ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افرادی که شماره تلفن خود را توئیت کرده بودند مورد حمله اسپم «حقایقی در مورد گربه ها» قرار گرفتند

برخی از کاربران توئیتر خیلی آسان شماره تلفن همراه خود را توئیت می کنند و در اختیار عموم قرار می دهند. این کار کاملا غیرمنطقی به نظر می رسد و بی فکری این افراد در ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

برخی از کاربران توئیتر خیلی آسان شماره تلفن همراه خود را توئیت می کنند و در اختیار عموم قرار می دهند. این کار کاملا غیرمنطقی به نظر می رسد و بی فکری این افراد در زمینه امنیت آنلاین را نشان می دهد. به همین دلیل، یک برنامه نویس کامپیوتری تصمیم گرفته به روشی خلاقانه و جالب به آنها بیاموزد با این کار اطلاعات محرمانه خود را به خطر می اندازند و به این ترتیب، درسی اساسی به آنها بدهد.

او شماره تلفن های توئیت شده در شبکه اجتماعی یاد شده را بر داشته و برای همه آنها پیغام هایی حاوی حقایقی جالب در مورد گربه ها ارسال می کرده به این امید که این افراد یاد بگیرند چطور باید در فضاهای اجتماعی اینترنت، فعالیت داشته باشند. تنها روش قطع دریافت چنین پیام هایی فقط این بوده که کاربر مورد هجوم این اسپم، ضمن اشاره به نام کاربری ادوارد اسنودن، عبارت Meow, I <3 catfacts را توئیت کند.

کدنویس مورد بحث به دلیل مسایل امنیتی و قوانین ضد اسپم موجود در کشورش، ترجیح داده تا ناشناخته باقی بماند و در این رابطه گفته: «وقتی یک کاربر عکسی از گواهی نامه یا کارت اعتباری خود را پست می کند، پس از ریتوئیت شدن آن توسط کاربر دیگری متوجه اشتباه خود خواهد شد. اما این مساله در مورد شماره تلفن همراه آنها مصداق ندارد. یعنی کاربر نمی داند با به اشتراک گذاشتن شماره شخصی خود چه سواستفاده هایی از او می تواند صورت گیرد. از جمله اینکه، مثلا پیغامی حاوی بدافزار برای آنها ارسال می گردد و پس از باز شدن این پیام توسط کاربر، بسیاری از اطلاعات محرمانه اش به یغما می رود.»

به اشتراک گذاشتن شماره تلفن در دنیای مجازیِ قرن حاضر، فقط لو دادن یک شماره نیست بلکه بر باد دادن امنیت زندگی خود به وسیله یک اسمارت فون است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی