ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از فناوری BRITECELL برای دوربین های موبایل رونمایی به عمل آورد

سامسونگ ساعتی پیش در گردهمایی سرمایه گذارانش از برخی فناوری های جدید خود که قرار است در محصولات سال آینده مورد استفاده قرار گیرند پرده برداشت. در روز های گذشته ثبت نام تجاری BRITECELL موجب شده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

سامسونگ ساعتی پیش در گردهمایی سرمایه گذارانش از برخی فناوری های جدید خود که قرار است در محصولات سال آینده مورد استفاده قرار گیرند پرده برداشت.

در روز های گذشته ثبت نام تجاری BRITECELL موجب شده بود این شایعه شکل بگیرد که شرکت کره ای قصد دارد از این فناوری در حسگر دوربین گلکسی S7 استفاده کند، موردی که هرچند سامسونگ آن را تایید نکرد، اما با رونمایی از حسگر جدید، به معرفی ویژگی های آن پرداخت.

پیش از این شایع شده بود حسگر دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ از پیکسل های بزرگتری برخوردار است، موردی که در این مراسم خلاف آن مشخص شد، چرا که حسگر BRITECELL از پیکسل های ۱ میکرونی بهره می برد.

سامسونگ می گوید چنین اقدامی به کاهش ۱۷ درصدی وزن ماژول دوربین منجر شده و این در حالی است که پیکسل های حسگر جدید، می توانند به اندازه نمونه های بزرگتر ۱.۱۲ میکرونی نور جذب کنند. شرکت کره ای علاوه بر این می گوید استفاده از فناوری BRITECELL امکان ثبت تصاویر با رنگ های طبیعی تر را در شرایط کم نور فراهم خواهد آورد.

از دیگر ویژگی های این حسگر جدید نیز می توان به فناوری WDR هوشمند سامسونگ اشاره کرد که به لطف آن تصاویر با جزئیات بیشتری ثبت شده و PDAF یا فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز فوکوس سریع تر و دقیق تر را امکان پذیر می کند.

هرچند سامسونگ در مورد زمان استفاده از این فناوری در محصولات خود اطلاع رسانی نکرده است، اما می توان گفت گلکسی S7 به احتمال قوی نخستین تلفن هوشمندی خواهد بود که به همراه حسگر BRITECELL عرضه می گردد.

در صورت تحقق این موضوع سامسونگ می تواند کیفیت عکاسی پرچمداران خود را افزایش داده و در این زمینه به رقیبی هرچه جدی تر برای اپل، LG و سونی تبدیل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mohammad3861
    mohammad3861 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    اسلام علیکم یا شایعات الذی تکون محققا ??? مدیونین اگه فک کنین امسال کنکور دارما

  • Mahdiiii
    Mahdiiii | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    شتر در خواب بیند پنبه دانه....

  • Asai
    Asai | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    اره تو دوربین ی امتیاز از سونی عقب افتاده باید دوباره سونیو بشونه سر جاش

    • احسان
      احسان | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

      عزیزم اون لیستی که شما میبینی برا dxomark از برتبه ی50 به بالا40 تاش ساخته سونی هستن:/ تازه اون بررسی خام هست، که با ابزار های فوق پیشرفته انجام میشه!سونی هم در زمینه ی دوربین حرفه ای برترین شده هم در زمینه ی دوربین موبایل و در زمینه ی لنز هم دومین هست(بعد از زایس)!سامسونگ بخش دوربین حرفه ایشو تعطیل کرد!از طرفی سونی رو بشونه سرجاش؟؟جناب نویسنده حالا تولید بشه حتماً رقیب نمیشه که اینجور نوشتید،شاید رقیب بشه شایدم خرابی به بار بیاره!

      • 7.62mm
        7.62mm | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

        "سونی هم در زمینه ی دوربین حرفه ای برترین شده هم در زمینه ی دوربین موبایل و در زمینه ی لنز هم دومین هست(بعد از زایس)!"
        شما واسه این سه تا ادعای عجیب منبعی هم داری ارائه کنی؟؟
        در زمینه دوربین حرفه ای که سر و کار دارم عددی نیست بین حرفه ای ها!!

مطالب پیشنهادی