ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال همکاری LG با Intel برای ساخت چیپست Nuclun 2 قوت یافت

در گذشته ای نه چندان دور خبر دادیم که شرکت ال جی نیز به توسعه و ساخت چیپست های مجتمع برای استفاده در موبایل هایش علاقمند شده است. در آن زمان خبر رسید که کمپانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

در گذشته ای نه چندان دور خبر دادیم که شرکت ال جی نیز به توسعه و ساخت چیپست های مجتمع برای استفاده در موبایل هایش علاقمند شده است. در آن زمان خبر رسید که کمپانی کره ای تصمیم گرفته با شرکت اینتل برای ساخت چیپست Nuclun 2 همکاری نماید.

از سوی دیگر، کمپانی TSMC نیز یکی از بزرگان صنایع نیمه هادی در جهان به شمار می رود که مشتریان بنامی دارد. این کمپانی تایوانی چیپست آیفون جدید به نام A9 را به تولید انبوه رسانده بود که بهتر از A9 های به تولید رسیده توسط شرکت کره ای سامسونگ بودند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حالا TSMC نمونه اولیه چیپست Nuclun 2 را برای LG ساخته و به نظر می رسد این بار، سیستم-بر-چیپ کمپانی TSMC نتوانسته به پای نمونه ای که پیشتر از سوی اینتل توسعه پیدا کرده بود برسد. دلیل این موضوع این است که اینتل از فناوری ۱۴ نانومتری در تولید تراشه مورد بحث استفاده کرده اما TSMC هنوز هم از تکنولوژی ساخت این بخش به شکل ۱۶ نانومتری بهره می برد.

هر دو چیپست، بنچمارکی را گذرانده اند که گفته شده نمونه تولید شده به دست اینتل، توانسته در تست تک هسته ای به امتیاز ۱۹۸۰ و در تست چند هسته ای به امتیاز ۶۶۸۹ دست پیدا کند. نمونه اولیه تولید شده از سوی TSMC ولی در آزمایش تک هسته موفق به کسب امتیاز ۱۷۲۱ و در تست چند هسته ای توانسته رقم ۵۷۱۰ را به دست آورد.

به احتمال بسیار زیاد، اینتل سازنده چیپست بعدی شرکت ال جی خواهد خواهد بود و شایعاتی که پیشتر در این خصوص انتشار یافته بودند نیز خبر از همین همکاری می دادند. بر اساس خبرهای غیر رسمی گفته می شود که چیپست مجتمع Nuclun 2 از معماری big.LITTLE  پشتیبانی به عمل آورده و از دو نوع ساختار کورتکس A72 و A53 استفاده خواهد کرد که مشخصا می دانید دارای هسته هایی ۶۴ بیتی هستند.

به نظر می رسد که کمپانی کره ای LG، به زودی خبر همکاری اش با اینتل را به شکل رسمی منتشر خواهد کرد چرا که بر اساس اخبار غیر رسمی، دو کمپانی توانسته اند به توافقاتی دست پیدا کنند. باید در ادامه منتظر ماند و دید که چیپست Nuclun 2 چگونه می خواهد در برابر اسنپدراگون ۸۲۰ و نمونه جدید چیپست اگزینوس که سامسونگ در حال نهایی سازی آن است رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    اینتل کاراش باثباته کلا

  • سعید
    سعید | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    آخخخخخ همکاری این دوتا غول چی بشه...
    منتظرم ببینم

مطالب پیشنهادی