ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۲۰ چه ویژگی های خاصی را به پرچمداران سال ۲۰۱۶ اضافه می کند؟

کوالکام بالاخره پرده ها را از اسنپدراگون ۸۲۰ کنار زد و مشخصات کامل قدرتمندترین چیپستی که تا کنون توسعه داده را در اختیار عاشقان دنیای تکنولوژی قرار داد. شرکت یاد شده پس از تجربه ناموفق ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

کوالکام بالاخره پرده ها را از اسنپدراگون ۸۲۰ کنار زد و مشخصات کامل قدرتمندترین چیپستی که تا کنون توسعه داده را در اختیار عاشقان دنیای تکنولوژی قرار داد.

شرکت یاد شده پس از تجربه ناموفق در سال جاری، تصمیم گرفته یک بار دیگر از صفر شروع کرده و پردازنده ای با چهار هسته سفارشی شده توسعه دهد که قادر است در قلب محصولات بسیاری قرار گیرد.

در ادامه تصمیم داریم نگاهی داشته باشیم به ویژگی های مختلف همین چیپست و ببینم این همه هیاهو برای چیست و آیا آینده ای که به ما وعده داده شده بود، بالاخره در سال ۲۰۱۶ از راه خواهد رسید یا خیر. با دیجیاتو همراه باشید.

سرعت دانلود عالی

Connectivity-650-80-w600

اسنپدراگون ۸۲۰ از یک مودم LTE با دسته بندی ۱۲ برخوردار است که می تواند سرعت دانلودی برابر با ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه را به ارمغان آورد و این در حالیست که سرعت آپلود در این مودم به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می رسد.

استفاده از چنین مودمی به معنای آن است که بازی های گروهی، دانلود محتوای چند-رسانه ای و حتی استریم آنلاین ویدیو در موبایل شما و به وسیله اینترنت همراه، می تواند با سرعت فوق العاده ای انجام شود.

البته این سرعت مشخصا به اپراتور مخابراتی شما بستگی مستقیمی دارد و در اینجا می توانیم امیدوار باشیم که اپراتورهای کشور ما هم خودشان را با تکنولوژی های روز دنیا جلو ببرند اما در هر صورت، می توان گفت که اسنپدراگون ۸۲۰ برای چند سالی می تواند با مودم پر سرعتش، حضوری پر رنگ در بازارهای موبایل داشته باشد و بعدا در میان رده ها استفاده شود.


خروجی 4K

VisualQuality-650-80-w600

چیپست مجتمع مورد بحث البته اولین چیپست کوالکام نیست که از نمایشگرها 4K پشتیبانی به عمل می آورد اما حالا شرکت توسعه دهنده اسنپدراگون توضیح می دهد که نمونه ۸۲۰ می تواند به شکلی بسیار پویا تر رنگ ها را در چنین نمایشگری به نمایش بکشد.

بیایید قبول کنیم که تعداد پیکسل ها مهم است، اما کیفیت منبع خروجی محتوا از آن مهم تر. اسنپدراگون ۸۲۰ می تواند تصاویر را با سایه و رنگ های عالی و واقعی نمایش دهد.

خود کوالکام اذعان دارد که نمایشگرهای 2K که در LG G4، گلکسی اس ۶ سامسونگ به کار رفته اند، عالی هستند اما 4K می تواند احتمالات بسیار فراتری را در اختیار شما قرار دهد که بسیاری از آنها در حوزه واقعیت مجازی هستند.


کیفیت صدای عالی

Audio-650-80-w600

Snapdragon 820 می تواند تجربه صدایی سه بعدی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. اگرچه با هدفون های بهتر، می توانید کیفیت برتری را تجربه کنید اما کوالکام اذعان دارد که حتی هدفون هایی که به همراه موبایل به فروش می رسند هم برایتان کاملا جدید به نظر خواهند رسید.

این چیپست همچنین به شما اجازه خواهد داد تا صدا را به شکل سه بعدی ثبت کنید و چنین کاری باعث می شود تا نویزهای اطراف، به ثبت نرسند.


واقعیت مجازی

Immersive-2-650-80-w600

ترکیب نمایشگر 4K در موبایل، تجربه صدای سه بعدی، هسته های قدرتمند Kyro و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰ همه با هم می توانند واقعیت مجازی در موبایل را برای شما دلپذیر کنند.

نمایشگر می تواند رندرهای بی نظیری را در فاصله چند سانتی با چشمان شما به نمایش بکشد در حالی که سخت افزار، وظیفه ایجاد همان رندرها را بر عهده خواهد داشت.

ترکیب یک تلفن هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ و یک هدست واقعیت مجازی نظیر Samsung Gear VR می تواند تجربه استفاده از واقعیت مجازی از نوع موبایلی اش را متحول کند.


تصویر برداری بهتر

EnhancedImaging-2-650-80-w600

عکاسی با موبایل همواره یکی از مهم ترین دلایلی بوده است که کاربران اقدام به تعویض و بروز رسانی تلفن همراه خود می کنند. حالا ولی اسنپدراگون ۸۲۰ از راه رسیده و می خواهد این مشخصه را به مرحله بعدی اش وارد سازد.

این چیپست یک ریزپردازنده مخصوص برای پردازش سیگنال دارد که روی یک تصویر، به شکل بلاک به بلاک کار می کند تا تصویر بهتری را ارائه دهد. در فناوری HDR اما چنین است که موبایل شما دو تصویر را به ثبت رسانده و آنها را با هم ادغام می کند و حالا راهکار جدید، تصاویری طبیعی تر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

کوالکام این مسئله را بسیار مهم می داند و باور دارد تصاویری که به ثبت می رسانید، تفاوتی با آنچه در برابر چشمان خود دیده اید نخواهند داشت.

این در حالیست که حتی خود موبایل شما به حدی هوشمند شده که می داند از چه چیزی در حال تصویر برداریست. در این میان این هوشمندی، نه ربطی به شبکه اینترنت دارد و نه فضای ابری، در واقع خود سخت افزار متوجه می شود که در حال تصویر برداری از یک انسان است یا بشقاب غذا.


تصویر برداری در فضای کم نور

LowLight-2-650-80-w600

حتی بهترین تلفن های هوشمند هم هنوز در شرایط کم نور، تصاویر جالبی را به ثبت نمی رسانند و برای داشتن کم ترین نویز، باید به سراغ تهیه یک دوربین DSLR بروید. از طرفی نمی توان لنز یک دوربین DSLR را به یک تلفن هوشمند افزود چرا که چنین لنزهایی مشخصا از اندازه بزرگی برخوردار هستند.

در اسنپدراگون ۸۲۰ بهینه سازی های نرم افزاری بسیاری انجام شده اند تا این مشکل تا حد ممکن حل شود و نویز در فضای تاریک به حداقل برسد.

البته خود کوالکام، چاشنی بازاریابی را هم با این داستان مخلوط کرده و می گوید این چیپست، به شکل کامل می تواند نویز ها را در تصاویری که در شرایط نور اندک به ثبت می رسند از بین ببرد و تصویری کاملا واضح در اختیارتان قرار دهد. بیایید چند ماهی صبر کنیم و ببینیم سرانجام این بخش و چنین ادعاهایی چه می شود.


عمر باتری بیشتر

BatteryLife-2-650-80-w600

کوالکام ادعا می کند که عمر باتری پرچمداران سال آینده که از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می کنند تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. در دوره و زمانه ای که سال هاست فناوری ساخت باتری ها تحولی نیافته، چنین بهبودهایی بسیار پرطرفدار خواهند بود.

بهینه سازی مصرف در همه اجزا صورت گرفته؛ از CPU گرفته تا GPU و DPS [پردازشگر سیگنال دیجیتال] و حتی مودم LTE. کوالکام خبر نمی دهد که این ویژگی در دنیای واقعی تا چند ساعت افزایش کارکرد را به ارمغان خواهد آورد چرا که این موضوع، به عوامل بسیاری بستگی دارد.

اسنپدراگون ۸۲۰ همچنین از Quick Charge 3.0 پشتیبانی می کند در نتیجه هر زمان که تمایل داشته باشید، می توانید با چند دقیقه شارژ، انرژی چند ساعت را تامین کنید.


موبایلی خنک تر

OneM9-HandsOn-09-650-80-w600

گزارشات زیادی منتشر شدند مبنی بر مشکل ایجاد حرارت بیش از اندازه توسط چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ و حال به نظر می رسد که این بار کوالکام تمام تلاش خود را به کار بسته تا اجازه ندهد بار دیگر شهرتش لکه دار شده و چنین اتفاقی رخ دهد.

حرارت تنها مشکل اسنپدراگون ۸۱۰ نبود، در نمونه های اولیه این چیپست، عمکرد موبایل ها با لک ها فراوان و خالی شدن ناگهانی باتری هم گزارش شده بود. حال اما کوالکام تلاش کرده تا تمام این مشکلات را حل کند، بخصوص مشکل مرتبط با ایجاد گرما.


محافظت از موبایل در برابر تروجان ها و نرم افزارهای مخرب

hacking-usethisone-650-80-w600

Snapdragon 820 می تواند به شکل خودکار تهدیدها را شناسایی کرده و در برابر آنها از تلفن همراه محافظت به عمل آورد.

کوالکام نام این قابلیت را Smart Protect گذاشته. در واقع عملکرد چنین است که چیپست مورد بحث به شکل کلی اپلیکیشن های شما را مرور کرده و اگر تهدیدی در میان آنها وجود داشته باشد، شما را آگاه خواهد ساخت.

نحوه آگاه سازی، چنین است که شما خبردار خواهید شد چه نوع تروجانی در کدام نرم افزار مخفی شده و چه آسیب هایی می تواند به اطلاعات شما وارد کند.

از طرف دیگر به وسلیه خود Smart Protect، می توانید به شکل کاملا ایمن اپلیکیشن مورد نظر را حذف کنید چرا که در صورت پاک کردن دستی یک اپلیکیشن، باز هم امکان فعالیت بخشی از اجزای آن در پس زمینه وجود دارد.


موارد بسیار دیگر

WhatNext-2-650-80-w600

اسنپدراگون ۸۲۰ پیشرفته ترین چیپست کوالکام برای ابزارهای همراه است و در این میان می توان گفت که حتی هنوز خود کوالکام هم نمی داند که دامنه استفاده سازندگان ابزارهای مختلف تا کجا بالا خواهد رفت.

پس از عرضه، همه چیز در دست توسعه دهندگان و سازندگان خواهد بود تا از استعدادهای بسیار بالای آن بهره گیرند. مشخصا در بیشتر پرچمداران سال ۲۰۱۶ از این سیستم-بر-چیپ استفاده خواهد شد اما اسنپدراگون ۸۲۰ قابلیت های بسیاری در زمینه توسعه یافتن ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیا دارد.

از خودروهای هوشمند گرفته تا ماشین های لباس شویی هوشمند تا حتی ابزارهای پوشیدنی. اسنپدراگون آمده تا پس از مدت ها، به عنوان یک ستون استوار در موارد بسیار زیادی ایفای نقش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • etore
    etore | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    ممنون، عالی بود.

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    امیدوارم در باطری هم شاهد پیشرفت و قدرت باشیم مانند چیپست پردازنده

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    اس7 خیلی جنحالی میشه که ببینیم اس7 اسنپ دراگون قویتره یا اگزینوس؟؟؟

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      درودhello برشما مهمان ناخوانده , عزیزبزرگوار طبق اطلاعات منتشر شده مانند جدول نموداری رسمی ژکبنچ که در اون اکسینوسM1 با اختلاف زیاد تمام رقباش رو در هر دو تست تک و چند هسته ای شکست داد رقبایی همچو همین کایرین950 که باقدرتش همه رو از هوآوی متعجب کرد و غولی به نام Apple A9X و نوکلن پیشرفته شده نسخه2 که شاید در پرچمدار جدید ال جیG5 شاهدش باشیم و... باید اکسینوسM1یا همون 8890 که روی گلکسیS7 قرار میگیره قدرتمندتر باشه و در این شکی نیس که از اسنپدراگون820 هم واقعا قدرتمندتر هس! البته نه اینکه اسنپدراگون820 خوب نباشه اتفاقا عالی و کارآمد خواهد بود, بازهم عرض میکنم آینده رو نمیشه پیش بینی کرد به شکل قاطع اما از طرفی هم باید واقعیت پذیر بود , شاید مقام های اول و دوم و سوم بین برندها در موارد گوناگون جابه جا بشه و دوستداران تکنولوژی متعجب بشن و حتی شاید شاید ناراحت که چرا ((به عنوان مثال ))فلان شرکت مقام اول هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار رو به خودش اختصاص داد و اپل که اول بود شد مقام دوم ! هم اکنون نصبت به گذشته تفاوت پیدا کرده ! (مثال میزنم) در گذشته اکسینوس مانند حالا پیشرفت آنچنانی پیدا نکرده بود و شخص یا اشخاصی باور نمیکردن که اکسینوس7420 هم در بهینه بودن هم در سرعت از اسنپدراگون810 بالاتر بشه , البته به این نکته اشاره میکنم که اسنپدراگون همیشه کاستوم رام کمی بهتر عمل کرده اما شاید این مقام رو در مقابله اسنپدراگون820 با قدرتمندترین چیپست پردازنده موبایلی پیش روی اکسینوسM1 از دست بده ! نوت4 سامسونگ رو یادتون هست؟ دونسخه داشت , یکی 8 هسته‌ای اکسینوس5433 و دیگری 4 هسته ای اسنپدراگون805 , نسخه4هسته‌ای اسنپدراگون805در پردازش گرافیکی کمی بهتر بود اما نسخه 8هسته ای اکسینوس5433 در سرعت واقعا بهتر بود, سرعت در اجرای اپلیکیشن ها و... و در باطری مصرف بهینه ای یا بهینه تری داشت , اما در مقابله اسنپدراگون810 و اکسینوس7420 اوضاع عوض شد و اکسینوس7420 در پردازش گرافیکی سه بعدی بهتر عمل کرد نصبت به اسنپدراگون810 اگرچه اسنپدراگون810 در کاستوم رام کمی کمی بهتر بود, این مدل جدید اکسینوس یعنی m1 یاهمون8890 هم اکنون قدرتمندترین هست و اگه بخایم به این فکر کنیم در اون پردازشگرگرافیکی مالیT880 خواهد بود بازهم قدرتمندترین خواهد بود و با مالیT760خیلی تفاوت داره و فوق فوق العاده قدرتمندتر و بهینه تر هس و مطمئنن شاهد مبارزه زیبایی بین مالیT880 و آدرنو530 خواهیم بود که بعید نیس نتیجه مقابله بین اکسینوس7420 و اسنپدراگون810 تکرار بشه, باید منتظر زمان معرفی رسمی و عرضه محصولاتی که اسنپدراگون820 رو خواهد داشت و شاهکار سامسونگ گلکسی S7 با اکسینوسM1 و به احتمال کم اسنپدراگون820و پرچمدار جدید ال جی با نوکلن2 و...و بعد از اون نظر کارشناسان و بعد کاربران بمانیم تا ببینیم در عمل چه نتیجه ای رخ میده (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی