ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت ردیابی چشم اپل
تکنولوژی

ثبت پتنتی تازه از اپل برای نمایش اعلان‌ها بر اساس مسیر نگاه کاربر

مدت‌ هاست که می دانیم اپل روی ارتقای نحوه تعامل کاربران با محصولاتش تمرکز کرده است، و هر از چند گاهی خبری از ثبت پتنتی تازه در همین راستا به گوش می‌ رسد. در اوایل سال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

مدت‌ هاست که می دانیم اپل روی ارتقای نحوه تعامل کاربران با محصولاتش تمرکز کرده است، و هر از چند گاهی خبری از ثبت پتنتی تازه در همین راستا به گوش می‌ رسد. در اوایل سال 2015 بود که این شرکت پتنتی را با همین مضمون به ثبت رساند. در آن پتنت روشی برای ردیابی نگاه کاربر معرفی شده بود که او را قادر می ساخت با حرکت چشم بسیاری از کارها را در گجت خود کنترل کند.

حالا بعد از گذشت چند ماه اپل پتنت تازه ای را به ثبت رسانده که باز هم تمرکز آن روی ردیابی مسیر نگاه کاربر، و این بار برای نمایش موثر اعلان ها است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر طبق مستندات ارائه شده در این پتنت، بسیار پیش می آید که شخص متوجه برخی اعلان‌ ها در گجت خود نشود، چرا که در زمان نمایش آن، نگاهش به نقطه ای دیگر از صفحه نمایش بوده و اعلان نقش بسته در بالای تصویر را از دست داده است. محققان این شرکت راهکاری برای حل چنین مشکلی ارائه داده‌ اند.

راهکار این پتنت «تاخیر در نمایش اعلان تا افتادن نگاه کاربر به نقطه مناسب نمایش آن» است. یعنی اطلاعیه مورد نظر تنها زمانی به تصویر کشیده می‌ شود که شخص به نقطه‌ ای خاص نگاه کند.

تصور کنید در حال نوشتن یک پیام در نرم‌افزار iMessage هستید و در این حال یک کلمه را اشتباه تایپ می کنید. نرم افزار این اشتباه را به شما متذکر می شود و کلمه درست را پیشنهاد می دهد، اما شما درگیر نوشتن باقی متن هستید و بسیار احتمال دارد که متوجه اخطار مورد نظر نشده باشید. با استفاده از این فناوری، پیام اصلاح اشتباه تایپی فقط زمانی نشان داده می شود که مثلاً نگاه شما روی همان کلمه‌ی اشتباه باشد.

باید این را در نظر بگیریم که همیشه ثبت یک پتنت، به معنی استفاده قطعی از آن نیست. در سالیان گذشته هزاران پتنت توسط شرکت های مختلف به ثبت رسیده اند که تا به امروز نمودی در محصولات تولیدی آن ها نداشته اند. باید دید که این تکنولوژی راه خود را به ابزارهای مبتنی بر iOS باز خواهد کرد یا نه؟

لازم به ذکر است که شیوه ردیابی چشم برای کنترل ابزارها چند سال قبل از این در برخی موبایل ها و تبلت های اندرویدی به کار رفته است. شرکت سامسونگ را می توان یکی از پیشگامان در این زمینه به حساب آورد. قابلیت‌هایی مثل Smart Stay (روشن ماندن صفحه نمایش مادامی که کاربر به آن خیره شده باشد) و Smart Pause (توقف پخش فیلم در صورت برداشتن نگاه از روی صفحه نمایش) از جمله‌ی ویژگی های مبتنی بر این روش هستند که مدت هاست در محصولات سامسونگ وجود دارند.

روش‌های تعامل بدون لمس هر روز در حال پیشرفت هستند. چه از لحاظ تنوع کاربری و چه از لحاظ دقت در تشخیص. حال باید دید با افزوده شدن چنین قابلیت هایی به محصولات اپل، و وجود دستیار صوتی قدرتمندی چون سیری، آیا در آینده شاهد این خواهیم بود که دیگر نیاز نباشد برای استفاده از آیفون یا آیپد خود آن ها را در دست بگیریم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amin
    amin | ۳۰ آبان ۱۳۹۴

    خخخخ همون چیزی که رو s4بود

  • shadow
    shadow | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    تا دلت بخواد انواع اقسام پتنت ها دیدم..... کو عمل؟؟؟؟

  • کامران
    کامران | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    جالبه

    • کامران
      کامران | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

      چون 3c تاچ ندارع اوب نیست

مطالب پیشنهادی