ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت امکان تشخیص احساسات فرد از روی عکس را به پروژه آکسفورد اضافه کرد

Project Oxford نام مجموعه ای از ابزارهای مایکروسافت است که توسعه دهندگان با استفاده از آنها می توانند قابلیت های پیشرفته مثل تشخیص چهره را برای اپلیکیشن های خود فراهم آورند. شرکت ساکن ردموند اکنون اعلام کرده قصد ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

Project Oxford نام مجموعه ای از ابزارهای مایکروسافت است که توسعه دهندگان با استفاده از آنها می توانند قابلیت های پیشرفته مثل تشخیص چهره را برای اپلیکیشن های خود فراهم آورند.

شرکت ساکن ردموند اکنون اعلام کرده قصد دارد با ارائه یک بروزرسانی امکانات جدیدی به این مجموعه اضافه کند تا توسعه دهندگان بتوانند از آنها برای مواردی مثل تشخیص صدا در محیط های بسیار شلوغ مثل استادیوم و خیابان، بررسی خودکار غلط های املایی در متن و حدف لرزش هنگام تصویربرداری استفاده نمایند.

این شرکت پیشتر هم قابلیت هایی مثل تشخیص سن و جنسیت یا دوقلو بودن افراد از روی عکس را فراهم کرده بود و حالا در بروزرسانی تازه، امکان تشخیص حالت روحی افراد را نیز به ابزارهای پروژه آکسفورد اضافه کرده است.

در ادامه این مطب با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت در زمره معدود شرکت هایی به شمار می رود که به پشتوانه دیتاسنترهای عظیم و بودجه بسیار زیاد خود، قادر است چنین پروژه هایی را انجام داده و امکانات یاد شده را در اختیار توسعه دهندگان کوچک قرار دهد.

برنامه نویس ها می توانند با استفاده از API پروژه آکسفورد قابلیت های ارائه شده را در نرم افزارهای خود مورد استفاده قرار دهند، برای مثال یک اپلیکیشن آیفون بسازند که تصاویر تلفن هوشمند کاربر را بر اساس احساسات اشخاص مرتب کند.

artboard 4

چنین قابلیتی حتی برای کسب و کارها هم سودمند است و شرکت ها برای مثال می توانند با استفاده از آن، تصاویر افراد پس از مشاهده آگهی های بازرگانی خود را بررسی کرده و به میزان اثر گذاری آنها پی ببرند.

در پایان لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت پروژه آکسفورد، می توانید تصویر خود را بارگذاری کرده و نسخه دموی قابلیت تشخیص احساسات از روی عکس را مورد آزمایش قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    حس ریا، تزویر، دروغ و... رو هم می‌تشخیصه؟ :D

  • sadegh
    sadegh | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    https://www.mymoustache.net
    اینم ببینید خیلی جالبه
    اندازه ی سیبیل رو در میاره!

  • Hesam
    Hesam | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    زنده باد مایکروسافت

مطالب پیشنهادی