ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [24 الی 30 آبان]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بررسی بازی Fallout 4؛ جنگ هیچ گاه تغییر نمی کند

fco1

سرانجام یکی از مورد انتظار ترین بازی های امسال یعنی Fallout 4 عرضه شد تا عشاق عناوین نقش آفرینی و ساخته های استودیوهای بازی سازی بتسدا را برای صدها ساعت در محیط فرا آخرالزمانی خود غرق کند.

اما آیا بتسدا توانسته در اولین عنوان نسل هشتمی خود موفق عمل کند و هواداران پر شمار فال آوت را راضی نگه دارد؟ و از آن مهم تر، توانسته فضای لازم برای علاقه مند ساختن بازیکنان جدید و گسترش جامعه طرفداران اش را مهیا سازد؟

نسخه های ابتدایی فال آوت که ادامه ی معنوی سری Wasteland شناخته می شدند، در حقیقت عنوانی RPG تاکتیکال با دوربین ایزومتریک و فضای آخرالزمانی خاص و منحصر به فرد بودند که همواره از بهترین های ژانر خود به شمار می رفتند. اما اوضاع برای این سری پس از خریداری شدنش توسط شرکت Bethesda، سازنده ای که با سری The Elder Scrolls مطرح بود، کمی متفاوت گشت.

آیا این به معنی افت این سری بود؟

سومین عنوان اصلی این سری یعنی فال آوت 3، بعد از ده سال از نسخه دوم عرضه شد و نه تنها اکثر منتقدان و بازیکنان آن را به عنوان برترین بازی سال معرفی کردند، بلکه تغییرات بنیادی در ساختار فال آوت هم به مزاق شان خوش آمد. تبدیل شدن فال آوت به یک عنوان RPG اول/سوم شخص با ساختاری مشابه TES، شروع عصر جدیدی برای فال آوت و ژانر RPG بود.

همین موضوع هم سبب شده تا بسیاری از فال آوت 4، انتظار انقلاب دیگری را داشته باشند. اما فال آوت 4، آیا او هم توانسته مانند پدرش انقلاب کند؟ ایا توانسته آن جنبشی که فال آوت سه 7 سال قبل ایجاد کرد را ایجاد کند؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 3؛ امیدهای واهی

black_ops_art1

پیش از این بارها گفته ام و باز هم لازم است که اشاره شود: عرضه سالانه بازی های ویدیویی، کار راحتی نیست و تنها ناشران معدودی وجود دارند که می توانند از پس مخارج چنین امری بر آیند؛ ناشرانی که شاید مهم ترین آن ها یوبی سافت، الکترونیک آرتز و صد البته، اکتیویژن باشند. ناشرانی که معمولا مشتریان خود را به مثابه گونی های بزرگ با علامت دلار می بینند و هیچ چیز دیگری برایشان اهمیت ندارد.

اما در میان تمام ناشران مطرح بازی های ویدیویی، اکتیویژن سابقه ای طولانی در ساخت عناوین سالانه و بی کیفیت دارد و به چنان تبحری در این امر دست یافته که بازی هایش در مدت زمانی کمتر از سه روز، به فروش 550 میلیون دلاری دست می یابند.

در روزگاری نه چندان دور و نه چندان نزدیک، سری بازی کال آو دیوتی، به عنوان پرچمدار بازی های شوتر اول شخص شناخته می شد و بدون شک، لیاقت چنین مقامی را داشت. داستان پردازی بی نظیر، گیم پلی خارق العاده و گرافیک حیرت انگیز، سبب می شد که کال آو دیوتی به عنوانی درجه یک تبدیل شده و انتخاب اول هر گیمری باشد. در آن زمان ها، کال آو دیوتی در عرض کمتر از یک هفته، فروش کل فیلم آواتار را پشت سر می گذاشت و به حق، لیاقت چنین موفقیتی را داشت.

اما زمانه عوض می شود؛ دیگر نه کال آو دیوتی همان کال آو دیوتی سابق است و نه اکتیویژن همان اکتیویژن سابق. عنوانی که می توانست تا سالیان متمادی در خاطر گیمرها باقی بماند، به دست مایه ای برای کسب سود تبدیل شد و آنقدر این روند ادامه پیدا خواهد کرد تا مدیران اکتیویژن بالاخره به معنای واقعی کلمه، پولشان از پارو بالا رود.

نسخه سوم سری بازی بلک آپس، تنها امید من به فرنچایز کال آو دیوتی به شمار می رفت و تصور می کردم که استودیوی Treyarch بتواند بعد از سه سال، تغییری بنیادین و حیاتی در آن ایجاد کند. اما هر روز که از عرضه آخرین نسخه سه گانه Modern Warfare می گذرد، بیش تر پی می برم که کال آو دیوتی، به تاریخ پیوسته است.

البته منظورم از لحاظ فیزیکی نیست؛ چرا که مشخصا هر سال نسخه ای جدید از بازی عرضه می شود و بعید به نظر می رسد که تا 10-20 سال آینده این روند متوقف شود. منظورم از کال آو دیوتی، همان بازی بی نظیری است که می توانست با لحظاتی چون لحظه کشته شدن گوست یا قتل عام مردم توسط ماکاروف در فرودگاه، عواطفی چون ناراحتی و تنفر را در من بر بیانگیزد. حرفم را باور کنید: این بازی هر چیزی است به جز کال آو دیوتی.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Game of Thrones؛ همه مردان باید بمیرند

GoTCover

همه ما خاطراتی بد از بازی های ساخته شده براساس فیلم های معروف داریم و می توانیم مثال های بی شماری بزنیم از عناوینی که صرفا با یدک کشیدن نام فرنچایزهای معروف، عرضه شدند و به شکلی مفتضحانه شکست خوردند. اما همیشه و همه جا استثنائاتی نیز وجود دارد.

داستان های اقتباسی هم معمولا به همین شکل هستند و تفاوتی وجود ندارد. اما استودیوی Telltale روندی متفاوت در پیش گرفت و همین روند، به موفقیت آن ها در مدتی بسیار کوتاه کمک کرد. این استودیوی خوش نام (که البته به آرامی اعتبار خود را از بین می برد) با دو بازی The Walking Dead و The Wolf Among Us ثابت کرد که مهارتی بی نظیر در تصویر کردن داستان های محبوب دارد.

در همین حال و در چند سال اخیر، سری کتاب های «نغمه ای از آتش و یخ» به انتشار رسید که البته بیش تر ما، آن را با نام «بازی تاج و تخت» یا همان Game of Thrones می شناسیم. مجموعه کتابی فوق العاده از جورج آر. آر. مارتین که خیلی زود به دست مایه ای برای ساخت سریال بی نظیر Game of Thrones از سوی شبکه HBO شد.

بازی تاج و تخت، روند موفقیت را خیلی زودتر از عناوین مشابه مانند ارباب حلقه ها و یا هری پاتر طی کرد. سریال شبکه HBO به قدری در میان مردم جهان محبوب شد که حالا بازی تاج و تخت به یک فرنچایز گران قیمت تبدیل شده و هر کسی سعی می کند که محصولی در ارتباط با آن ارائه دهد. با توجه به همین، بعید نبود که کمپانی Telltale هم وارد ماجرا شود و بخواهد سودی کسب کند.

اما آیا بازی Game of Thrones صرفا براساس یک فیلم موفقیت آمیز ساخته و به خودی خود ارزش ندارد و یا توانسته از زیر سایه سنگین سریال درآمده و به عنوانی با ماهیت جداگانه تبدیل شود؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

گزارش دیجیاتو از رویداد Game TrigUp

IMG_2785

تیرماه امسال، مرکز نوآوری و فناوری فناپ، اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهی تریگ آپ نمود تا با ارائه آموزش و حمایت از تیم های مستعد و توانمند، در شکل گیری استارتاپ های موفق ایرانی نقشی داشته باشد.

تقریبا یک ماه از شروع ثبت ایده ها در Trigup.com می گذرد و با این حال، طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ، نقی پورفر، تا هفته گذشته 136 ایده وارد سامانه شده اند.

اما به عنوان یکی از فعالیت های سازمان شتابدهی تریگ آپ، آخر هفته گذشته، رویدادی با نام Game Trigup برگزار شد که طی آن، علاقه مندان به ساخت بازی می توانستند ایده خود را مطرح کرده و طی سه روز به ثمر رسانند.

مجموعا از میان 38 ایده مطرح شده، 10 تیم با 10 ایده انتخاب شدند تا کار خود را آغاز نموده و طی رقابتی نفس گیر، به ساخت محتوایی بپردازند که شاید به سرانجام رساندن آن علاقه و اشتیاقی وصف ناشدنی بخواهد.

در جریان این رویداد، کارگاه هایی برگزار شد که عمده ی شرکت کنندگان رویداد در آن ها حاضر شدند و به پای بحث های تخصصی نشستند. 23 مربی نیز در جریان سه روز این رویداد، دوشادوش شرکت کنندگان به هدایت و راهنمایی پرداختند.

نکته قابل توجه، حضور 25 درصدی بانوان در رویدادی کاملا مرتبط با ویدیوگیم است که از نگاه عموم جامعه، یک کسب و کار و سرگرمی مردانه محسوب می شود. این آمار نشان می دهد که شمار قابل توجهی از بانوان نیز آماده ارائه ایده ها و هنر خود در قالب بازی های ویدیویی هستند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

رازهای موفقیت در بخش آنلاین Halo 5: Guardians

cov1

اگر اخبار و حواشی Halo 5 را دنبال کرده باشید، حتما متوجه Mode جدید Warzone شده اید، مودی که دو تیم 12 نفره، در حالی که ماموریت هایی در سراسر مپ انجام می دهند با هم و در مقابل دشمنانی که با هوش مصنوعی کنترل می شوند، به رقابت می پردازند.

برای برنده شدن در Warzone، همکاری تیمی اهمیت ویژه ای دارد و اکتفا به مهارت فردی کافی نیست. همچنین باید ساختار Warzone را به خوبی بشناسید یا بدانید در زمان مناسب، به کدام ماموریت ها بیشتر توجه کنید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بروز رسانی Battle of Shadow and Light برای هیلو 5 عرضه شد؛ نگاهی بر عملکرد سیستم REQ

cover

یکی از استراتژی های جالب توجه مایکروسافت و تیم 343Industries برای راضی نگه داشتن بازیکن های هیلو 5، عرضه محتویات جدید به صورت رایگان است. طبق اعلام قبلی 343، قرار بوده که پس از عرضه هیلو 5، در چند نوبت محتویات و آپدیت های مجانی برای آن عرضه شود و خوشبختانه طبق وعده ها، آپدیت بزرگ Battle of Shadow and Light چندی پیش عرضه شد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

قابلیت تغییر عملکرد دکمه های کنترلر، به کنسول اکس باکس وان افزوده شد

elite-3000-18

هفته گذشته، آپدیت جدید Experience برای دارندگان کنسول اکس باکس وان منتشر شد و قابلیت های متعددی با خود به ارمغان آورد. آپدیت جدید، سبب گشت که عملکرد دستگاه سریع تر و حرکت در داشبورد راحت تر شود؛ هم چنین، قابلیت Backward Compatibility نیز به دستگاه افزوده شد که به گیمرها اجازه می دهد تا بازی های اکس باکس 360 را روی اکس باکس وان اجرا کنند.

اما در کنار همه این ها، لری هیرب، که با لقب Major Nelson نیز شناخته می شود، روز گذشته از طرف مایکروسافت اعلام کرد که گزینه های جدیدی برای تغییر کارکرد دکمه های کنترلر افزوده شده و از این پس، گیمرها می توانند آن ها را به دلخواه تغییر دهند.

کنترلرهای استاندارد امروزی، این قابلیت را دارند که چیدمان عملکرد دکمه هایشان از نو طراحی شود. برای مثال، اگر از کنترلرهای پلی استیشن ژاپنی استفاده کرده باشید، می دانید که دکمه دایره به جای ضربدر، نقش «دکمه تایید» را ایفا می کند. به همین شکل، می توانید جای دکمه های A و B را در کنترلر اکس باکس وان نیز تغییر دهید.

اما کنترلر الیت 150 دلاری مایکروسافت، قابلیت های بسیار بیش تری نیز دارد. هیرب می گوید که کاربران می توانند به طور کل، عملکرد برخی از دکمه های کنترلر را به طور کل از کار بیندازند تا از برخورد تصادفی انگشتان با آن ها، جلوگیری به عمل آید. یا برای می توان از یک دکمه یا تریگر یا پدال، برای چند عملکرد مختلف بهره برد.

elite_controller_table_ver5-rgb

گزینه تغییر عملکرد دکمه های کنترلر، در منوی تنظیمات داشبورد کنسول اکس باکس 360 قرار داشت، اما به دلایلی نامشخص از کنسول اکس باکس وان در هنگام عرضه حدف شد. بنابراین، اضافه شدن قابلیت جدید تغییر عملکردهای دکمه کنترلر، می تواند برای آن دسته از گیمرهایی که می خواهند به شکلی متفاوت بازی کنند، خبری خوش باشد. برای مثال عده ای تمایل دارند که جای دو دکمه تریگر را با یک دیگر عوض کنند و یا به صورت واژگون (Invert) از آنالوگ کنسول استفاده کنند.

پس، از این به بعد دیگر مجبور به گشت و گذار در منوی تنظیمات هر یک از بازی ها نخواهید (البته اگر از چنین گزینه ای پشتیبانی کنند) و می توانید تنظیمات دلخواه تان را به صورت کلی روی دستگاه اعمال کنید و در تک تک بازی ها از آن لذت ببرید.

چارت فروش هفتگی بازی های انگلیس منتشر شد؛ و باز هم فال آوت 4

630x

همان طور که می شد پیش بینی کرد، بازی Fallout 4 [بررسی دیجیاتو] توانست رتبه اول جدول فروش کشور انگلیس را فتح کند و سومین عرضه بزرگ امسال را رقم زند. فال اوت 4 که توانست بیش از نیمی از واحدهای خود را روی کنسول پلی استیشن 4 به فروش برساند، بسیار بهتر از نسخه قبلی، یعنی Fallout: New Vegas، ظاهر شد و فروش هفته اول آن را تا 213 درصد افزایش داد.

در سوی دیگر، بازی Call of Duty: Black Ops 3 برخلاف فروش فوق العاده ای که در روزهای نخست کسب کرد، تنها یک هفته در رتبه اول جدول باقی ماند و بعد از عرضه فال اوت 4، یک رده پایین رفت. بازی فیفا 16 نیز هم چنان می تازد و در رده سوم جدول این هفته قرار گرفت؛ شکی نیست که فروش فیفا 16 تا مدت های طولانی ادامه خواهد یافت.

در همین حال، بازی انحصاری زمانی کنسول های اکس باکس، یعنی Rise of the Tomb Raider، در جایگاه چهارم قرار گرفت و فروشی منطقی را برای مایکروسافت به ارمغان آورد. البته به گزارش وب سایت NeoGAF، فروش بازی Rise of the Tomb Raider به مراتب از نسخه قبلی که به صورت مولتی پلتفرم عرضه شد، پایین تر است. چنین مسئله ای چندان دور از ذهن نبود و احتمالا تا زمان عرضه بازی روی پی سی و پلی استیشن 4، همین روند حفظ شود. جدول فروش این هفته انگلیس به شرح زیر است:

  1. Fallout 4
  2. Call of Duty: Black Ops III
  3. FIFA 16
  4. Rise of the Tomb Raider
  5. Minecraft: Story Mode
  6. Need for Speed
  7. Football Manager 2016
  8. LEGO Dimensions
  9. Assassin's Creed Syndicate
  10. Halo 5: Guardians

بقیه جدول فروش هفتگی انگلیس، توسط بازی های آشنای فتح شد که در هفته های گذشته نیز شاهدشان بودیم. سه بازی Minecraft Story Mode، Need For Speed و Assassin’s Creed Syndicate هم در جایگاه پنجم، ششم و نهم قرار گرفتند. در این میان، بازی هیلو 5 خیلی زودتر از آنچه تصور می شد به جایگاه دهم سقوط کرد و بعید نیست که بزودی از جدول ده بازی برتر حذف شود.

لازم به ذکر است که هفته آینده، بازی مورد انتظار کمپانی الکترونیک آرتز، یعنی Star Wars: Battlefront عرضه خواهد شد و احتمالا جدول را تا حدی دگرگون خواهد کرد.

الکترونیک آرتز روی عنوانی مشابه به Assassin's Creed کار می کند

jaderaymond

جید ریموند، مدیر با سابقه و خوش فکر سابق یوبیسافت، حالا برای الکترونیک آرتز کار می کند. اواخر سال پیش، ریموند و پس از پایان پروژه هایش، شرکت فرانسوی یوبیسافت را به مقصد تاسیس استودیویی جدید ترک کرد. چند ماه بعد، وی به الکترونیک آرتز ملحق شد.

اولین هدف استودیوی تازه تاسیس شده ریموند با نام Motive، کمک به Visceral Games و امی هنیگ، برای ساخت بازی استار وارز است. هنوز اطلاعاتی در ارتباط با این عنوان هم منتشر نشده و کسی نمی داند که داستان سرایان قرار است چه اتفاقاتی را در بستر جنگ ستاره ای برای مان تعریف کنند.

اگرچه الکترونیک آرتز در زمینه ساخت بازی های اکشن و اکشن-ماجراجویی بسیار قدرتمند عمل کرده، اما هیچگاه GTA یا Assassin's Creed خود را نداشته. دنیایی باز، با داستانی غنی و بخش چند نفره آنلاین. بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک آرتز در این مورد می گوید که ما هیچ گاه وارد ساخت بازی های این ژانر نشده بودیم اما حالا با استخدام جید ریموند، فضا برای توسعه ی یک بازی جدید در سبک اوپن-ورلد یا جهان باز ایجاد شده و در استودیوی Motive ساخت آن آغاز گشته است.

ریموند روی توسعه و ساخت چند عنوان ابتدایی از سری Assassin's Creed نقش داشت و یکی از دلایل موفقیت این سری را می توان حضور وی عنوان کرد. همچنین، وی مسئول توسعه آخرین نسخه از Splinter Cell نیز بود اما حالا در استودیوی Motive چه قرار است رخ دهد؟ هنوز مشخص نیست.

نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازی سال The Game Awards 2015 مشخص شدند

TheGameAwards2015Logo-747x309-ds1-670x277-constrain1

سال گذشته، جف کیلی برای اولین بار The Game Awards را برگزار کرد تا به نوعی جای خالی اسکار در صنعت بازی های ویدیویی را پر کند. مراسم امسال نیز در مقیاسی بزرگ تر و با هیاهویی بیشتر قرار است در تاریخ 13 آذر برگزار شده و بهترین های امسال از نگاه منتقدین و خبرنگاران انتخاب شوند.

همانند هر مراسم دیگری، هیئت ژوری لیست منتخبین خود را چند هفته پیش از برپایی مراسم منتشر نمودند تا بحث و جدل ها بالا بگیرد. در این میان، نام دو بازی The Witcher 3: Wild Hunt و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بسیار دیده می شود و پس از آن Fallout 4 و چند عنوان ارزشمند دیگر. اگرچه سری Call of Duty و Assassin’s Creed فروشی میلیونی دارند اما دیگر نباید انتظار داشته باشیم که از اهمیت بالایی میان منتقدین برخوردار باشند.

نکته قابل توجه دیگر، عدم حضور Batman: Arkham Knight در میان پنج بازی برتر امسال است. مشکلات نسخه پی سی دامن گیر آخرین ساخته ی استودیو RockSteady شد و در حالی که بازی روی کنسول ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود، سیاست گذاری های اشتباه Warner Brothers، تمام زحمات را بر باد داد.

با وجود تلاش های بسیار مایکروسافت، هیچ یک از عناوین انحصاری اکس باکس وان نیز در میان 5 بازی برتر دیده نمی شوند اما نینتندو و سونی، هر کدام یک انحصاری کنسولی در این میان دارند.

برای مشاهده لیست نامزدها کلیک کنید.

رکوردشکنی های Fallout 4 ادامه دارد؛ درآمد 750 میلیون دلاری تنها در یک روز

Fallout-4-Wanderer-trailer

Fallout 4 هفته پیش منتشر شد و عرضه آن با موفقیتی بزرگ برای Bethesda همراه بود. این کمپانی برای پاسخگویی کامل به درخواست مردم، در روز اول عرضه 12 میلیون نسخه از Fallout 4 را وارد بازار کرد و مجموعا 750 میلیون دلار کسب نمود.

علاوه بر فروش فیزیکی، Fallout 4 در استورهای مجازی نیز بسیار عالی عمل کرده است. گزارش شده که در روز اول، فقط یک میلیون نفر این بازی را روی استیم انجام داده اند اما هنوز آمار اکس باکس لایو و پلی استیشن نتوورک در دسترس نیست.

بتسدا در مورد میزان فروش بازی در روز اول سخنی به میان نیاورده و 12 میلیون نسخه ای که به بازار فرستاده شده، لزوما فروخته نشده است. مسلما به زودی 12 میلیون نسخه بازی فروخته خواهد شد و 750 میلیون دلار نیز به رقم درآمد بتسدا تبدیل خواهد شد اما این که چند روز این مسئله به طول انجامد مسئله دیگری است. اکتیویژن نیز طی یک آخر هفته، رقمی 500 میلیون دلاری از فروش Black Ops III کسب نمود.

بتسدا می گوید که بسیاری از خرده فروشی ها در سراسر جهان به تمایل شدید بازیکنان برای خرید Fallout 4 اشاره کرده اند و این بازی بیشترین میزان پیش خرید امسال را از آن خود کرده است. نکته قابل توجه دیگر، فروش سریع Pip-Boy Edition است. بتسدا مدعی شده که Pip-Boy Edition، سریع ترین فروش نسخه کلکسیونی بازی ها در طول تاریخ را از آن خود کرده.

میزان فروش Fallout 4 در روز اول، از هر بازی دیگری طی سال 2015 بیشتر بوده و احتمالا آخرین ساخته بتسدا، پرفروش ترین بازی امسال لقب خواهد گرفت. در مقایسه ای ساده، بتسدا 7 میلیون از بازی پیشین خود، اسکایریم را در 48 ساعت ابتدایی به بازار عرضه کرد که 3.5 میلیون واحد آن فروخته شدند. فروش جهانی بازی تا ژانویه 2014 به 20 میلیون رسید. انتظار می رود که Fallout 4 با اختلافی شدید موفق به پشت سر گذاشتن اسکایریم شود.

اکتیویژن بیش از نیم میلیارد دلار طی یک هفته از فروش Black Ops III به دست آورد

Call-of-Duty®_-Black-Ops-III-Multiplayer-Beta_20150819022341-ds1-670x377-constrain

هفته پیش، Call of Duty: Black Ops 3 منتشر شد و طی چند روزی که از انتشار آن می گذرد، موفق شده تا یک بار دیگر سهامداران اکتیویژن را راضی نگه دارد. مقامات این کمپانی می گویند طی سه روز ابتدایی که از عرضه بازی گذشته، Black Ops 3 بیش از 500 میلیون دلار فروش داشته است.

میلیون ها بازیکن در سراسر جهان، بیشتر از 75 میلیون ساعت را طی این سه روز به انجام بازی آنلاین پرداختند. میزان فروش دیجیتالی بازی نیز به نسبت Call of Duty قبلی نیز تقریبا دو برابر شده است که از میل بالای بازیکنان به انجام بازی های دیجیتالی حکایت دارد.

در مورد میزان فروش نسخه فیزیکی آمار دقیقی ارائه نشده و مسئولین کمپانی به رشد قابل توجه نسبت به دو سال گذشته خبر داده اند. اکتیویژن می گوید نسخه پلی استیشن 4، پرفروش ترین نسخه دیجیتالی در روز اول عرضه است و طبق گزارش توییچ، Black Ops 3 بیشترین میزان استریم و تماشا را در میان تمام بازی های سال 2015 داشته.

علاوه بر ثبت موفقیت های عمده در غرب، اکتیویژن بازار شرق را هم تمام و کمال در اختیار گرفته. ورژن پلی استیشن 4 این بازی با فروشی نزدیک به 150 هزار نسخه، رتبه اول چارت Media Create ژاپن را به دست آورده و ورژن اکس باکس وان با فروش 21 هزار نسخه ای در رتبه سوم است. در مجموع، اکتیویژن اتوانسته 164 هزار و 716 واحد Black Ops 3 را در کشور ژاپن به فروش برساند.

Call of Duty: Black Ops 3 هم اکنون روی پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، اکس باکس وان و اکس باکس 360 در دسترس است.

آپدیت بزرگ بعدی اکس باکس وان سه ماه دیگر عرضه می شود

xbox-one-console1-ds1-670x443-constrain

چندی پیش بالاخره بزرگ ترین آپدیت تاریخ اکس باکس وان هم انتشار یافت و رابط کاربری کنسول به طور کل تغییر کرد. اما براساس برنامه ریزی ماهانه، احتمالا شما هم انتظار عرضه یک ویژگی جدید را طی ماه آینده داشته اید اما باید به شما بگوییم که منتظر نمانید.

در آخرین قسمت از پادکست میجر نلسون، مایک یابرا، یکی از مدیران برند اکس باکس و مسئول ارائه آپدیت های کنسول مسیر راه تیم خود را بیان داشت. یابرا می گوید آپدیت های ماهانه ادامه می یابد اما تا فوریه سال آینده، تمرکز روی بهتر کردن رابط کاربری جدید است.

دسامبر امسال و ژانویه سال اینده، مشکلات داشبورد جدید برطرف خواهد شد و بازی های بیشتری به مجموعه عناوین قابل بازی اکس باکس 360 روی اکس باکس وان اضافه می شود. به نظر تصمیم درستی می رسد، چرا که انبوهی از کاربران، حالا تصمیم به خرید کنسول گرفته اند و انتظار دارند بهترین تجربه را کسب کنند، نه اینکه مدام درگیر باگ ها و مشکلات ابتدایی شوند.

فیل اسپنسر پیش از این در مورد اضافه شدن تغییرات جدید در اوایل سال 2016 خبر داده بود. آپدیت ماه نوامبر اکس باکس وان با حجم 1.2 گیگابایت، به بیان بسیاری، نه تنها بزرگ ترین آپدیت اکس باکس وان تاکنون، بلکه بزرگترین آپدیت تاریخ کنسول های بازی از لحاظ تغییر محتوا بوده است.

سیستم عامل استیم ضعف های عمده ای در برابر ویندوز 10 دارد

steam_machine-600x337

استیم ماشین ها بالاخره عرضه شدند و حالا کاربران می توانند سیستمی مخصوص بازی با سیستم عاملی متفاوت برای خود داشته باشند اما همزمان، مایکروسافت با ارائه ویندوز 10، راهکارهای بسیاری پیش پای گیمرها قرار داد تا این مهاجرت به سوی سیستم عامل استیم شکل نگیرد و براساس آخرین بنچمارک ها، ویندوز 10 تاکنون برنده میدان بوده است.

به گزارش Ars Technica، انتخاب سیستم عامل استیم به نسبت ویندوز 10 در بازی های سنگین گرافیکی چندان عاقلانه نیست و به مفهوم از دست دادن عملکرد دستگاه است. بازی هایی نظیر Metro: Last Light و Middle Earth: Shadows of Mordor که عناوین سنگین و خوش گرافیکی هستند در این تست حاضر بودند. حتی آن ها از بازی هایی که با موتور گرافیکی مخصوص والو هم ساخته شده استفاده کردند اما نتایج، برتری ویندوز 10 را نشان می دهد.

توسعه ی سیستم عامل استیم که پایه ی لینوکسی دارد، توسط توسعه دهندگان ادامه دارد و هنوز به مرحله اصلی نرسیدیم که ویندوز و استیم را در کنار یکدیگر قرار دهیم اما تا زمانی که این اتفاق رخ دهد، احتمالا بهتر باشد که ویندوز 10 خود را نگه دارید تا نهایت استفاده از سخت افزار را ببرید.

مسئله دیگری که چندی از توسعه دهندگان به آن اشاره کرده اند، ساخته شدن بازی ها براساس دایرکت اکس است. اگر یک بازی بر اساس این API مخصوص ویندوز ساخته شده باشد، اجرای آن روی لینوکس، به همان قدرت و کیفیت بسیار دشوار خواهد بود. برای مثال، Shadow of Mordor و Last Light تا 14.6 فریم بر ثانیه هم روی لینوکس افت داشته اند در حالی که میانگین فریم روی ویندوز 34.5 بوده است.

سونی به ادعای استفاده داعش از پلی استیشن 4 واکنش نشان داد

PS41

در هفته ای که گذشت، پاریس روزهای خون باری را پشت سر گذاشت. طی حملات تروریستی گروه داعش، ده ها نفر جان خود را از دست دادند و وحشت را پیش از فرا رسیدن سال میلادی جدید برای اروپایی ها هدیه بردند.

منشا این حملات به حومه بروکسل، پایتخت بلژیک باز می گشت و نظامیان بلژیکی طی یورش به یکی از پناهگاه های داعش، موفق به یافتن کنسول پلی استیشن 4 شدند. پس از این اتفاق، جان جمبون، وزیر امور داخلی دولت فدرال بلژیک صراحتا اعلام کرد که کنترل ارتباطات روی پلی استیشن 4 حتی از واتس اپ هم دشوارتر است. وی می گوید نه تنها برای سرویس های اطلاعاتی ما، بلکه برای سرویس های جهانی هم کنترل روی ارتباطات صورت پذیرفته از طریق پلی استیشن 4 بسیار دشوار است.

تیتر اول این روزهای نشریات و رسانه ها اشاره ای هر چند کوچک به علاقمندی تروریست ها به استفاده از پلی استیشن 4 داشت. حتی وبسایت Politico ویدیویی منتشر کرد تحت عنوان «چرا تروریست ها عاشق پلی استیشن 4 هستند؟» و این روند ادامه یافت تا اینکه سونی بالاخره واکنشی جدی به این مسئله نشان داد.

در پاسخ به جمبون، سونی می گوید پلی استیشن 4 ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد اما ویژگی های ارتباطی کنسول، همانند دیگر دستگاه های مدرن است. سخنگوی این کمپانی در پاسخ به یوروگیمر گفت: «این مسئله، پتانسیل مورد سوء استفاده قرار گرفتن دستگاه را بالا می برد. با این حال، ما مسئولیت خود را برای حفاظت از کاربران شدیدا جدی می گیریم و مصریم که فعالیت های توهین آمیز، مشکوک و غیر قانونی را گزارش کنیم.»

براساس این ادعا، سونی هرگاه متوجه اتفاقی غیر طبیعی شود، سریعا مسئولین مربوط به ماجرا را از این ارتباطات مطلع خواهد کرد. پرسش اینجاست که آیا به عنوان یک کمپانی سرگرمی، سونی می تواند کنترلی کامل روی فعالیت های تروریستی داعش و دیگر گروه ها داشته باشد؟

فروش دیجیتالی Fallout 4 در سه روز اول نزدیک به 2 میلیون واحد برآورد شده است

Fallout-Shelter1

هفته گذشته، پس از سال ها انتظار، نسخه بعدی از سری Fallout منتشر شد تا طرفداران بازی های نقش آفرینی بتسدا، شاهد دستپخت جدید این شرکت باشند. برخلاف سال های پیشین که شاهد رکوردشکنی عناوینی چون Call of Duty و Assassin's Creed بودیم، امسال نوبت به Fallout 4 رسیده تا با تکان دادن آمار و ارقام، ما را شگفت زده کند.

کمپانی SuperData که به واسطه ارائه ارقام دقیق فروش و تحلیل های خود در حوزه بازی های ویدیویی شهرت دارد، در گزارشی، فروش 1.87 میلیون نسخه ای Fallout 4 را در سه روز اول، آن هم فقط به صورت دیجیتالی تایید نمود.

گفته می شود که از این میزان، 1.2 میلیون واحد فقط از طریق استیم و روی پی سی فروش رفته، در حالی که 650 الی 670 هزار واحد باقی مانده، سهم پلی استیشن نتوورک و اکس باکس لایو بوده است.

در مجموع، فروش دیجیتالی این عنوان در سه روز اول، بالغ بر 100 میلیون دلار (66 میلیون پوند) برای بتسدا برآورد شده است. از سوی دیگر، این کمپانی با فرستادن 12 میلیون نسخه فیزیکی از بازی به بازار در روز اول، 750 میلیون دلار درآمدزایی داشته است. Fallout 4 در تاریخ 10 نوامبر برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر شد.

الکترونیک آرتز: فروش پلی استیشن 4 و اکس باکس وان تا انتهای 2015 به بیش از 50 میلیون می رسد

xbox-one-vs-ps4-970-80-ds1-670x377-constrain1

براساس پیش بینی و ادعای بلیک یورگنسن، مدیر امور مالی الکترونیک آرتز، میزان فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، روی یکدیگر تا انتهای سال جاری میلادی به 50 الی 51 میلیون واحد می رسد.

وی در کنفرانس جهانی فناوری UBS گفت: «مشخصا، کنسول ها از آنچه که همه انتظار داشتند سریع تر فروش رفتند. از منظر سرعت، ما نسبت به نسل پیش جلوتر هستیم، منتظریم ببینیم که تا انتهای امسال، فروش کنسول ها به 50 الی 51 میلیون واحد برسد. طبیعتا، به خاطر هدیه ها، بیشترین میزان فروش کنسول ها در سه ماهه انتهایی سال صورت می پذیرد.»

پلی استیشن 4 با 29.4 میلیون واحد فروش، در رتبه اول پرطرفدارترین کنسول دنیا قرار دارد اما ماه گذشته، مایکروسافت با ارائه محتوایی قدرتمند روی کنسول خود توانست اکس باکس وان را حداقل برای یک ماه، بالاتر از کنسول سونی قرار دهد. اما با این وجود، مایکروسافت میلی به اعلام آمار فروش کنسول خود ندارد.

به بیان یورگنسن، آنچه باعث می شود کنسول ها فروشی موفق داشته باشند، باندل های نرم افزار محوری است که برای فصل تعطیلات معرفی می شود. مایکروسافت ماه گذشته چندین باندل مختلف برای بازی هایی نظیر Rise of the Tomb Raider، هیلو 5 و فال آوت 4 معرفی کرد و از سویی دیگر هم سونی با باندل کالکشن آنچارتد و استار وارز جدید بازار را حسابی داغ کرده بود.

این باندل ها هر کدام 350 دلار قیمت دارند که با یک بازی رایگان (عمدتا دیجیتالی) همراه می شوند. یورگنسن می گوید به جای پرداخت 350 دلار و دریافت یک کنسول بدون هیچ بازی، خریداران ترجیح می دهند این باندل ها را داشته باشند.

در جریان کنفرانس از یورگنسن پرسش شد که آیا کنسول ها سال آینده کاهش قیمت خواهند خورد یا خیر، اما وی پاسخی برای آن نداشت. با این حال، او به تولید کنسول هایی با ظرفیت بیشتر هاردهای داخلی اشاره کرد که در پی این اتفاق، قطعا کاهش قیمتی هر چند جزئی را شاهد خواهیم بود، همانند کاهش قیمت مدل های 500 گیگابایتی نسبت به یک ترابایتی.

از نگاه یورگنسن، جا برای پیشرفت این کنسول ها بسیار است و هنوز حتی به نقطه اوج نسل هشتم هم نرسیده ایم. برای مقایسه، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 روی یکدیگر (بدون احتساب فروش 100 میلیون واحدی Wii)، بیش از 160 میلیون واحد فروش داشتند. حالا که سرعت فروش کنسول ها نسبت به نسل پیش بیشتر شده، پس رسیدن به این نقطه دور از انتظار نیست.

یورگنسن از بازی های جذاب امسال نیز می گوید. از نظر وی، عناوینی که امسال برای اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر می شوند از هر زمان دیگری جذاب تر هستند، چرا که توسعه دهندگان در حال رسیدن به هسته قدرت کنسول ها هستند: «قدرت کنسول های جدید فوق العاده است. من فکر می کنم که تولیدکنندگان تازه شروع به یافتن این قدرت کرده اند. سال اول، آن ها در حال آزمون و خطا بودند اما حالا داریم چیزهایی را می بینیم، خصوصا پاییز و زمستان امسال، نرم افزارهایی که قدرت پردازشی کنسول ها را نشان می دهند.»

وی از فروش الکترونیک آرتز هم صحبت هایی به میان آورد. با توجه به تغییر ساختار کمپانی و سیاست های اجرایی، حالا بسته های الحاقی برای این کمپانی سود بسیاری را به همراه دارند که این مسئله اوایل نسل هفتم چندان به چشم نمی رسید.

همچنین، فروش دیجیتالی بازی ها حالا 20 درصد از فروش الکترونیک آرتز روی پلی استیشن و اکس باکس وان را شکل می دهند اما این رقم برای نسل پیش صرفا 5 درصد بود. کمپانی انتظار دارد تا طی 3 الی 4 سال آینده 40 درصد از فروش بازی ها به صورت دیجیتالی باشد. یورگنسن می گوید حاشیه سود فروش بازی های دیجیتالی تقریبا دو برابر بازی های فیزیکی است اما الکترونیک آرتز همچنان ارتباط قدرتمند خود را با فروشگاه هایی نظیر گیم استاپ، والمارت و تارگت برای فروش فیزیکی حفظ خواهد کرد.

بازی Deus Ex: Mankind Divided به مدت شش ماه تاخیر خورد

DeusExCover-ds1-670x454-constrain

بنابر اعلام رسمی استودیوی ایداس مونترال، نسخه دنباله بازی Deus Ex: Human Revolution که قرار بود در تاریخ 23 فوریه با عنوان Mankind Divided عرضه شود، با تاخیری شش ماهه مواجه شده و گیمرها باید مدت بیشتری منتظر آن بمانند. به گفته دیوید آنفوسی، مدیر استودیوی ایداس مونترال، تاخیر مورد بحث این امکان را به سازندگان می دهد که بازی را تا جای ممکن ارتقا داده و بهترین تجربه ممکن برای گیمرها به ارمغان آورده شود.

دیوید آنفوسی در بلاگ رسمی بازی نوشت که آن ها نسبت به کار خود اشتیاق بسیار دارند و به آن می بالند؛ اما طبق بررسی و تست های انجام شده، بازی Mankind Divided به زمان بیشتری برای توسعه نیاز دارد تا استانداردهای مورد نظر استودیوی سازنده فراهم شود.

آنفوسی ضمن عذرخواهی از طرفداران، خاطر نشان کرد که ساخت نسخه جدید سری بازی Deus Ex، مسئولیتی سنگین روی دوش سازندگان انداخته است و آن ها نمی خواهند که به هیچ وجه، کیفیت عنوان نهایی را به خطر بیندازند. نسخه قبلی بازی، توانست نظر بسیاری از منتقدین و گیمرها را به خود جلب کند و به میانگین نمره 90 در وب سایت متاکریتیک دست یافت.

وقایع داستانی Deus Ex: Mankind Divided، در سال 2029 و دو سال بعد از اتفاقات نسخه قبلی روی می دهند و گیمر در نقش کاراکتری نیمه انسان-نیمه ماشین به نام آدام ینسن قرار می گیرد. Mankind Divided در تاریخ 23 آگوست 2016 (برابر با 3 شهریور 1395) برای پلتفرم های پی سی، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

حالا می توانید تصویر پس زمینه ویژه ای برای اکس باکس وان خود طراحی کنید

nxoe-theming-template-ds1-670x377-constrain

اگر اکس باکس وان داشته باشید، حتما طی هفته اخیر کنسول خود را به داشبورد جدید مجهز کرده اید. رابط کاربری جدید کنسول به طور کل تغییر کرده و ظاهری جدید به خود گرفته است. علاوه بر تغییرات ظاهری، گشت و گذار در محیط کنسول بسیار سرعت بخشیده و کاربران در مدت زمان کمتری می توانند به نواحی مختلف سرک بکشند.

ساخت تصویر پس زمینه، یکی از قابلیت هایی است که پیش از آپدیت 1.2 گیگابایتی هفته اخیر در دسترس کاربران بود و حالا مایکروسافت با ارائه ابزارهایی، این فرآیند را برای کاربران ساده تر کرده است.

Larry Hryb، ملقب به میجر نلسون در وبسایت خود قالب آماده دسکتاپی تازه ای منتشر کرده که کاربران با استفاده از آن می توانند بکگراندهای مخصوص خودشان را بسازند. این قالب فوتوشاپی آماده، قابلیت ویرایش شدن را دارد و هر کاربری می تواند آن را با سلیقه خود تغییر بدهد.

می توانید با کلیک روی این لینک، تمپلت فوتوشاپ را دانلود نموده و سپس با اعمال تغییرات، آن را به رابط کاربری اکس باکس خود بیاورید. برای مثال، در تصویر فوق، نمایی از نبرد اسپارتان ها در Halo 5: Guardians را مشاهده می کنید که روی آن، قسمت های مختلف داشبورد کنسول قرار می گیرد.

هر تصویر 1920 در 1080 می تواند جایگاه عکس پس زمینه را پر کند اما اگر می خواهید با جزئیات بیشتری آموزش را دنبال کنید، به این قسمت مراجعه نمایید.

کمپانی DeNA اطلاعات بیشتری از اولین بازی موبایل نینتندو به اشتراک می گذارد

mij50tzpzdymsbcz9d5v-ds1-670x377-constrain

در جلسه چینش استراتژی اخیر نینتندو، شیوه تعامل کمپانی با DeNA مشخص گشت و اطلاعات بیشتری از Miitomo، اولین بازی نینتندو برای تلفن های همراه منتشر شد. Miitomo یک سرویس ارتباط محور خواهد بود که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از Miiهای خود (کاراکترهای مجازی نینتندو) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در حالی که این محیط مجازی، دقیقا آن چیزی نیست که گیمرها از نینتندو طلب می کنند اما باید در نظر داشته باشیم که Miitomo اولین بازی از چند عنوان پیش رو است. کاربران در یک فضای سه بعدی به گشت و گذار می پردازند و با یکدیگر صحبت می کنند، اما چگونه و چطور؟ هیچ جزئیاتی از گیم پلی آن مشخص نیست. هفته پیش نیز DeNA اعلام کرده بود که تمامی بازی های موبایل نینتندو به صورت رایگان عرضه می شوند.

در این جلسه اعلام شد که تمامی متودهای کسب درآمد مورد بررسی قرار گرفته است. حتی آن ها در نظر داشته اند تا بازی ها را به صورت پولی عرضه کنند اما در نهایت نتیجه این شده که باید کسب درآمد درون گیم پلی صورت پذیرد و در عوض بازی به رایگان در اختیار همه باشد.

قرار بر این است که Miitomo در بیش از 100 کشور عرضه شود و قشر گسترده ای از کاربران را درگیر خود کند. مسلما تعداد کثیری از این کاربران، حتی یکی از کنسول های نینتندو را هم ندارند و صرفا از طریق این پل ارتباطی با محصولات این شرکت ژاپنی بیشتر آشنا می شوند.

کمپانی DeNA می گوید که همکاری شان با نینتندو تاریخ اتمام ندارد و امیدوارند در آینده موفق شوند تا در مقیاسی بزرگ تر با یکدیگر کار کنند. Miitomo در ماه مارس سال آینده عرضه می شود.

مایکل پکتر: کنسول جدید نینتندو بدون پشتیبانی دیگر کمپانی ها محکوم به شکست است

super_mario_maker_e3_2015_6

تحلیلگران معتقدند که کنسول جدید نینتندو اگر نتواند رضایت ناشرین را جلب کند، همانند Wii U شکست خواهد خورد. در جدیدترین این گزارش ها، مایکل پکتر، یکی از شناخته شده ترین تحلیلگران صنعت بازی های ویدیویی در مورد رویکرد نینتندو صحبت کرده است و ابراز داشته در صورت استفاده از کنترلری متفاوت و خاص، NX با شکست روبرو خواهد شد.

از نگاه پکتر، کنسول خانگی بعدی نینتندو با نام رمز NX، باید پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی داشته باشد تا بتواند در برابر پلی استیشن 4 و اکس باکس وان مقاومت کند. الکترونیک آرتز، اکتیویژن، یوبیسافت و بسیاری از شرکت های مطرح حوزه بازی، دیگر برای کنسول Wii U بازی نمی سازند و ارتباط ضعیفی با نینتندو دارند.

به گزارش Nintendo Insider، مایکل پکتر در گفتگو با Siftd گفته است: «اگر نینتندو همان میزان از پشتیبانی را که روی Wii U داشت را برای NX داشته باشد، این کنسول پیش از عرضه اش محکوم به شکست خواهد بود. این مسئله بسیار بسیار مهم تر از قیمت است. اگر آن ها پشتیبانی 3rd-Party داشته باشند، و به شکلی کنسول را بسازند که هر کسی بتواند بازی اش را روی آن پورت کند و قیمت توسعه برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و NX، یکی-دو میلیون دلار باشد، همه ی بازی ها روی آن خواهند آمد.»

الکترونیک آرتز یکی از اولین کمپانی هایی بود که ساخت بازی برای Wii U را متوقف کرد و حتی یوبیسافت هم که در زمان عرضه، حامی کنسول بود، پس از مدتی از ساخت بازی برای آن دست کشید.

پکتر در مورد کنترلر متفاوت دستگاه به نسبت پلی استیشن و اکس باکس می گوید: «اگر به طور کل یک زبان جدایی باشد، یا نیازمند برنامه نویسی متفاوت باشد، یا قرار باشد کار متفاوتی با گیمپد صورت پذیرد، کنسول محکوم به شکست است.»

وی معتقد است اگر NX هر چه بیشتر شبیه به کنسول های دیگر باشد موفق تر خواهد بود: «هر چه بیشتر این کنسول شبیه به پلی استیشن 4 و اکس باکس وان باشد، بهتر خواهد بود و در نهایت، کسانی به سراغ آن می روند که PS4 یا Xbox One ندارند، یا کسانی که یکی از این دو را دارند ولی می خواهند بازی های نینتندو را هم انجام دهند.»

هنوز اطلاعات جدیدی از NX در دسترس نیست اما با توجه به صحبت های مدیرعامل فقید نینتندو و شایعاتی که این روزها شنیده می شود، بعید است که NX بخواهد شباهتی به پلی استیشن 4 و اکس باکس وان داشته باشد.

نیمی از درآمد بازی های موبایل را آسیایی ها تامین می کنند

mobilegaming-virizine

منطقه آسیا و اقیانوسیه، نیمی از جمعیت گیمرهای موبایل دنیا را در خود جای داده و بیش از نیمی از درآمد حاصل را برای بازی سازها تولید می کند. کمپانی پژوهشی Eedar، اخیرا تعداد گیمرهای موبایلی را 1.5 میلیارد نفر اعلام کرده که این تعداد، تا انتهای سال 25 میلیارد دلار چه از طریق خرید بازی و چه از طریق پرداخت درون برنامه ای، درآمد روانه حساب های بانکی بازی سازها می کنند.

25 میلیارد دلار، مجموعا 30 درصد از کل درآمد صنعت بازی را شکل می دهد. جالب است بدانید این میزان، چهار سال پیش 15 درصد بوده. آمریکا و کانادا، به عنوان بیشترین مصرف کنندگان، 5.41 میلیارد دلار، سالانه خرج بازی موبایل می کنند اما Eedar می گوید آسیایی ها با سرعت در حال پیشی گرفتن از غربی ها هستند.

ژاپن با 66 میلیون گیمر، در قیاس با 180 میلیون گیمر آمریکایی، هر سال 5.16 میلیارد دلار از این طریق به دست می آورد. پس از ژاپن، چین با جمعیت حیرت انگیز 564 میلیون گیمر و خرج سالانه 5.01 میلیارد دلار قرار دارد.

mobilegamingrevenue

از منظری دیگر، ژاپنی ها پرخرج ترین گیمرهای دنیا هستند. به طور متوسط، هر گیمر ژاپنی ماهانه 24 دلار برای داشتن بازی های موبایل می پردازد، اما این رقم برای گیمرهای کره جنوبی 12.83، برای آمریکایی ها 6.61 و برای چینی ها 2.88 دلار است.

نکته قابل توجه دیگر، تفاوت سلیقه گیمرهای آمریکایی با آسیایی است. گزارش جدیدی که توسط SuperData منتشر شد نشان می دهد که بازی های بزرگ غربی نظیر Candy Crush Saga، اصلا در شرق محبوب نیستند و به جای آن، ژاپنی ها تعامل شدیدی با Monster Strike و Puzzle & Dragons برقرار کرده اند.

در مورد چین این مسئله بسیار حادتر است. چندین و چند استور مختلف به جز گوگل پلی به فعالیت مشغول اند و توسعه دهندگان چینی برای اینکه شانس خود را در رقابت بالا ببرند، باید دردسرهای بسیاری را به جان بخرند.

با این حال، بازار چین هنوز به اندازه کره جنوبی و ژاپن اشباع نشده است. طی آخرین آمار، فقط 38.6 درصد از جمعیت این کشور به تلفن های هوشمند دسترسی دارند و انتظار می رود که این رقم تا سال 2019 به 50 درصد یعنی 687 میلیون نفر برسد. بنابراین نادیده گرفتن بازار چین توسط توسعه دهندگان غیر منطقی خواهد بود.

الکترونیک آرتز: بزرگترین چالش واقعیت مجازی، بزرگی بازار است

virtual_reality

تکنولوژی واقعیت مجازی با تمام توان و قدرت خود در حال تغییر زندگی ماست و طی دو-سه سال آینده تغییرات آن را به وضوح مشاهده خواهیم کرد اما برای تولیدکنندگان محتوا و کسانی که در این بازار به رقابت می پردازند و کسب درآمد می کنند یک مسئله مهم وجود دارد: تعداد مصرف کنندگان.

بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک آرتز به تکنولوژی واقعیت مجازی از منظری تجاری می نگرد. وی می گوید ناشران به این بازار تعهد پیدا نخواهند کرد، مگر آنکه به اندازه کافی مصرف کننده در بازار وجود داشته باشد.

وی در کنفرانس جهانی فناوری UBS گفت: «هنوز چالش هایی وجود دارد و من فکر می کنم بزرگ ترین این چالش ها، اندازه و سایز بازار است. به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نرم افزار، ما همه مدل ابزاری را در اختیار داریم و می آزماییم تا برای شان محصولی بسازیم. بنابراین ما برای مدل های مختلف آن نرم افزار می سازیم اما واقعا منتظر می مانیم و می بینیم که بازار تا چه حد بزرگ خواهد شد.»

یورگنسن سپس واقعیت مجازی را با پلتفرم های دیگر مقایسه کرد: «ما دیگر برای Wii یا Wii U بازی نمی سازیم، چون بازار به اندازه کافی بزرگ نیست، برای پلی استیشن ویتا هم بازی نمی سازیم چون بازارش بسیار کوچک است.»

اما همه چیز ممکن است تغییر کند: «یک الی سه سال بعد، مدتی طول خواهد کشید تا اندازه بازار به میزان قابل قبولی برسد و ممکن است موارد استفاده دیگری به جز گیمینگ در اولویت قرار بگیرد. در طولانی مدت، بیش از 5 سال دیگر، بازاری قابل قبول شکل می گیرد و راهی جدید برای لذت بردن از بازی ها ایجاد خواهد شد.»

به نظر شما تکنولوژی واقعی مجازی می تواند در کنار کنسول های بازی و پی سی به یک بازار بزرگ و قابل توجه تبدیل شود یا همچون تکنولوژی هایی مانند کینکت، Move و نمایشگرهای سه بعدی دوره ای کوتاه و سریع خواهد داشت؟

بسته الحاقی جام قهرمانان اروپا به صورت رایگان برای PES 2016 عرضه می شود

1966143_w2

کمپانی کونامی به تازگی اعلام نموده که بسته الحاقی جام ملت های اروپای 2016، به صورت رایگان برای کاربران PES 2016 عرضه خواهد شد. شرکت مورد بحث خاطر نشان کرده این آپدیت به صورت کاملا رایگان برای گیمرهایی که با وجود مشکلات متعدد، به پشتیبانی از PES ادامه داده اند، عرضه می شود.

کونامی می گوید که برخی از گیمرها طی چند ماه اخیر، با مشکلات زیادی در تجربه PES 2016 مواجه بوده اند و به بسیاری از محتویات مورد انتظار خود دسترسی پیدا نکرده اند. تیم سازنده بازی PES از مشکلات عنوان خود با خبر است و می خواهد که بسته الحاقی مورد بحث را به عنوان هدیه ای برای تشکر از طرفداران عرضه کند.

کمپانی کونامی به صورت دائمی، آپدیت هایی در قالب دیتا پک برای PES 2016 عرضه می کند و به محتویات آن می افزاید. بنابر برنامه ریزی های انجام شده، دیتا پک بعدی، اوایل دسامبر عرضه می گردد و محتویاتی از قبیل استادیوم ماراکانا، چهره های جدید برای برخی بازیکنان و لباس های جدید برای چند تیم ملی و باشگاهی با خود به همراه می آورد.

البته در نهایت باید گفت که روند ساخت بسته الحاقی جام ملت های اروپا هنوز به اتمام نرسیده، اما تمامی محتویات آن با نام Euro، سال آینده و هم زمان با برگزاری این مسابقات، به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار می گیرد.

قابلیت اجرای بازی های پلی استیشن 2 به کنسول پلی استیشن 4 افزوده شد

ps2

تقریبا یک سال پیش، شرکت سونی به توسعه دهندگام اعلام کرد که بزودی نوعی امولاتور یا شبیه ساز برای بازی های پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2 روی کنسول نسل هشتمی این کمپانی عرضه خواهد، اما بعد از آن، دیگر خبری در این باره نشنیدیم.

اما حالا به نظر می رسد که سونی بالاخره توانسته شبیه ساز بازی های پلی استیشن 2 را روی پلی استیشن 4 راه اندازی کند. بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر، به تازگی توانسته به باندل بازی های کلاسیک Star Wars: Battlefront دست یابد و اعلام کرد که سه بازی قدیمی جنگ های ستاره ای، که روی پلی استیشن 2 عرضه شده بودند، از طریق شبیه ساز روی پلی استیشن 4 اجرا می شوند.

در همین حین، کمپانی سونی نیز وجود چنین شبیه سازی را تایید کرد اما اطلاعات بیش تری درباره آن در اختیارمان نگذاشت. سونی تنها اعلام نمود که آن ها مشغول کار روی ارائه بازی های قدیمی پلی استیشن 2 روی پلی استیشن 4 هستند و مشخص نیست که چه زمانی این امکان به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

بنابر گزارش دیجیتال فاندری، شبیه ساز مورد بحث، تا حدی گرافیک را افزایش می دهد اما این امکان برای بازی های دو بعدی اصلا مناسب نیست. اما به لطف روزولوشن بالاتر، کیفیت تصویر بازی های سه بعدی تا حدی چشمگیر افزایش می یابد. دیجیتال فاندری می گوید که شبیه ساز، با قرار دادن نوار مشکلی در بالا و پایین صفحه، رزولوشن 1080p را به ارمغان می آورد و به تبع همین مسئله، تعداد پیکسل ها تا 4 برابر افزایش می یابند.

بازی های واقعیت مجازی ممکن است باعث ایجاد تغییر در سیستم رده بندی سنی PEGI شوند

outlast_2-600x358

سیستم رده بندی سنی بازی های ویدیویی اروپا یا PEGI به تازگی اعلام کرده با عرضه بازی های واقعیت مجازی، ممکن است تغییراتی در این سیستم پدید آید. کمپانی مسئول برای سیستم مورد بحث، بیش از هر چیز درباره بازی هایی که از محتویات ترسناک یا المان های وحشت بهره می برند، ابراز نگرانی کرده است.

به گفته درک بوسمن، مدیر عملیاتی شرکت، PEGI قصد دارد که موج جدید محصولات در حال عرضه برای واقعیت مجازی را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز، تغییراتی در سیستم رده بندی سنی خود ایجاد کند.

در حال حاضر، بازی های نیمه ترسناک از رده بندی PEGI 7 و بازی های ترسناک با محتویات غیر خشونت آمیز، از رده بندی PEGI 12 برخوردار می شوند؛ اما با عرضه نخستین بازی های پیرو این سبک به بازار، ممکن است رده بندی های استاندارد تغییر کرده و جای خود را به سیستمی جدید دهند.

با توجه به ماهیت واقعیت مجازی، بسیاری از المان های رایج بازی های ترسناک امروزی، ممکن است باعث وقوع حالات روحی و فیزیکی منفی در گیمر شوند. این حالات می تواند از حالت تحوع تا ترس ناگهانی متغیر باشد و بر همین اساس، لازم است که هر محصول به صورت جداگانه برای رده های مختلف سنی مورد بررسی قرار گیرد.

مسابقات جهانی هیلو با جایزه 1.7 میلیون دلاری در ماه آتی میلادی برگزار می شود

url3

مسابقات جهانی بازی Halo 5: Guardians [بررسی دیجیاتو] به زودی برگزار خواهد شد و جایزه آن تا به امروز به رقم 1.7 میلیون دلار رسیده است. بنابر اعلام رسمی استودیوی 343 Industries و برند اکس باکس، رقم جایزه این مسابقات از 1 میلیون دلار شروع شد و از طریق فروش پک های REQ System در بخش آنلاین بازی، به رقم 1.7 میلیون دلار رسیده است.

مسابقات جهانی Halo به صورت آنلاین و در مناطق ایالات متحده، کانادا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیای کبیر، آمریکای لاتین، استرالیا و نیوزلند برگزار خواهد شد. برندگان هر یک از این مناطق، به دوره نهایی راه می یابند و در آخر، برنده جهانی بازی هیلو 5 معرفی خوهد شد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، دوره مقدماتی از ششم دسامبر (برابر با 15 آذر) آغاز می شود و از 19 دسامبر الی 21 ژانویه (برابر با 28 آذر الی 10 بهمن) کاندیدهای اصلی بخش آنلاین انتخاب خواهند شد. بعد از انتخاب بهترین بازیکنان هر منطقه، مسابقات نهایی هیلو از 1 مارس تا 20 مارس (11 اسفند الی 1 فروردین) برگزار می شوند.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره این رویداد و نیز ثبت نام در آن، می توانید به این لینک مرجعه کنید.

hcs-2

نسخه پی سی Batman: Arkham Knight از کارت های گرافیک SLI و Crossfire پشتیبانی نخواهد کرد

batman_arkham_knight

بالاخره مدتی پیش و پس از کش و قوس های فراوان، نسخه پی سی بازی Batman: Arkham Knight عرضه شد و اگرچه هنوز از مشکلاتی جزئی رنج می برد، اما به هر حال دیگر مثل سابق نیست و در تجربه کلی این نسخه خللی ایجاد نمی شود.

اما به نظر می رسد که گیمرهای پی سی قرار نیست از دست عنوان جدید استودیوی راک استدی نفس راحت بکشند و بنابر اعلام رسمی تیم توسعه، بازی Batman: Arkham Knight به هیچ وجه از کارت های گرافیک SLI و کراسفایر (چند کارت گرافیک به صورت هم زمان) پشتیبانی نمی کند؛ این بدان معناست که بسیاری از گیمرها نمی توانند از تمام توان دستگاه خود بهره ببرند.

به تازگی یکی از اعضای تیم توسعه بازی، در فروم استیم اعلام کرده که بعد از چند ماه تلاش، سازندگان به این نتیجه رسیده اند که پشتیبانی از سیستم های بهره مند از چند کارت گرافیک، ممکن است باعث بروز مشکلات جدید شود و بنابراین، عطای این ویژگی به لقای آن بخشیده شده است. کمپانی برادران وارنر، ناشر بازی، نیز بار دیگر از طرفدارانی که منتظر این قابلیت بودند، معذرت خواهی کرد.

همان طور که احتمالا خبر دارید، نسخه پی سی بازی هنگام عرضه با مشکلات جدی همراه بود و این سبب شد که فروش این نسخه از بازی تا ماه ها متوقف شود. علی رغم برطرف ساخته شده اکثر مشکلات، برخی بازیکنان هنوز با مشکل مواجه اند و برادران وارنر هم چنان حاضر است که پول بازیکنان ناراضی را پس دهد. البته باید خاطر نشان کرد که بعد از این واقعه، برادران وارنر تغییری اساسی در روند پورت و عرضه بازی ها ایجاد کرد و احتمالا دیگر هیچ وقت با چنین مشکلی مواجه نخواهیم شد.

60 فریم بر ثانیه حداقل نرخ بروزرسانی تصویر در پلی استیشن وی آر خواهد بود

morpheus-gdc-announce

وقتی در مورد واقعیت مجازی بحث به میان می آید، فریم ریت یا نرخ بروزرسانی تصویر در هر ثانیه بسیار اهمیت می یابد و سونی کاملا نسبت به این مسئله واقف است.

ورنون هارمون از اعضای تیم پلی استیشن در مراسم Montreal International Game Summit 2015 تمرکز خاصی روی تعداد فریم ها داشت. در طی سخنرانی 50 دقیقه ای هارمون، او چندین دقیقه را به میزان فریم مطلوب برای بازیکنان اختصاص داد.

اگرچه ما در برابر تلویزیون و مانیتور می نشینیم و با 30 فریم بر ثانیه تصویری استاندارد را دریافت می کنیم اما هنگامی که نمایشگر بخواهد به چند سانتی متری صورت ما نزدیک شود، این رقم باید حداقل دو برابر شود.

در حقیقت، 60 فریم بر ثانیه حداقل میزان نرخ بروزرسانی پلی استیشن وی آر خواهد بود و کمتر از آن، احساسی ناخوشایند ایجاد می کند. حتی کاهش مقطعی این رقم و ایجاد اختلال در این روند ثابت، ممکن است بازیکن را شدیدا آزار دهد.

بنابراین رسیدن به 90 فریم اولویت اصلی هر بازی سازی خواهد بود. در اصل، سونی سخت در تلاش است تا با همکاری توسعه دهندگان بازی، چنین مسئله ای را امکان پذیر کند. شاید برای تحقق این هدف لازم باشد اندکی از زرق و برق بازی ها کاسته شود.

فصل دوم از بازی Game of Thrones نیز به تایید رسید

telltales_game_of_thrones

چند روز پیش، آخرین قسمت از فصل اول Game of Thrones منتشر شد و خاتمه ای بود بر جریانات بین دو فصل چهار و پنج سریال. اما حالا Telltale Games خبر از ساخت فصل دوم این بازی می دهد.

کوین برونر، مدیرعامل Telltale Games در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر گفت: «پس از انتشار آخرین قسمت، خوشحالم که اعلام کنم فصل دومی هم برای سری Game of Thrones وجود دارد که همین حالا در دست ساخت است.»

اولین بار در سال 2013، همکاری بین Telltale Games و شبکه HBO طی قراردادی اعلام شد که در آن، انتشار چندین بازی در سال های آتی آمده بود. بنابر این قرارداد، پس عجیب نیست که حتی شاهد فصل های بیشتری هم از این بازی باشیم.

برونر در ادامه صحبت های خود به رویکرد متفاوت بازی سازی شان اشاره کرد و ضمن اشاره به شیوه ساخت و پرداخت داستان در استودیو گفت: «رویکرد Telltale در ساخت بازی بیشتر شبیه به تلویزیون است تا به نسبت دیگر بازی سازها.»

در پایان، برونر می گوید انتخاب های صورت پذیرفته در فصل اول، تاثیری بسیار قابل توجه روی فصل دوم خواهند داشت، خصوصا انتخاب های قسمت آخر این فصل.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳۰ آبان ۱۳۹۴

    یه چیز جالب دیگه یه سریال وجود داره به اسم Red vs Blue که تا حالا 13 فصل داشته و هر فصل 19 تا 20 تا قسمته / که مسابقات مولتی پلیر halo رو نشون می ده امسال فصل 14 شروع می شه که برای بازی halo 5 هست

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳۰ آبان ۱۳۹۴

    1.7 میلیون دلار جایزه مسابقات halo / فوق العاده یه بازی فوق العاده یه همچین جایزه ای هم نیاز داره مثل همیشه دیدن مسابقات هیجان انگیزه مطمئنا / امیدوارم بقیه شرکت ها هم از این کارا بکنن تا گیمر بودن هر چی بیشتر جا بیفته و دیگه گیمر به عنوان یه شغل عجیب شناخته نشه

مطالب پیشنهادی