ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آتش نشان های دبی به زودی با جت پک آتش را مهار خواهند کرد

آتش نشان های دبی در آینده نه چندان دور می توانند از جت های پوشیدنی برای مهار کردن آتش در ساختمان های بلند بهره بگیرند. این شهر گران قیمت را می توان به مهد آسمان ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

آتش نشان های دبی در آینده نه چندان دور می توانند از جت های پوشیدنی برای مهار کردن آتش در ساختمان های بلند بهره بگیرند. این شهر گران قیمت را می توان به مهد آسمان خراش ها تشبیه کرد زیرا مملو از ساختمان های بلندی است که در طول چند سال اخیر ساخته شده اند. در کنار طراحی و زیبایی، امنیت این ساختمان ها نیز اهمیت بسیاری دارد. همین امر موجب شده تا مسئولان این کشور، با کمپانی هواپیمایی مارتین برای خرید 20 جت پک (کوله پشتی پرتابی) و دو شبیه ساز آموزشی برای سازمان خدمات دفاع مدنی دبی (DSD) قرارداد منعقد کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته علی حسن المتوا، این جت پک ها برای امدادگران خریداری می شوند تا بتوانند در شرایط بحرانی بهترین و سریع ترین عملکرد امدادرسانی را ارائه دهند. به اعتقاد وی، این تکنولوژی پوشیدنی برای شهر دبی که دائم در حال توسعه است و هر روز به تعداد برج هایش افزوده می گردد، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

او همچنین اظهار داشته: «ما گاهی برای دستیابی به طبقات بالای برج ها با مشکلاتی مواجه هستیم. این جت پک ها می توانند بدون سختی به محل های دور از دسترس برسند و اطلاعاتی در مورد شرایط و موقعیت آنها کسب کنند. در همین راستا در نظر داریم آنها را به دوربین های عکاسی حرارتی نیز مجهز کنیم. این کوله پشتی های پرتابی برای آتش نشان ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا با بستن آنها به پشت خود به محل حادثه برسند و آتش را مهار کنند. این نخستین وظیفه ای است که برای آنها در نظر گرفته ایم اما بدون شک استفاده های دیگری نیز خواهند داشت.»

با توجه به تاریخچه این جت پک ها، نمونه های جدید چندان ظریف و کوچک نیستند. در ضمن، نمونه های ساخته شده توسط شرکت مارتین، از فن های دوقلو که موتور V4 دارند، بهره گرفته اند. مشخصات فنی این کوله های پرتابی نیز جالب است: آنها می توانند تا 915 متر ارتفاع را با سرعت 74 کیلومتر در ساعت پرواز کنند و محدوده ای میان 30 تا 50 کیلومتر یا حدود 30 دقیقه مسافت را طی کنند.

همانند دیگر محصولات صنعت جت پک، امکان تغییر برنامه زمانی و حتی قیمت این محصولات نیز وجود دارد اما در حال حاضر، قیمت 150 هزار دلار برای هر دستگاه تعیین شده.

این رقم برای مسئولان شهری که پلیس هایش سوار بوگاتی ویرون 1.5 میلیون دلاری یا One-77 استون مارتین 1.8 میلیون دلاری می شوند، چندان بالا نیست و خیلی راحت می توانند همان 20 دستگاهی که درخواست داده اند را خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    زر زر زیادی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی