ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

سرمایه گذاری روی خود، از هر سرمایه گذاری دیگری مهم تر است

بهترین سرمایه گذاری دنیا چیست؟ اگر قرار باشد راهنمایی شوید، باید گفت سرمایه گذاری روی ملک و املاک و بازار مسکن نیست. بازار بورس هم نیست. قطعاً استارتاپ دامادتان هم نمی تواند باشد. پاسخ این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بهترین سرمایه گذاری دنیا چیست؟ اگر قرار باشد راهنمایی شوید، باید گفت سرمایه گذاری روی ملک و املاک و بازار مسکن نیست. بازار بورس هم نیست. قطعاً استارتاپ دامادتان هم نمی تواند باشد. پاسخ این سؤال خود شما هستید.

با سرمایه گذاری روی مسکن می توان از لحاظ مالی ثروت زیادی به دست آورد. سرمایه گذاری صحیح و به موقع در بازار بورس و یا راه اندازی یک کسب و کار حساب شده نیز به همین ترتیب می توانند از لحاظ مادی منافع چشمگیری برایتان داشته باشند. اما اگر روی خودتان سرمایه گذاری نکرده باشید هیچ یک از اینها به دردتان نخواهند خورد. به این ترتیب بهتر است با معنای سرمایه گذاری روی خود بیشتر آشنا شویم و چهار راه برای این کار را از نظر بگذرانیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۱- همسر

همسر شما احتمالاً بیش از هر نیروی دیگری در این دنیا، در چگونه رقم خوردن آینده ی شما سهیم خواهد بود. اما واقعاً چقدر روی همسر خود سرمایه گذاری می کنید؟ بحث بر سر این نیست که پول نقد خود را در اختیار همسرتان قرار دهید (که البته گاهی اوقات می تواند گزینه ی هوشمندانه ای باشد)، صحبت بر سر سرمایه گذاری زمانی، احساسی و آزادی عمل شخصی است.

آیا تا به حال شده است که به جای آنچه خودتان می خواهید، روی آنچه همسرتان می خواهد سرمایه گذاری کرده باشید؟ آیا علاوه بر اهداف خودتان، به اهداف او در زندگی نیز به اندازه ی کافی اهمیت می دهید؟ به اندازه ی کافی مسافرت رفته اید؟ چقدر به همسرتان گفته اید که دوستش دارید؟

اگر می خواهید زندگی طولانی، موفق و شادی را تجربه کنید، سرمایه گذاری روی همسرتان را به هیچ وجه از یاد نبرید.

۲- دوستان

جمله ی معروفی هست که از جیم ران نقل می شود. این جمله می گوید «شما برایند پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها می گذرانید». پس بهتر است راجع به اینکه وقت خود را با چه کسانی می گذرانید بیشتر تأمل کنید. آیا اطرافیان شما از شما انسان بهتری می سازند یا برای جلوگیری از پیشرفتتان، از هیچ کاری دریغ نمی کنند؟

۳- کتابخانه

کتابی نیست که برای بهبود زندگی نتوان درسی از آن گرفت. این شامل کتاب های تخیلی و داستانی نیز می شود.

به همین دلیل است که مطالعه یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید روی خود انجام دهید. با این حال، بسیاری از کارآفرینان از این موضوع گله می کنند که سرشان بیش از اندازه شلوغ است و برای مطالعه وقت کافی ندارند. خود را درگیر این مغلطه نکنید. برای خرید کتاب سرمایه گذاری مالی و برای مطالعه ی آن سرمایه گذاری زمانی انجام دهید.

۴- سلامتی

اگر قرار باشد به حیات خود ادامه ندهید، همسر، دوستان و کتابخانه ی شما هیچ معنایی نخواهند داشت. به همین دلیل سلامتی شما سرمایه گذاری بی چون و چرایی است که باید هر روز به انجامش مقید باشید. در غیر این صورت با تبعات بی توجهی به این سرمایه گذاری روبرو خواهید شد.

برای رسیدگی به سلامت خود لازم نیست در دوی ماراتون شرکت کنید. تغییرات کوچکی هست که اگر هر روز به انجامشان مقید باشید می توانید حتی تا چندین سال به عمر خود بیفزایید. می توانید با تحرک بیشتر شروع کنید. پیاده روی روزانه می تواند نقش مهمی در سلامت شما داشته باشد.

خوردن مقادیر زیاد کربوهیدرات و قند را متوقف کنید و مصرف سبزیجات را افزایش دهید. زمانی را برای یادگیری روش های بهبود سلامتی از طریق رژیم غذایی اختصاص دهید و برای تهیه ی غذاهای سالم تر سرمایه گذاری کنید.

شما در انتهای زندگی خود از اقدام به این سرمایه گذاری به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. اما بهترین بخش کار این است که اگر در این چهار حوزه درست سرمایه گذاری کنید، باقی اهداف و سرمایه گذاری هایتان نیز به احتمال زیاد در جای درست خود قرار می گیرند. پس همین امروز سرمایه گذاری روی این موارد مهم را آغاز کنید و تا پایان عمر از مزایای بی همتای آن بهره مند شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • حسنعلی ابراهیمی سعید
    حسنعلی ابراهیمی سعید | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    بسیار جالب هست
    با اجازهء شما با درج لینگ این مطلب ، آن را در یکی از انجمنها ارسال داشتم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی