ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لندن را از نگاه یک خودروی بدون راننده ببینید [تماشا کنید]

شاید برای شما هم جالب باشد ببینید ماشین های خودران و بدون راننده چگونه می توانند عابرین پیاده را تشخیص دهند یا پشت چراغ های راهنمایی توقف کنند. آیا منظره ای که آنها می بینند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

شاید برای شما هم جالب باشد ببینید ماشین های خودران و بدون راننده چگونه می توانند عابرین پیاده را تشخیص دهند یا پشت چراغ های راهنمایی توقف کنند. آیا منظره ای که آنها می بینند با آنچه انسان معمولی در پشت فرمان می بیند یکی است؟

برای درک بهتر این مسئله، دو نفر از معمارهای موسسه آرشیتکتی ScanLAB Projects، یک اسکنر لیزری را به ماشین هوندا CR-V نصب و با آن در خیابان های لندن رانندگی کردند. با اینکه این خودرو توسط انسان رانده می شد اما تجهیرات LIDAR (ردیاب نور) تصاویری همانند آنچه در ماشین های بدون راننده روی می دهد را ضبط کرده اند.

این دستگاه، همانند رادار یا سونار (ردیاب مخصوص زیر آب)، در هر مسیری لیزر می اندازد و سپس، زمان برخورد آن با نزدیک ترین سوژه و بازگشتش را اندازه گیری می کند. در آخر این زمان ها جمع آوری و آنالیز و دوباره جمع آوری می شوند تا  تصویرِ لحظه ایِ دقیقی از محیط اطراف به ماشین بدهد.

موسسه ScanLAB Projects در لندن از این روش برای خلق آثار هنری بهره می گیرد و تا کنون موزه ها و خطوط زیرزمینی مترو را به این روش اسکن نموده اند.

در ادامه ویدئوی این پروژه را می توانید مشاهده کنید و ببینید ماشین های خودران دنیای اطراف خود را چگونه می بینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی