ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار جدولی که گفته می شود عملکرد چیپست های جدید در تست چند هسته ای را نشان می دهد

ظرف تنها یک هفته، سه چیپست موبایلی پیشرفته از سوی بازیگران مطرح این صنعت معرفی شدند: اگزینوس 8890 سامسونگ، اسنپدراگون 820 محصول کوالکام و کایرین 950 از هوآوی. کلیه خصوصیات تکنیکی این سه محصول حالا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

ظرف تنها یک هفته، سه چیپست موبایلی پیشرفته از سوی بازیگران مطرح این صنعت معرفی شدند: اگزینوس 8890 سامسونگ، اسنپدراگون 820 محصول کوالکام و کایرین 950 از هوآوی.

کلیه خصوصیات تکنیکی این سه محصول حالا دیگر منتشر شده اند و اکنون تنها مساله ای که برایمان اهمیت دارد عملکرد آنهاست. با در نظر داشتن همین امر، قصد داریم در ادامه توجه شما را به جدولی جلب نماییم که به تازگی منتشر شده و ادعا می شود که عملکرد این چیپست ها در تست های چند هسته ای را به تصویر می کشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جدولی که در ادامه می بینید نتایج عمکرد چیپست های تازه معرفی شده از سوی سامسونگ، هوآوی، مدیاتک (Helio X10) و کوالکام را نشان می دهد که با استفاده از ابزار تست Geekbencg در وضعیت چند هسته ای از آنها گرفته شده است.

آنطور که این جدول نشان می دهد، اگزینوس 8890 حجم بالایی از توان پردازشی در وضعیت چند هسته ای دارد. این چیپست هشت هسته ای که چهار هسته ای Cortex-A53 محصول ARM و چهار هسته M1 را در خود جای داده است با امتیاز 7400 در صدر لیست قرار دارد.

محض اطلاع شما باید بگوییم اگزینوس 7420 که در تلفن هوشمند گلکسی اس 6 قرار دارد در همین تست معمولا امتیاز 5000 یا کمی بیشتر را دریافت می کند.

soc-performance-chart-1

تراشه ای که بیشترین تعداد هسته را دارد یعنی Helio X10 مدیاتک با ده هسته نیز با ثبت امتیاز 6500 جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داده است. چیپست هشت هسته ای کایرین 950 نیز تنها 100 امتیاز کمتر از محصول مدیاتک به دست آورد و سوم شد.

پردازنده چهار هسته ای درون چیپست اسنپدراگون 820 هم ظاهرا نتوانسته امتیازی فراتر از 5300 را کسب کند و به دریافت رتبه چهارم جدول بسنده کرده است.

در تست های چند هسته ای، چیپ A9 اپل با تنها دو هسته عملکرد خوبی را از خود به نمایش نمی گذارد و در تست اخیر نیز توانست با ثبت امتیاز 4436 جایگاه آخر جدول را از آن خود کند.

هفته گذشته منبع انتشار دهنده همین جدول، چارتی را منتشر کرد که ادعا می شد به عملکرد این چیپست ها در وضعیت تک هسته ای مربوط باشد و در آن جدول، چیپ A9 اپل با ثبت بالاترین امتیاز در جایگاه نخست قرار داشت.

این چیپست ها بازیگران اصلی در بازار جهانی تلفن های همراه محسوب می شوند و به همین دلیل درز هرگونه اطلاعات و جزئیات تازه در مورد آنها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. اما تا زمانی که عملکرد این چیپست ها در دستگاه های موبایل با یکدیگر مقایسه نشود نمی توان در مورد قوت و یا ضعف آنها صحبت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Carrera
    Carrera | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    تصحیح کنید لطفا Helio x10 نیست که
    Helio x20 6797 10Core

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    عزیز گرامی مطمئن باش اطلاعات این جدول نموداری رسمی ژکبنچ که عملکرد چند هسته ای رو نشون میده صحیح هست, در مدرک قبلی ارائه شده توسط ژکبنچ که مدتی کوتاه قبل منتشر شد اکسینوسM1 یا همون8890 همین امتیاز فوق العاده بالای جدول عملکرد چند هسته ای را داشت, در این شکی نیس! که اکسینوسM1 قدرتمندترین چیپست پردازنده موبایلی پیش روی هست

  • moc
    moc | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    با این اوصاف امسال فاصله پرچمدار سامسونگ با بقیه اندرویدی ها از سال پیش هم بیشتر خواهد بود
    چون پارسال چیپست کوالکام آنچنان تفاوتی با اگزینوس نداشت فقط مشکل گرما بود ولی امسال خیلی ضعیفتر و در تست چند هسته ای حتی نسبت به 810 سال پیش خودش پیشرفتی آنچنانی نداشته و از مدیاتک و هواوی هم بشدت عقب افتاده
    بنظرم امسال اگه بقیه شرکت ها میخوان با سامسونگ رقابت کنن باید به سمت چیپست مدیاتک یا هواوی کوچ کنند

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    البته من به این جدول که در دیجیاتو در زمینه چند هسته ای منتشر شده شک ندارم شک ندارم منظورم جدول دیگری هس که در سایت ترنجی منتشر شد و در اون اپل A9 از اکسینوسM1 یا همون 8890 بالاتر بود ! این اکسینوس جدید در هر دو تست تو و چند هسته ای از اپل A9 و اپل A9X بالاتر بود طبق جدولی که ژکبنچ مدتی کوتاه قبل منتشر کرد

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    دوستان عزیز سپاسگذارمthan you خوشحالم که در فرمایشات شما مانند جاهای دیگه که بعضی ها توهین میکردن توهین دیده نمیشه و از همه مهم تر تعصب نیس ! یعنی اگه از سامسونگ تعریف میکنید هم زمان دارید از هوآوی هم تعریف میکنید و این باعث میشه از تخریب یکدیگر جلوگیری بشه و ارزش این سایت و گفتگوهای علمی بالابرود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی