ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم توسعه «گوگل گلس» در حال ساخت ابزارهای پوشیدنی دیگری است

در ابتدای سال میلادی جاری، گوگل فروش نمونه توسعه دهنده از «گلس» را به افرادی که آنها را «جویندگان گلس» خطاب می کرد صرف نظر نمود و این پروژه را به شکل کلی به حالت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در ابتدای سال میلادی جاری، گوگل فروش نمونه توسعه دهنده از «گلس» را به افرادی که آنها را «جویندگان گلس» خطاب می کرد صرف نظر نمود و این پروژه را به شکل کلی به حالت تعلیق در آورد. مدتی بعد اما خبر رسید که یکی از طراحان ارشد اپل به نام «تونی فادل» [Tony Fadell] که توسعه «آیپاد» را نیز در کارنامه خود دارد و از طریق خریده شدن استارتاپش به نام Nest از سوی گوگل، به کمپانی ساکن مانتین ویو پیوسته بود، وظیفه توسعه نمونه دوم گلس را بر عهده گرفته است.

حالا اما وب سایت The Information خبر می دهد که تیم توسعه گوگل گلس چند ابزار پوشیدنی دیگر را در دست توسعه دارد که برخی از آنها از نمایشگر هم برخوردار هستند. تیمی که در موردش صحبت می کنیم در گوگل در بخشی کار می کنند که کنون با نام «Project Aura» شناخته می شود و منبع یاد شده خبر می دهد که حالا دست کم سه نوع گجت پوشیدنی از سوی این تیم در دست توسعه هستند.

یکی از این ابزارها، صرفا بر صدای کاربر تمرکز دارد. گفته نشده که این محصول چه تفاوتی با یک هدفون عادی یا هندزفری بلوتوث دارد اما در هر صورت ایده اولیه برای ساخت «گلس» هم این بود که بتوانید بدون نیاز به دست هایتان، از پردازش کامپیوتری استفاده کرده و با آن به تعامل بپردازید.

در این میان یکی دیگر از ابزار پوشیدنی، از یک نمایشگر برخودار است که گفته می شود سازمان ها را هدف خود قرار داده است. نمونه ای که بدون نمایشگر بوده و صرفا بر صدای کاربر اتکا کرده، بیشتر برای ورزشکاران توسعه پیدا نموده اما در مورد مدل سوم هنوز خبری در دست نیست. احتمال می رود که محصولات جدید در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به بازار برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی