ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت NEC‌ از طرح مفهومی خود برای ساخت یک کیبورد مجازی با نام ARmKeypad پرده برداشت

در سال های گذشته کیبوردهای مجازی توانستند توجه عموم را به خود جلب کنند اما ایده تجاری سازی آنها به شکل موفقی انجام نشد و کاربران بیشتر با مفهوم کلی آنها آشنا گشتند. حال اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در سال های گذشته کیبوردهای مجازی توانستند توجه عموم را به خود جلب کنند اما ایده تجاری سازی آنها به شکل موفقی انجام نشد و کاربران بیشتر با مفهوم کلی آنها آشنا گشتند. حال اما شرکت ژاپنی NEC اعلام نموده که در حال توسعه پروژه ای در باب کیبورد های مجازی است که البته روی دست کاربر قرار خواهد گرفت و حالتی هولوگرافیک دارد.

طرحی که شرکت یاد شده آن را اعلام نموده، هنوز در حد مفهومی است اما NEC نام آن را ARmKeypad گذاشته. بر اساس نام و همینطور تصویری که منتشر شده، به سادگی می توان متوجه شد که این محصول نیز قرار نیست برای کاربران عادی مناسب باشد و بیشتر برای استفاده در محیط های کاری و کارخانه ها توسعه یافته؛ محصولی که با واقعیت افزوده نیز اذعام خواهد شد و می تواند مزایای تایپ کردن بدون استفاده از انگشتان را در اختیار کاربر این محصول قرار دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برای مثال کارکنانی که در بخش تعمیر و نگهداری از لوازم و دستگاه ها مشغول هستند، به همین شکل دیگر نیازی نخواهند داشت تا همواره یک لپ تاپ یا کیبورد فیزیکی را با خود حمل کنند و به راحتی می توانند با نگاهی به دست خود، کیبورد مجازی را فعال کرده و شروع به تایپ کردن نمایند.

کارکرد کیبورد مجازی با استفاده از تکنولوژی شناسایی تصویر به همراه یک عینک واقعیت افزوده و همچنین ساعت هوشمند خواهد بود که از سنسورهایی خاص بهره می برد. عینک، به کاربر اجازه می دهد که حروف و برخی اشکال مورد نیاز را روی دست خود به شکل هولوگرافیک مشاهده کند و سپس سنسورهایی که در ساعت هوشمند تعبیه شده اند، حرکت انگشت کاربر را با استفاده از لیزر دنبال کرده و کلیدهای مجازی که فشرده می شوند را به ثبت می رسانند.

همانگونه که در ابتدا برایتان گفتیم، ARmKeypad هنوز آماده ارسال به بازار نیست و در ابتدای مراحل تولید خود قرار دارد. با اینحال شرکت NEC عنوان نموده که آن را در سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد و این محصول، به قابلیت های ویژه ای مجهز خواهد شد که هنوز سخنی در مورد آنها به میان نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی