ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مزرعه داری به سبک ایرانی؛ معرفی بازی “فارمولر”

مزرعه داری سبک محبوبی از بازی هاست که تقریبا همگی یکی از عناوین مطرحش را تجربه کرده ایم؛ بازی های مشهوری مثل Hay Day و Farmville که در آنها باید مدیریت یک مزرعه زیبا و سرسبز را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مزرعه داری سبک محبوبی از بازی هاست که تقریبا همگی یکی از عناوین مطرحش را تجربه کرده ایم؛ بازی های مشهوری مثل Hay Day و Farmville که در آنها باید مدیریت یک مزرعه زیبا و سرسبز را در دست بگیرید، در آن کشت و زراعت کنید و به پرورش دام و طیورتان برسید.

محبوبیت بسیار بالای بازی های این سبک، باعث شده تا توسعه دهندگان ایرانی هم به فکر تولید نمونه های مشابه و البته ایرانیزه اش بیفتند. بازی "فارمولر" محصول استودیوی علم و گیم، جدیدترین تلاش بازیسازان ایرانی در سبک مزرعه داریست که تجربه مدیریت یک مزرعه را به سبک ایرانی برای گیمرها به ارمغان می آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

بر خلاف عناوین مزرعه داری خارجی که همگی به صورت آنلاین و ریل تایم هستند، فارمولر یک بازی آفلاین و مرحله ای است؛ چیزی تقریبا مشابه بازی انگری بردز که بسته مهارتتان در بازی می توانید بین یک تا سه ستاره بگیرید.

Farmuler 4

البته ایرادی هم به آفلاین بودن بازی وارد نیست، چرا که طراحی یک عنوان استراتژی ریل تایم همچون Hay Day نیازمند امکانات، سرورهای قدرتمند و هزینه های بالاست که متأسفانه در کشورمان تنها قشر به خصوصی به آنها دسترسی دارند.

داستان بازی یک قصه روتین ارباب و رعیتی است؛ کشاورزان دنیای فارمولر زحمت می کشند و سودهای کلان به جیب واسطه گرها سرازیر می شود. به همین خاطر دهقانان بازی با ایجاد یک اتحادیه تصمیم می گیرند که کلیه پروسه کاشت، داشت، برداشت و فروش را خودشان انجام دهند تا دیگر به دلال ها وابسته نباشند.

Farmuler 2

همانطور که گفتیم فارمولر یک بازی مرحله ای است که در هر مرحله کارهای مختلفی را باید انجام دهید؛ مثلا تعداد مشخصی محصول بکارید، ساختمان هایتان را ارتقا دهید یا در زمان تعیین شده محصولات خود را با وانت به بازار بفرستید.

فارمولر نخستین بازی مزرعه داریست که المان های ایرانی را در آن می بینید؛ از کشاورزان آذری، بختیاری و بوشهری گرفته تا محصولاتی مثل زعفران و نان بربری و لواشک. ساختمان هایی مثل قالیبافی و ماست بندی هم مواردی هستند که فقط می توانید در یک بازی ایرانی پیدا کنید.

Farmuler 3

بازی در مجموع 120 مرحله در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان دارد که در هر یک باید محصولات مناسب آن فصل را بکارید. هر چه در بازی پیشروی می کنید، مأموریت های هر مرحله بیشتر می شود و گرفتن امتیاز کامل سخت تر.

با این حال برای آسانی کار می توانید با خرج پول، واحدهای تولیدی تان را ارتقا دهید. اگر هم قصد این کار را نداشته باشید فارمولر به خوبی شما را مجبور به پرداخت درون برنامه ای می کند.

در مجموع تجربه فارمولر به عنوان یکی از پیشگامان بازی های مزرعه داری ایرانی، خالی از لطف نیست. اتمسفر و المان های ایرانی بازی واقعا جذابند، گیم پلی آن هم می تواند مدت کوتاهی در سرگرم کردنتان موفق باشد.

با این حال هیچ چیز به اندازه یک تجربه آنلاین و ریل تایم نمی تواند باعث جذابیت بازی های این چنینی شود؛ موردی که امیدواریم در محصولات آینده این استودیو و دیگر بازی سازان ایرانی شاهدش باشیم.

فارمولر

فارمولر

سازنده: علم‌وگیم قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 44.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ayat
    ayat | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    این بازی رو روی کامپیوترم میشه نصب کرد

  • محمود
    محمود | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    چه بازیه؟؟؟از بازی فارم فرنزی کپی برداری کردند.فقط اومدن فارسیش کردند

  • Ali
    Ali | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    کلا ازین سبک بازیها خوشم میاد. این بازی رو هم دانلود کردم، حال کردم باش

  • persian7
    persian7 | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    چه باحال :-)
    آفرین

  • sami
    sami | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    دلیل کم شدن نظر ها و بازدید کننده ها فکر کنم قالب غیر حرفه ای سایت باشه .

    طراحی رو کمی حرفه ای تر کنید

    • علی
      علی | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

      از وقتی قابلیت مثبت و منفی نظرات حذف شد نظراتم کم شد . اونجوری طرف اشتیاق داشت ببینه چند نفر تاییدش میکنن و یه سری کلن برای مثبت و منفی دادن میومدن !!

مطالب پیشنهادی