب زیر را برای رسانه ها ارسال نموده است:

«گروه شرکت‌های شاتل ضمن ابراز تشکر از توجه شرکت ارتباطات سیار ایران، به اطلاع می‌رساند تمامی اطلاعات ارایه شده از سوی یکی از مدیران شاتل در کنفرانس شبکه‌های MVNO، براساس نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته و منتشر شده در رسانه‌های عمومی، منعکس شده و تمامی اطلاعات بدون کوچکترین دخل و تصرفی ارایه شده است. شاتل هیچ‌گونه تصرفی در شیوه برگزاری، تحلیل و یا نتایج این نظرسنجی ها نداشته است. نظرسنجی مورد اشاره عملا تنها نظرسنجی منتشر شده در این بخش به حساب می‌آید و نتایج آن در سایت‌های خبری مختلفی همچون تابناک منتشر شده و در دسترس است.»

اما جدال لفظی این دو شرکت باعث شد تا ما نیز در دیجیاتو به این فکر بیفتیم که موضوع مذکور را در قالب یک نظرسنجی از شما جویا شویم.

اگر از کاربران همراه اول هستید، به ما بگویید که آیا از کیفیت سرویس های این اپراتور رضایت دارید؟ آیا مایل هستید تا اپراتور خود را عوض کرده و از خدمات مجموعه دیگری برخوردار گردید؟

در این نظرسنجی توجه به یک نکته ضروری است؛ بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که کاربران همراه اول صرفا به خاطر حفظ شماره قدیمی خود، تمایلی به تغییر اپراتور ندارند. لذا برای لحظه ای این موضوع را فراموش کنید و با در نظر گرفتن شروع طرح ترابردپذیری (حفظ شماره حتی در صورت تغییر اپراتور) گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (109 مورد)
  • nikaa.n
    nikaa.n | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من از همراه اول راضی ام. هنوز اینترنتش یه مشکلاتی داره ولی تو محل ما خیلی خوبه یه طوری که من کلا دیگه با وای فای خونه وصل نمیشم به نت
    یه مدت ایرانسل داشتم تند تند شارژم تموم میشد، اصلا نمیفهمیدم چی میشه، آنتن دهی هم که همه جا خوب نیست، ترجیح میدم از همراه اول استفاده کنم کلا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی