ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام به مسیر صحیح بازگشته است

چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۰ با هسته های ۶۴ بیتی Kryo در کنار پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۲۰ از راه رسیده است. در این سیستم-بر-چیپ همچنین می توان یک پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon 680 به همراه یک چیپ پردازش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۰ با هسته های ۶۴ بیتی Kryo در کنار پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۲۰ از راه رسیده است. در این سیستم-بر-چیپ همچنین می توان یک پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon 680 به همراه یک چیپ پردازش تصویر اختصاصی از سوی کوالکام به نام Spectra را در کنار یک مودم LTE بسیار پر سرعت یافت.

شرکت سازنده این چیپست خبر می دهد که اسنپدراگون ۸۲۰، می تواند مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد نسبت به نسل قبلی کاهش دهد در حالی که قدرت پردازشی آن دو برابر گشته. در واقع چهار هسته سفارشی شده Kryo که در نسخه جدید پرچمدار اسنپدراگون ها به کار گرفته شده اند می توانند قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به هسته های کورتکس A57 را به ارمغان آورند که در اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده شدند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کوالکام تعداد هسته ها را به نصف رسانده. در اسنپدراگون ۸۱۰، این شرکت ۸ هسته را قرار داده بود اما اکنون اسنپدراگون ۸۲۰ صرفا از ۴ هسته برخوردار است. این چیپست همچنین دو خوشه ای بوده و از ساختار big.LITTLE پشتیبانی به عمل می آورد. در واقع دو هسته قدرتمند Kryo می آیند تا وظایف سنگین را بر عهده گیرند و دو هسته کم مصرف Kryo نیز توسعه یافته اند تا همواره به موبایل در حالی که کار خاصی با آن ندارید، نیرو دهند.

این ها اطلاعاتی رسمی هستند که هفته پیش خود کوالکام در مراسم معرفی رسمی این چیپست گفته است. اطلاعاتی که حاوی پیامی مهم برای کاربران و فعالان این صنعت هستند.

کوالکام اکنون از هسته های کمتری استفاده کرده در حالی که کمپانی رقیب به نام مدیاتک، اخیرا به سمت توسعه چیپست هایی با پردازنده ده هسته ای و سه خوشه حرکت کرده است. شرکت آمریکایی اما با توسعه اسنپدراگون ۸۲۰ و قرار دادن ۴ هسته پردازشی در پردازنده آن، می خواهد بگوید که تعداد هسته های بالاتر، خبر از قدرت بیشتر نخواهند داد.

حتی به نظر می رسد که کوالکام سال پیش برای داشتن حضوری پر قدرت در جنگ های تبلیغاتی به سوی توسعه اسنپدراگون ۸۱۰ با هشت هسته پردازشی رفت.

این شرکت حالا دیگر قانع گشته که شمردن تعداد هسته ها برای بررسی قدرت یک چیپست، حتی دیگر از سوی کاربران عادی نیز قابل قبول نیست. در چند سال اخیر قدرت موبایل های هوشند فراتر از حد نیاز رفته و به نظر هم نمی رسد که این جنگ، به این زودی ها متوقف شود ولی شرکت ها متوجه شده اند که نیاز کاربران، قدرتی که نمی توانند آن را احساس کنند نیست، بلکه باید در مواردی دیگر بهبود حاصل نمایند؛ مواردی نظیر بالاتر رفتن سرعت مودم LTE.

آنچه اکنون مشخص است اینکه شرکت کوالکام به شکل غیر مستقیم راهی که پیشتر در آن قدم گذاشته را اشتباه پنداشته و اکنون دوباره تلاش می کند در مسیر صحیح گام بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SNA
    SNA | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    کوالکام دیگه مثل گذشته نمیتونه یکه تازی کنه چرا که رقبای قدرتمندی مثل اگزینوس سامسونگ و کیرین هوآوی و در میان رده ها مدیاتک بشدت در حال کار و نوآوری هستن و خصوصا اگزینوس های سامسونگ که بعد از سالها آزمون وخطا حال به بلوغی قابل قبول رسیدن و نمونه ی این بلوغ وجسارت رو در پرچم داران 2015 این شرکت مشاهده کردیم و نسل بعدی این رقیب قدرتمند 8890 قطعا حریفی سرسخت برای 820 خواهد بود.

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

      درود برشما عزیز , کوآلکوم همیشه عالی بوده و هس اما باید خدمتتون در ادامه فرمایش خودتون عرض کنم در کامل کردنش که: اکسینوس 8890 یا همون m1 حریف سرسخت برای اسنپدراگون820 نیس بلکه حریفی هس که اسنپدراگون820 رو به راحتی شکستش میده ! اما از ارزش کوآلکوم چیزی کم نمیشه

مطالب پیشنهادی