ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا دل قصد دارد در تبلت ها و نوت بوک های سال آینده خود از اسکنرهای اثرانگشت حرارتی استفاده کند؟

نوت بوک ها و تبلت های تجاری و مستحکم دل که در سال 2016 میلادی به بازار عرضه می شوند همراه با اسکنرهای اثرانگشت پتنت شده یک شرکت نروژی به نام NEXT Biometrics خواهند بود. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

نوت بوک ها و تبلت های تجاری و مستحکم دل که در سال 2016 میلادی به بازار عرضه می شوند همراه با اسکنرهای اثرانگشت پتنت شده یک شرکت نروژی به نام NEXT Biometrics خواهند بود.

این کمپانی اعلام کرده که در نظر دارد دست کم 1.2 میلیون اسکنر اثر انگشت را در اختیار دل قرار دهد که برخلاف اسکنرهای اثر انگشت خازنی مورد استفاده توسط اغلب شرکت ها، برپایه تکنولوژی اسکن حرارتی کار می کنند.

این رویکرد یعنی اینکه اسکنرهای شرکت مذکور که دفتر اصلی اش هم در اسلو واقع شده اختلافات دمایی میان پستی ها و بلندی های اثرانگشت فرد را ثبت می کنند در حالی که اسکنرهای دیگر از سیگنال های مبتنی بر فرکانس های رادیویی بهره می گیرند و اختلافات این سیگنال ها میان خصوصیات انگشت را اندازه گیری می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هر دوی این تکنیک های به خدمت گرفته شده در حسگرها عملکردی در مقیاس پیکسل دارند اما کمپانی NEXT مدعی است که ابعاد یک حسگر و سطح امنیت ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند استدلالش هم این است که هرچه سطح یک حسگر وسیع تر باشد جزئیات بیشتری را از اثر انگشت کاربر دریافت می کند و هر چه تعداد نقاط تشخیصی در اثرانگشت بیشتر باشد، مبنا و پایه تشخیص نیز بهتر خواهد بود.

نکست در ادعاهای خود از حسگرهایی با ابعاد «کامل» سخن می گوید که سطحی به وسعت 11.9 در 16.9 میلیمتر معادل با 201 میلیمتر مربع را اندازه می گیرند.

در مقابل، اسکنرهای اثرانگشت در محصولات اپل و سامسونگ محدوده ای بین 30 الی 45 میلیمتر مربع را پوشش می دهند. چون تکنولوژی مورد استفاده توسط این شرکت نروژی با آنچه توسط کمپانی های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد فرق دارد، فرایند تولید آن نیز بی همتاست و هزینه های کمتری را در بر دارد. در نتیجه NEXT Biometrics اعلام کرده که حسگرهای تولیدی اش با کسری از هزینه محصولات رقیب قابل تولید هستند.

قیمت و اندازه دو فاکتور کلیدی محصولات Next هستند و آنطور که Tore Etholm-Idsøe مدیرعامل این شرکت اعلام کرده تست مقایسه ای اخیری که توسط دانشگاه مادرید انجام شده عملکرد این محصول را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که ابعاد عاملی کلیدی در عملکرد حسگرهاست.

وی در ادامه اینطور گفت: شرکت هایی که قصد دارند امنیت و راحتی نزدیک به صد درصد را در اختیار مشتریانشان قرار دهند نباید ابعاد اسکنرهای خود را کوچک نمایند و در عین حال لازم است که از ارائه حسگرهای سوایپی قدیمی هم خودداری نمایند.

لازم به ذکر است که حسگرهای این شرکت نروژی حدودا 70 درصد در قیاس با اسکنرهای اثرانگشت شرکت های رقیب با ابعاد مشابه ارزان تر هستند و به شرکت های سازنده نوت بوک و تبلت امکان می دهند با قیمتی معقول امنیت کاربرانشان را تامین نمایند.

قرار داد Next و دل در نوامبر سال گذشته منعقد شد و قرار براین بود که استفاده از این اسکنرها در محصولات واقعی از سه ماهه آخر امسال آغاز شود. تا به امروز 15000 عدد از این حسگرها در اختیار دل قرار گرفته و در ادامه مقدار ذکر شده در قرار داد به آن تحویل داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • البرز
    البرز | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    دل در حوزه تجهیزات صنعتی و نظامی فوق العاده قوی هست و از تکنولوژی های به روزی استفاده میکنه.
    به نظر من دوباره داره به روزهای اوجش بر میگرده و دوباره میتونه بازار ایران رو تسخیر کنه و از چنگ برندهای مزخرف چینی و آسیایی ( مثل لنوو، ایسوس و ...) در بیاره.

    • TicToc
      TicToc | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

      ایسوس مزخرف؟لنوو بده؟فعلا که لنوو داره خوب کار میکنه،ایسوس هم لب تاپ های خوبی میده.نشونش همین لب تاپ های گیمینگی که این اواخر داد،و قدرت فوق العاده ای داره

      • البرز
        البرز | ۳۰ آبان ۱۳۹۴

        به هر حال کلاس جهانی برندهایی آمریکایی با برندهای آسیایی خیلی فرق میکنه.
        ولی تو بازار ایران، با توجه به عدم حضور برندهای آمریکایی بصورت رسمی، برندهای اسیایی حسابی جا باز کردن واسه خودشون...

  • kmh
    kmh | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    از زمان نارنجی با این سایت بودم تا الان،
    این اولین نظرم بوده....
    جا داره از همین تریبون بگم :دیجیاتو این اواخر گند زده؛ مخصوصا ب بخش نظرات

    واقعا حیف

  • kmh
    kmh | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    چرا قصد دارد...؟

    چون دوست داره?

مطالب پیشنهادی