ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سیستم عامل استیم ضعف های عمده ای در برابر ویندوز 10 دارد

استیم ماشین ها بالاخره عرضه شدند و حالا کاربران می توانند سیستمی مخصوص بازی با سیستم عاملی متفاوت برای خود داشته باشند اما همزمان، مایکروسافت با ارائه ویندوز 10، راهکارهای بسیاری پیش پای گیمرها قرار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

استیم ماشین ها بالاخره عرضه شدند و حالا کاربران می توانند سیستمی مخصوص بازی با سیستم عاملی متفاوت برای خود داشته باشند اما همزمان، مایکروسافت با ارائه ویندوز 10، راهکارهای بسیاری پیش پای گیمرها قرار داد تا این مهاجرت به سوی سیستم عامل استیم شکل نگیرد و براساس آخرین بنچمارک ها، ویندوز 10 تاکنون برنده میدان بوده است.

به گزارش Ars Technica، انتخاب سیستم عامل استیم به نسبت ویندوز 10 در بازی های سنگین گرافیکی چندان عاقلانه نیست و به مفهوم از دست دادن عملکرد دستگاه است. بازی هایی نظیر Metro: Last Light و Middle Earth: Shadows of Mordor که عناوین سنگین و خوش گرافیکی هستند در این تست حاضر بودند. حتی آن ها از بازی هایی که با موتور گرافیکی مخصوص والو هم ساخته شده استفاده کردند اما نتایج، برتری ویندوز 10 را نشان می دهد.

توسعه ی سیستم عامل استیم که پایه ی لینوکسی دارد، توسط توسعه دهندگان ادامه دارد و هنوز به مرحله اصلی نرسیدیم که ویندوز و استیم را در کنار یکدیگر قرار دهیم اما تا زمانی که این اتفاق رخ دهد، احتمالا بهتر باشد که ویندوز 10 خود را نگه دارید تا نهایت استفاده از سخت افزار را ببرید.

مسئله دیگری که چندی از توسعه دهندگان به آن اشاره کرده اند، ساخته شدن بازی ها براساس دایرکت اکس است. اگر یک بازی بر اساس این API مخصوص ویندوز ساخته شده باشد، اجرای آن روی لینوکس، به همان قدرت و کیفیت بسیار دشوار خواهد بود. برای مثال، Shadow of Mordor و Last Light تا 14.6 فریم بر ثانیه هم روی لینوکس افت داشته اند در حالی که میانگین فریم روی ویندوز 34.5 بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    خوبه رقابت ایجاد بشه این رقابت در نهایت به نفعه گیمرهاست. ولی به شخصه ویندوز رو ترجیح میدم.نمیدونم چرا :-)

  • sherlock tux
    sherlock tux | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    دیروز تو مقاله انگلیسی خوندم
    معلومه که با DX استیم ضعف خواهد داشت ، مقایسه لازم نیست
    برای همین Vulkan رو آوردن ، استیم با وولکان در مقابل12 DX درویندوز باید مقایسه اش کنن اون موقع است که نتیج جالبی بدست میاد نه مقایسه DX در لینوکس با DX در ویندوز!
    :-|

  • iron mann
    iron mann | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    کجایند لینوکسیهای پر ادعا؟!! :D

مطالب پیشنهادی