ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اکنون ۹۴ درصد از سود صنعت ساخت تلفن هوشمند را در اختیار دارد

بر اساس تازه ترین گزارش از سوی موسسه آماری «Canaccord Genuity»، اپل قادر به کسب ۹۴ درصد از سود موجود در بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ شده. ذکر این نکته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بر اساس تازه ترین گزارش از سوی موسسه آماری «Canaccord Genuity»، اپل قادر به کسب ۹۴ درصد از سود موجود در بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ شده. ذکر این نکته در اینجا لازم است که کسب چنین مقداری از سود در بازاری که بازیگران بسیاری دارد، برای اپل یک رکورد جدید است چرا که در مقطع زمانی مشابه در سال گذشته میلادی شرکت ساکن کوپرتینو قادر به کسب ۸۵ درصد سود کلی در بازار مورد بحث شده بود.

این آمار زمانی جالب تر می شود که بدانیم اپل، صرفا فروشنده ۱۵ درصد از تلفن های هوشمند به فروش رفته در سراسر جهان است. البته باید خاطر نشان کرد که میانگین قیمت آیفون در سال ۲۰۱۴ به ۶۲۰ دلار می رسید اما حالا افزایش داشته و به ۶۷۰ دلار رسیده. از طرف دیگر، حاشیه سود این شرکت برای فروش آیفون حدود ۳۷ درصد است و به همین دلیل، الزامی وجود ندارد که اپل برای کسب سود بیشتر، در بازی تعداد موبایل های فروش رفته حضور پر رنگی داشته باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر بزرگ ترین فروشنده موبایل در جهان، سامسونگ است که میانگین قیمت تلفن های همراهی که به فروش می رساند ۱۸۰ دلار است. به همین دلیل شرکت یاد شده باید تمرکز بیشتری بر فروش بالاتر خود داشته باشد.

بر اساس گزارش Canaccord Genuity، سامسونگ نیز در این میان قادر به کسب حدود ۱۱ درصد از سود جهانی فروش موبایل شده. این در حالیست که شرکت کره ای در روزگار طلایی خود یعنی سال ۲۰۱۳، به طور کلی ۴۲ درصد از سود فروش بازار موبایل را در اختیار خود داشت. در آن زمان، ۳۱.۹ درصد از موبایل هایی که به فروش می رسیدند، مهر سامسونگ روی آنها نقش بسته بود اما حالا این شرکت ۲۲ درصد از موبایل هایی که به فروش می رسند را به خود اختصاص داده است.

سایر تولید کننده و فروشندگان تلفن هوشمند نظیر مایکروسافت، موتورولا، بلک بری، لنوو، سونی، ال جی و اچ تی سی یا درآمد بسیار اندکی داشته اند یا به طور کلی زیان دهی را به ثبت رسانده اند. زیان های همین شرکت هاست که باعث شده سهم اپل و سامسونگ به بیش از ۱۰۰ درصد تجاوز کند.

Canaccord-w600

حال باید دید در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۶ شرایط به چه نحوی خواهد بود. اکنون اپل یک آیفون سری S را به بازار عرضه کرده که از لحاظ ظاهری، تفاوتی با نسل گذشته ندارد و این در حالیست که پرچمداران اندرویدی سال بعد به لطف اسنپدراگون ۸۲۰ می توانند از هر زمان دیگری قدرتمندتر و بهتر شوند. همین موضوع، نبردی بسیار جالب را رقم خواهد زد که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • BlackSoft
    BlackSoft | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    خوب اپل واقعا کارش خوبه
    هرچند محدویت هاش اذیت کننده میشه و قیمتش هم درست نیست
    ولی عالی انصافا
    امیدوارم ماکروسافت و بلک بری هم بیان بالا به شخصه خیلی خوشم میاد ازشون و انتخاب اولمه
    سامسونگ بیشتر مدل هاش منو یاده یخچال میندازه! ولی به نظزم بهترین باتزی و قیمت و داره

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    خوبه سونی یه بار تو other نیست:)

    • حسین
      حسین | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

      ???
      حال کردم با تظرت

  • SNA
    SNA | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    بنظر من خاص بودن اپل در سیستم عامل و سخت افزار همچنین انحصار این برند در این حوزه ها باعث جذب کاربران بیشتر ودر نتیجه سود رویایی این برند شده.سامسونگ باید سعی کنه قیمت پرچم دارهاش رو رقابتی تر کنه و سعی کنه گوشی های خاص تری تولید کنه گوشی هایی که دارای قابلیت های خاص و انحصاری باشن تا کاربر حس خاص بودن بهش القا شه مثل همین سری اج و نوت که اختصاصی هستن.سامسونگ این پتانسیل رو داره که بهترین باشه فقط لازمه اعتماد دراز مدت مصرف کننده ها رو به خودش بیشتر از قبل جلب کنه.

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    سامسونگ واقعا پتانسیل زیادی داره ولی مدیریت بدش به این روز انداخته
    من موبایلای اپل خوشم نمی اد ولی سامسونگ اشتباه زیاد میکنه

    • Asai
      Asai | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

      کدوم روز؟

    • آرش
      آرش | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

      قیمت بالای گوشیهای آیفون تاثیر زیادی رو این آمار داشته .

مطالب پیشنهادی