ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت: «عوامل» هوشمندی نظیر کورتانا جایگزین مرورگرهای وب می شوند

ابتدا کامپیوترهای شخصی از راه رسیدند و سپس سر و کله مرورگرها پیدا شد. حالا ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت باور دارد که در مرحله بعدی، «عامل»ها به عرصه می آیند؛ شکلی از دستیارهای مجازی نظیر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ابتدا کامپیوترهای شخصی از راه رسیدند و سپس سر و کله مرورگرها پیدا شد. حالا ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت باور دارد که در مرحله بعدی، «عامل»ها به عرصه می آیند؛ شکلی از دستیارهای مجازی نظیر کورتانا که اپلیکیشن ها را روی تلفن های همراه و کامپیوترها تحت کنترل در می آورند.

او که در اجلاس O'Reilly Next: Economy سخن می گفت اظهار داشت: «از نظر من، هوش مصنوعی در حال اتفاق افتادن است. این نوعی از فناوری است که نمی توان از آن فاصله گرفت.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از نظر نادلا، موج جدید «عامل»ها یا همان سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر کورتانا یا سیری نحوه مرورکردن وب را متحول خواهند کرد.

مدیرعامل مایکروسافت اظهار داشت: کاری که انجام می شود همچنان همان مرور کردن خواهد بود منتها تفاوت دارد چراکه هر اپلیکیشنی فراخوانی نمی شود. در مقابل، اگر برای نمونه فردی سوال کند: آیا من باید امروز با خودم چتر ببرم؟ این خود «عامل» خواهد بود که موقعیت فرد را می داند و قادر است با بررسی وضعیت آب و هوا مشخص نماید که آیا باران خواهد بارید و در ادامه پاسخ بله یا خیر به شما بدهد.

از نظر نادلا، در آینده، مردمان زیادی وجود خواهند داشت که از «عوامل» خود حرف می زنند. نادلا گفت: عبارت Hey Cortana در فرهنگ واژگان من است و فراگیر کردن آن هدفم.

البته مایکروسافت اولین شرکتی نیست که باور دارد اینترفیس های کاربری در آینده دستخوش این تغییر می شوند و تعاملات افراد با کامپیوترها چنین شکلی می یابند. الکساندر لبرن کارشناس هوش مصنوعی فیسبوک و آدام چیر خالق اصلی سیری هم در ابتدای این رویداد با این گفته که چنین ابزارهایی برای خواص هستند، مخالفت کردند.

هر دوی این افراد تاکید داشتند که «دستیارهای صوتی» صرفا روش های جدیدی برای تعامل با کامپیوترها هستند. لبرن در این باره گفت: ابتدا کیبورد و ماوس برای این منظور ساخته شدند و در مرحله بعدی نوبت به کاربرد زبان طبیعی می رسد.

در هر حال دستیارهای مجازی طراحی شده اند تا همچون دستیارهای انسانی انجام امور را برای انسان ساده تر کرده و در زمان فرد صرفه جویی نمایند. آنها همچنین نحوه تعامل انسان با تلفن های همراه، ساعت یا کامپیوترها را هم دستخوش تغییر خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    سلام ... خیلی جالب بود
    ببخشید اینتر فیس به چه معنیه؟ ؟ معنیش رابط کاربری میشه ؟؟؟

مطالب پیشنهادی