ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: HTC One A9؛ بحران هویت [به همراه بررسی ویدیویی]

تا همین چند سال پیش در دنیای تلفن های هوشمند ۲ انتخاب داشتید، آیفون های زیبا که از شیشه و فلز در ساختشان استفاده شده بود، یا محصولات پلاستیکی و نه چندان دلچسب پلتفرم اندروید. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۴

تا همین چند سال پیش در دنیای تلفن های هوشمند ۲ انتخاب داشتید، آیفون های زیبا که از شیشه و فلز در ساختشان استفاده شده بود، یا محصولات پلاستیکی و نه چندان دلچسب پلتفرم اندروید. تا اینکه HTC با عرضه One M7 نه تنها یکی از زیبا ترین تلفن های هوشمند اندرویدی را عرضه کرد، بلکه تولید کنندگان دیگر را ملزم ساخت بهای بیشتری برای طراحی ابزارهای خود قائل باشند.

هرچند HTC با عرضه شاهکار خود، تحولی در زمینه طراحی تلفن های هوشمند اندرویدی ایجاد کرده بود، اما تکرار بیش از حد طراحی در کنار اشتباهات تبلیغاتی و سرمایه گذاری روی فناوری های ناکارآمدی مثل اولتراپیکسل، شرکت تایوانی را از مسیر موفقیت خارج کرده و شرایط نابسامان فعلی را برایش رقم زد.

تصمیمات غلط پیش از این به سلطه مطلق غولی خوش سابقه مثل نوکیا بر بازار خاتمه داده بود و HTC نیز لازم می دید پیش از رسیدن به خط پایان، دست از تکرار گذشته برداشته و با ارائه یک تلفن هوشمند جذاب، اطمینان کاربران را دوباره به سوی خود جلب نماید.

محصول متفاوتی که مدیر شرکت تایوانی در مصاحبه های خود آن را «قهرمان» بازار معرفی می کرد در نهایت A9 نام گرفت و به عنوان یک مدل ارزان قیمت تر از سری One رونمایی شد. این موضوع در ابتدا موجب می شود بپرسیم چرا تلفن هوشمندی که قرار است HTC را نجات دهد پرچمدار نیست، اما One A9 خصوصیت بارز دیگری نیز دارد که پرسش پیشین را کاملاً به حاشیه می برد و آن شباهت بی بدیل است به آخرین نسل از آیفون.

چنین طراحی خواسته یا ناخواسته توجه زیادی به سوی HTC جلب کرد، اما جلب نگاه ها به تنهایی کافی نیست و تلفن هوشمند جدید برای نجات سازنده لازم است توقعات خریداران را نیز برآورده نماید. با بررسی دیجیاتو از HTC One A9 همراه باشید.

بررسی ویدیویی

توجه داشته باشید که برای مشاهده با کیفیت 1080p می توانید روی دکمه HD موجود در پایین ویدیو کلیک نمایید.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

HTC می گوید این اپل بود که نخستین بار از طراحی One M7 برای iPhone 6 الهام گرفت و حالا نیز تعجبی ندارد اگر One A9 شبیه iPhone 6S به نظر می رسد. اما حقیقت اینجاست که عمده ترین تفاوت این دو محصول تنها به محل قرار گیری لنز دوربین باز می گردد و شباهت بیشتر از آن است که بتوان آن را اتفاقی به شمار آورد.

بیرون زدگی دوربین، وزن ۱۴۳ گرمی، ضخامت ۷.۳ میلی متری و نمایشگر 2.5D نیز از دیگر مواردی هستند که تقریباً به شکل کامل با آیفون برابری می کنند، اما برای جلوگیری از لوث شدن، در ادامه از اشاره به این موارد صرف نظر کرده و خصوصیات «ای ۹» را به شکل مستقل بررسی خواهیم کرد.

تلفن هوشمند جدید HTC از یک بدنه یکپارچه آلومینیومی با طراحی تخت برخوردار است که هرچند مثل One M9 انحنا ندارد، اما اندازه ۵ اینچی در کنار گوشه های زاویه دار موجب شده این تلفن هوشمند از ارگونومی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و لمس بدنه آن نیز حس مناسبی داشته باشد.

IMG_7630
در نمای روبرو اما این بار دیگر شاهد توازن همیشگی نیستیم و اسپیکرهای دوست داشتنی بوم ساند جای خود را به یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر داده اند، موردی که هرچند کاربردی است، اما در عوض باعث شده حاشیه ها (خصوصاً در بخش پایینی) بیش از اندازه به نظر برسند.

شاید بهتر بود شرکت تایوانی هم مثل سازندگان دیگر، پشت یا کنار بدنه را برای حسگر اثر انگشت در نظر می گرفت و با قرار دادن این قطعه در زیر نمایشگر به ظاهر دستگاه صدمه نمی زد، علاوه بر این وجود دکمه های ناوبری نرم افزاری اندروید موجب شده «ای ۹» از ۲ دکمه home با فاصله چند سانتیمتر از یکدیگر برخوردار باشد.

IMG_7670

حالا تنها اسپیکر دستگاه به بخش پایینی نوار اطراف بدنه در کنار درگاه Micro USB و ورودی هدفون انتقال پیدا کرده و در سمت راست نیز دکمه های صدا و یک دکمه زمخت برای خاموش و روشن کردن «ای ۹» مشاهده می شوند.

IMG_7525

در سمت چپ درگاه های سیم کارت نانو و حافظه MicroSD حضور دارند و بخش بالایی برای تجهیزات مربوط به آنتن GPS در نظر گرفته شده است.

IMG_7524

این تلفن هوشمند ضمناً در ۴ رنگ خاکستری، نقره ای، طلایی و زرشکی (یاقوتی) عرضه می گردد.

در مجموع می توان گفت HTC به خوبی موفق شده «ای ۹» را با کیفیتی در حد پرچمداران بسازد، اما شباهت بیش از حد، این محصول را به یک گزینه ایده آل برای افرادی تبدیل کرده که تمایلی به خرید آیفون های چند ده هزار تومانی تقلبی موجود در بازار ندارند.

نمایشگر

IMG_7537

HTC در «ای ۹» عادت معمول خود در زمینه استفاده از پنل های Super LCD را کنار گذاشته و از یک نمایشگر AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ بهره گرفته است. هرچند رقیبی مثل Moto X Pure با قیمت ۴۰۰ دلار رزولوشن QHD را ارائه می کند، اما باید توجه داشت که اندازه ۵ اینچی نمایشگر «ای ۹» تراکم ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ را برای این محصول رقم زده که میزان مناسبی به شمار می رود.

در عمل هم صفحه نمایش «ای ۹» از کیفیت مناسبی برخوردار است و با نمایش ۱۰۰ درصد از بازه استاندارد sRGB دقت بالایی در بازتولید رنگ ها دارد. دمای رنگ ها در این نمایشگر به ۶۸۰۰ کلوین می رسد که به رقم ایده آل یعنی ۶۵۰۰ کلوین بسیار نزدیک است.

البته این موضوع در صورتی است که حالت نمایش را از طریق منوی تنظیمات روی sRGB قرار دهید، در غیر این صورت نحوه نمایش روی حالت AMOLED قرار دارد و برای افرادی مناسب است که به رنگ های پر طراوت تر در این نوع از پنل ها علاقه دارند.

HTC One A9 Digiato SC02

رنگ های عمیق مشکی و مصرف بهینه انرژی نیز از دیگر خصوصیات پنل های AMOLED هستند، اما این فناوری از سوی دیگر در زمینه حداکثر میزان روشنایی محدودیت دارد و همین موضوع موجب شده «ای ۹» با حداکثر روشنایی حدود ۳۵۰ نیت، خوانایی مناسبی زیر نور خورشید نداشته باشد.

IMG_7629

در پایان لازم به ذکر است که سازنده برای محافظت از نمایشگر 2.5D این محصول از گوریلا گلس ۴ استفاده کرده است.

نرم افزار

IMG_7639

«ای ۹» پس از دو نکسوس جدید گوگل، سومین تلفن هوشمندی به شمار می رود که از اندروید مارشملو نسخه ۶.۰ بهره می برد. البته سازنده رابط کاربری زیبای Sense را روی این سیستم عامل قرار داده که در نگاه اول با نسخه مورد استفاده در محصولات پیشین تفاوت چشمگیری ندارد.

HTC One A9 Digiato SC03

در صفحه قفل نوتیفیکیشن ها و میان بر های پایین صفحه مشاهده می شوند، با سوایپ از بالا منوی تنظیمات سریع ظاهر می گردد و با ورود به صفحه خانگی نیز ویچت هوشمند هوم اسکرین نمایان خواهد شد که اپلیکیشن های موجود در آن بر اساس مکان شما و ساعت های شبانه روز تغییر می کند.

HTC One A9 Digiato SC04

با سوایپ به سمت چپ نیز به بخش BlinkFeed وارد خواهید شد که با استفاده از اپلیکیشن News Republic اخبار را برای شما به نمایش می گذارد. به دلیل وجود این قابلیت نمی توانید اپلیکیشن یاد شده را حذف کنید، اما خوشبختانه HTC در زمره تولید کنندگانی به شمار می رود که با وجود ایجاد تغییرات گسترده در ظاهر اندروید، اعتقادی به قرار دادن اپلیکیشن های زائد و غیر قابل حذف ندارد.

بر همین اساس در «ای ۹» باز هم برخی موارد پیشین حذف شده و با یک رابط کاربری خلوت تر مواجه خواهید بود. برای نمونه اپلیکیشن Music دیگر وجود ندارد و به جای آن می توانید از Play Music گوگل استفاده کنید، اما HTC Photos به دلیل عدم پشتیبانی Google Photos از فرمت RAW کماکان در جایگاه خود باقی است.

HTC One A9 Digiato SC05

علاوه بر این در برخی دستگاه ها اپلیکیشن های Mail و Gallery نیز حذف شده اند که به جای آنها می توانید از گزینه های رسمی گوگل استفاده کرده یا موارد دلخواه خود را دانلود نمایید.

رابط کاربری HTC از تم های متنوعی نیز برخوردار است که با استفاده از آن می توانید ظاهر سیستم عامل را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی نمایید، بخشی که به گفته سازنده ۵.۵ میلیون کاربر دارد و ۷.۱ میلیون تم از طریق آن دانلود شده است.

HTC One A9 Digiato SC06

از قابلیت های تازه در اندروید مارشملو نیز می توان به Google Now on Tap اشاره کرد که با استفاده از آن می توانید به شکل هوشمند تری از Google Now بهره بگیرید، اما باید توجه داشته باشید فعال کردن این بخش تنها از طریق دکمه های ناوبری نرم افزاری انجام می گیرد و با فشردن دکمه سخت افزاری امکان پذیر نخواهد بود.

HTC One A9 Digiato SC07

در این نسخه از اندروید همچنین می توانید کارت حافظه دستگاه را به عنوان حافظه اصلی تعیین کنید و Doze نیز ویژگی دیگری است که به مصرف بهینه تر باتری منجر می گردد.

دوربین

IMG_7597

خوشبختانه HTC مدتی پیش از پافشاری روی فناوری ناموفق اولتراپیکسل دست برداشته و «ای ۹» در همین راستا از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی BSI بهره می برد. این دوربین همچنین از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است و از دیگر خصوصیات آن نیز می توان به لنز دوگانه و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 اشاره کرد.

طراحی رابط کاربری بخش دوربین اما تغییر چندانی نداشته و با استفاده از آن می توانید به سادگی روی حالت خودکار تصویر برداری نمایید.

Screenshot_20151122-224903

با ورود به بخش Pro نیز تنظیمات مختلف از جمله وایت بالانس، سرعت شاتر (بین ۱/۸۰۰۰ تا ۲ ثانیه)، ایزو (بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰) و حالت فوکوس به شکل دستی قابل انجام است.

Screenshot_20151122-224915

«ای ۹» علاوه بر این از امکان تصویر برداری با فرمت RAW نیز برخوردار است که برای استفاده از آن لازم است روی حالت Pro عکاسی نمایید.

پانوراما و اسلوموشن دو حالت تصویر برداری دیگر در این بخش هستند و با استفاده از حالت HyperLapese نیز می توانید ویدیوهایی با سرعت بالا ثبت نمایید.

Screenshot_20151122-224856

و اما در زمینه کیفیت تصویربرداری باید بگوییم که HTC سرانجام موفق شده در این بخش عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد. دوربین «ای ۹» در شرایط عادی و نور روز تصاویری ثبت می کند که از جزئیات کافی، رنگ های طبیعی و دامنه پویایی کاملاً مناسبی برخوردار هستند.

IMAG0003

عملکرد تصویر برداری در شب نیز به خوبی انجام می شود و «ای ۹» چه با فلش و چه بدون فلش عکسهایی ثبت می کند که از رنگهای طبیعی، نور کافی و نویز قابل قبول برخوردار هستند.

IMAG0092

HTC البته فناوری عکاسی توسعه یافته توسط خود را به شکل کامل کنار نگذاشته و در جلوی بدنه «ای ۹» شاهد یک دوربین ۴ اولتراپیکسلی هستیم که از کیفیت مناسب و لنز عریض برای ثبت تصاویر سلفی برخوردار است.

IMAG0084

هر دو دوربین «ای ۹» ضمناً ویدیو ها را با رزولوشن حداکثر ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت می کنند که هرچند در زمینه کیفیت قابل قبول هستند، اما عدم وجود قابلیت فیلمبرداری با ۶۰ فریم در ثانیه و رزولوشن 4K را می توان از نقاط ضعف این بخش نامید که از نتایج استفاده از چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ به شمار می آیند.

در پایان می توانید گالری تصاویر ثبت شده با دوربین «ای ۹» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

IMG_7688

«ای ۹» نخستین تلفن هوشمندی است که از چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ بهره می برد. ۴ هسته این چیپست با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با ۱.۲ گیگاهرتز کار می کنند اما همه آنها از نوع Cortex A53 هستند، یعنی مشابه هسته های ضعیف تر در اسنپدراگون ۸۱۰ مورد استفاده در One M9.

این چیپست ضمناً از ۳ گیگابایت حافظه رم برخوردار است، اما باید توجه داشته باشید این مشخصات برای مدل ۳۲ گیگابایتی صدق می کند و یک نسخه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیز وجود دارد که ۲ گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است.

این چیپست در بنچمارک Geekbench 3 امتیاز ۷۴۵ را برای عملکرد تک هسته ای و ۳۱۷۲ را به شکل چند هسته ای کسب کرد که رقم چندان بالایی به شمار نمی رود و از رقبای ارزان قیمت تر مثل Nexus 5X، Moto X Pure Edition و OnePlus 2 پایین تر است.

HTC One A9 Digiato SC08

«ای ۹» در بنچمارک آنتوتو نیز امتیاز ۴۰ هزار را کسب کرد که تایید کننده موارد بالا بود، اما لازم است بدانید که این تلفن هوشمند رابط کاربری خود را به شکل مناسبی اجرا می کند و هرچند تاخیرهایی هنگام باز کردن اپلیکیشن های سنگین مشاهده می شود، اما در نهایت جای نگرانی عمده ای در این زمینه وجود ندارد.

HTC One A9 Digiato SC01

عمده ترین مشکل در مورد «ای ۹» به استفاده از واحد پردازش گرافیکی ادرینو ۴۰۵ باز می گردد که از بسیاری از رقبا ضعیف تر است. برای نمونه واحد پردازش گرافیکی Galaxy S6 را در نظر بگیرید که عملکردی تا ۲ برابر بهتر از محصول جدید HTC را در بنچمارک ها از خود به نمایش گذاشته است.

هرچند این موضوع در نگاه اول طبیعی به نظر می رسد، اما باید توجه داشته باشید که پرچمدار سامسونگ در حال حاضر نسبت به «ای ۹» با قیمت مناسب تری به فروش می رسد.

برای بررسی بیشتر این موضوع انجام چند بازی سنگین گرافیکی مثل Asphalt 8 را با «ای ۹» امتحان کردیم و لازم است بدانید که هرچند دستگاه از پس اجرای بازی ها بر آمد، اما افت فریم ریت در صحنه های شلوغ کاملاً مشهود بود.

در مجموع می توانیم بگوییم که هرچند «ای ۹» در نهایت قادر است رابط کاربری خود و اپلیکیشن های سنگین را با وجود تاخیرهای گهگاه اجرا نماید، اما این بخش را نمی توان در زمره نقاط قوت دستگاه به حساب آورد و رقبای بسیاری وجود دارند که با وجود قیمت مناسب تر از قدرت پردازشی بالاتری برخوردار هستند.

حسگر اثر انگشت

IMG_7559

HTC در «ای ۹» اسپیکرهای بوم ساند را کنار گذاشته و به جای آنها از حسگر اثر انگشت استفاده کرده، اما لازم است بدانید که از این تغییر پشیمان نخواهید شد. با استفاده از این حسگر می توانید با ۵ انگشت مختلف تقریبا در همه جهات به سریع ترین روش ممکن و با کمترین میزان خطا قفل دستگاه را باز کنید.

این حسگر هرچند عملکرد لمسی دارد، اما در عین حال می تواند به عنوان دکمه هوم دستگاه نیز عمل کند، موردی که با وجود دکمه های ناوبری نرم افزاری در «ای ۹» اندکی عجیب به نظر می رسد، خصوصاً وقتی متوجه شوید که قابلیت بسیار کاربردی اندروید مارشملو یعنی Google Now on Tap تنها با استفاده از دکمه هوم نرم افزاری فعال می گردد.

این موضوع را می توان تنها نقطه ضعف حسگر اثر انگشت «ای ۹» به شمار آورد، اما از سوی دیگر سرعت و دقت این قطعه آن را در زمره بهترین های موجود در بازار قرار داده است.

امکانات ارتباطی

IMG_7565

«ای ۹» از یک سیم کارت نانو 4G پشتیبانی می کند و با استفاده از درگاه MicroSD نیز می توانید ظرفیت حافظه دستگاه را تا ۲۰۰ گیگابایت افزایش داده و به لطف قابلیت جدید در اندروید مارشملو، این ظرفیت را به عنوان حافظه اصلی برای دستگاه تعیین نمایید.

از دیگر امکانات ارتباطی محصول نیز می توان به وای-فای a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴.۱، رادیو، NFC و پشتیبانی از فناوری های DLNA و Miracast اشاره کرد.

اندروید مارشملو البته در این بخش یک قابلیت تازه دیگر نیز دارد که با استفاده از آن می توانید روی فرکانس نه چندان شلوغ ۵ گیگاهرتز هات اسپات ایجاد نمایید.

موسیقی

IMG_7571

هرچند اسپیکرهای BoomSound که به یکی از مشخصه های اصلی محصولات رده بالای سری One تبدیل شده بودند در «ای ۹» حضور ندارند، اما این فناوری صوتی در باطن دستگاه حضور دارد و از آن برای شبیه سازی صدای دالبی فراگیر در هدفون کاربر استفاده می گردد.

«ای ۹» علاوه بر این از صدای ۲۴ بیتی با کیفیت ۱۹۲ کیلوهرتز پشتیبانی می کند و در صورت استفاده از هدفون های پشتیبانی کننده از فناوری صدای Hi-Res می توانید پخش صدا با کیفیت بسیار مناسبی را در اختیار داشته باشید.

و اما در مورد اسپیکر، لازم است بدانید نخستین خصوصیتی که با کنار گذاشتن فناوری BoomSound فدا شده، بلندی صدا به شمار می رود و این اسپیکر جدید و کوچک در مقایسه با One M9 به هیچ عنوان صدای بلندی ندارد.

در زمینه کیفیت پخش اما شرایط بهتر است و هرچند «ای ۹» از بیس چندان قوی برخوردار نیست، اما تفکیک صدای مناسبی دارد و فرکانس های پایین و بالا به خوبی و با دیستورشن قابل قبول به گوش می رسند.

باتری

IMG_7658

باتری یکی از نقاط انتقاد برانگیز در محصولات اخیر HTC بوده و حالا این شرکت با انتخاب ظرفیت ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعت برای «ای ۹» تردید های زیادی در این زمینه به وجود آورده است.

این موضوع البته در حالی است که اندروید نسخه ۶.۰ از قابلیتی به نام Doze بهره می برد که زمان استندبای دستگاه را با مدیریت مصرف انرژی به شکل محسوسی افزایش می دهد.

برای بررسی بیشتر این موضوع از دستگاه تست پخش ویدیو به عمل آوردیم و «ای ۹» با ثبت زمان حدود ۷ ساعت نشان داد تردیدها تاحدی صحت دارند و این محصول با وجود قیمت ۵۰۰ دلاری، عمر باتری در سطح رقبای ارزان تر مثل Nexus 5X و Moto X Pure Edition ارائه می کند.

«ای ۹» اما از سوی دیگر از قابلیت Quick Charge 2.0 بهره می برد و به لطف آن شارژ کامل دستگاه در ۱۱۰ دقیقه انجام می شود، در حالی که با شارژرهای معمولی این زمان تا ۳ ساعت افزایش خواهد یافت. شرکت تایوانی ضمناً وعده داده به زودی بروزرسانی نرم افزاری برای ارتقا به نسل سوم فناوری شارژ سریع را نیز ارائه خواهد کرد.

HTC علاوه بر این حالت ذخیره انرژی را برای رابط کاربری خود تدارک دیده که با استفاده از آن می توانید از طریق محدود کردن فعالیت های پس زمینه، مصرف باتری دستگاه را کاهش دهید.

Untitled

در مجموع می توان گفت با توجه به بهینه سازی های انجام گرفته در اندروید مارشملو و امکانات نرم افزاری موجود در رابط کاربری «ای ۹» می توانید با هر شارژ روی یک روز استفاده از دستگاه حساب کنید.

نکات مثبت

• اندروید مارشملو نسخه ۶.۰
• کیفیت ساخت مناسب
• درگاه حافظه
• بهترین دوربین HTC تاکنون
• عملکرد حسگر اثر انگشت

نکات منفی

• عمر باتری
• عملکرد واحد پردازش گرافیکی
• حداکثر روشنایی نمایشگر
• قیمت

جمع بندی

IMG_7621

تلفن هوشمند جدید HTC بدون شک از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است و اگر شباهت غیر قابل کتمان آن به آیفون صرف نظر کنیم، طراحی ظاهری جذابی نیز دارد.

این محصول پس از نکسوس های جدید گوگل، سومین تلفن هوشمندی است که از اندروید نسخه ۶.۰ مارشملو بهره مند است و علاوه بر آن یکی از بهترین تجربه های عکاسی شرکت تایوانی را ارائه می کند.

اما نحوه قیمت گذاری سازنده در کنار استفاده از چیپست میان رده موجب شده رقبای بسیاری وجود داشته باشند که قدرت پردازش بالاتر از One A9 را با قیمت ارزانتر در اختیار کاربر قرار دهند.

اگر طراحی ظاهری این تلفن هوشمند در کنار رابط کاربری جذاب و دیگر خصوصیات مثبت این تلفن هوشمند باب طبع شما هستند، این محصول گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید، اما لازم است توجه داشته باشید محصولات بسیار متنوع دیگری نیز وجود دارند که امکانات مشابه را با قیمت ارزانتری در اختیار شما قرار می دهند، از جمله Nexus 5X، Moto X Pure Edition و حتی Galaxy S6.

در پایان لازم به ذکر است که تلفن هوشمند HTC One A9 با قیمت ۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • MILAD RASTAD
    MILAD RASTAD | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    یکساله دارمش عالللیییه .دوربینش سلفیش از اپل 7پلاس .سامسونگ s7 بهتر بود عالیه شاهکار اچ تی سی

  • Masood Shaterabadi
    Masood Shaterabadi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    من الان یک ماهه خریدمش از همه چیش راضیم تازه یه هفته پیش اندروید ۷ براش اومد خیلی خوبه ولی یکم مشکل زود تموم شدن شارژ رو داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی