ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک مجوز دسترسی جستجوی گوگل به اپلیکیشن موبایل خود را صادر کرد

اپلیکیشن های امروزی نسبت به گذشته بسیار پیشرفته شده اند و از پس کارهای متنوعی بر می آیند، به همین خاطر نیاز به استفاده از جستجوی گوگل روز به روز کم رنگ تر می شود. گوگل برای جلوگیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

اپلیکیشن های امروزی نسبت به گذشته بسیار پیشرفته شده اند و از پس کارهای متنوعی بر می آیند، به همین خاطر نیاز به استفاده از جستجوی گوگل روز به روز کم رنگ تر می شود. گوگل برای جلوگیری از این کار، سال گذشته قابلیتی تحت عنوان App Indexing را در اندروید معرفی کرد که با استفاده از آن می توان درون اپلیکیشن ها از موتور جستجوی گوگل بهره گرفت.

به کمک این قابلیت، کاربران می توانند با استفاده از جستجوی گوگل درون اپلیکیشن های دیگر به محتوای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. تا این لحظه، گوگل می توانست به جستجوی حساب های کاربری و برخی اطلاعات کاربران فیسبوک در نسخه تحت وب بپردازد. اما بنابر گزارش وال استریت ژورنال، فیسبوک از این لحظه مجوز دسترسی جستجوگر گوگل را برای اپلیکیشن موبایلش نیز صادر کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

این بدان معناست که از این پس کاربران تلفن های هوشمند، می توانند به جستجوی محتوایی همچون اطلاعات عمومی پروفایل کاربران از اپلیکیشن فیسبوک بپردازند. بنابر گفته یکی از مقامات فیسبوک، این نتایج جستجو به شکل یک لینک عمیق (Deep Link) به نمایش در می آیند که با کلیک روی هر یک، کاربر به قسمت مشخصی از اپلیکیشن فیسبوک راهنمایی خواهد شد.

البته گوگل تنها به اطلاعات عمومی کاربران فیسبوک دسترسی داشته و نمی تواند به جستجوی حساب های کاربری و صفحات خصوصی بپردازد. در هر صورت، با توجه به اینکه کاربران تلفن های هوشمند عمده وقت خود را پای اپلیکیشن ها سپری می کنند، پشتیبانی فیسبوک از جستجوی گوگل می تواند امتیاز بزرگی برای مالک نام تجاری اندروید محسوب شود.

البته شکی نیست که فیسبوک هم از این معامله سود خواهد برد؛ چرا که سران این کمپانی هدفی جز نگه داشتن کاربر در شبکه اجتماعی شان ندارند و همکاری با گوگل می تواند کمک بزرگی برای آنها در رسیدن به این هدف محسوب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی